Gündem Haberleri

    Hürriyet İK, ekonominin aynası oldu, buraya giren hedefe koşar

    Hürriyet Haber
    14.10.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    12 yıl önce yayınlanmaya başlayan Hürriyet İK Gazetesi, iş dünyasını takip etmek isteyenler açısından ’Bir numaralı gösterge’ durumuna geldi. Hürriyet Gazetesi Reklam Koordinatörü Batuhan Ekin, "Hürriyet İK, yükselen sektörler, pazara yeni giren veya yatırımlarını yoğunlaştıran firmaları takip etmek açısından son derece önemli. Hürriyet İK’da yayınlanan ilan sayfalarındaki artış veya azalış, ekonomideki beklentiler için de ayna oluyor" dedi.

    HÜRRİYET Gazetesi Reklam Koordinatörü Batuhan Ekin, 12 yıl önce yayınlanmaya başlayan Hürriyet İK Gazetesi’nin Türkiye’de iş dünyasını takip etmek isteyenler açısından ’Bir numaralı gösterge’ olma özelliği taşıdığını söyledi. Batuhan Ekin, "Hürriyet İK, yükselen sektörler, pazara yeni giren veya yatırımlarını yoğunlaştıran firmaları takip etmek açısından çok önemli. Hürriyet İK’da yayınlanan ilan sayfalarındaki artış veya azalış, ekonomideki beklentiler için ayna oluyor" dedi. Ekin, 12 yıl önce Hürriyet Gazetesi’nin, İnsan Kaynakları gazetesini çıkartarak Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdiğini, bir çok yeniliğin de öncülüğünü yaptığını söyledi.

    EN ETKİN MECRA: "En güncel ve güvenilir özgeçmişleri sağlaması ile Hürriyet İK, eleman arayanlarla iş arayanları bir araya getiren en etkin mecra" diyen Batuhan Ekin, şöyle konuştu: "İş arayanlar Hürriyet İK’ya bakar. Bu değişmez. Diğer iş arama yöntemleri Hürriyet İK’ya eşlik eder ya da etmez. Reklamverenlerimiz de bunun farkında. 2007 yılında açık ara lider olduğumuz eleman ilanları pazarında gelirimizi 9 ayda yüzde 13 arttırdık. Yönetici pozisyonu arayan, prestijli ilan kullanmak isteyen firmalarda bu artış yüzde 43. Bu firmaların ilan sayısı da yüzde 14 arttı."

    2007’DE 3 BİN FİRMA: Ekin, 2007 yılı sona erdiğinde Hürriyet İK Gazetesi’nde en az 3 bin adet farklı firmanın ihtiyaçlarına uygun elemanlarla iletişime geçebilmek için yer almış olacağını vurguladı. Ekin, "Firmalar eleman ilanlarında en güncel ve gerçek olanı nerede bulacaklarını biliyor. Elaman aranırken ilk yapılması gereken Hürriyet İK’ya ilan vermek. Bazen firmalar başka mecraları denemek istiyor ve ilk yapması gerekeni en son yapıyor. En son diyorum, çünkü Hürriyet İK’ya ilan verdikten sonra istediğiniz elemanı bulur, hedeflerinize doğru koşarsınız" diye konuştu.

    TUTARLILIĞINI BOZMADI:
    Yayın hayatına başladığı günden beri Hürriyet İK’nın eleman arayanlarla iş arayanların buluşma noktası olduğunu belirten Batuhan Ekin, "Hürriyet İK 12 yılda çok yol kat etti, tutarlılığını bozmadı. Krizler yaşandı, bazen sayfa sayıları azaldı ama hiçbir zaman kaliteden ödün vermeden yayın hayatını sürdürdü" dedi.

    HÜRRİYET İK ÖNCÜ OLDU: Daha sonraki yıllarda başka gazetelerin de insan kaynakları ekleri yayınladığını ve ardından bu alanda internet siteleri ortaya çıktığını hatırlatan Batuhan Ekin, şunları söyledi: "Bazı gazeteler Hürriyet İK’nın yolundan gitti ama farklı bir şey geliştirmedi. Ayrıca İK siteleri internet ortamıyla yetinemeyip dergiler çıkarıyorlarsa, okuyucularına kendi ürünlerini elle tutturmaya çalışıyorlarsa, bu da Hürriyet İK’nın başarısı."

    İş aramada yazılı basın yüzde 50 ile ilk sırada

    İŞ veya elaman arayanların en çok başvurdukları yöntemin yazılı basın olduğuna dikkat çeken Batuhan Ekin, bu konuda da şunları söyledi: "Yenibiriş.com ve araştırma şirketi CRC’nin bir yıl önce yaptığı bir ankette hem iş arayanlara hem de eleman arayanlara en çok başvurdukları iş arama ve eleman bulma yöntemleri soruldu. Hem çalışanlar, hem şirketler için yazılı basın, bir numaralı yöntem. İkinci sırada insan kaynakları siteleri geliyor. Tanıdık vasıtasıyla iş arama, çalışanlar için üçüncü, şirketler için beşinci sırada. Çalışanlara ayrıca ’şu andaki işinizi nasıl buldunuz’ sorusu da soruldu. Yazılı basın yüzde 50 ile yine birinci sıradaydı. Tanıdık vasıtasıyla, yüzde 23 ile ikinci sırada yer aldı. Firmaya yazılı başvuru sonucu iş bulanlar yüzde 16, İK siteleri kanalıyla işe yerleşenler yüzde 14, İK danışmanlık firmaları aracılığıyla iş bulanlar yüzde 4, firmanın kendi sitesine başvurup işe girenler ise yüzde 3’tü. Biz de Hürriyet İK olarak geniş çaplı bir araştırmanın hazırlıkları içindeyiz. Firmalara ve iş arayanlara ışık tutmak istiyoruz."

    Türkiye’de 1.9 milyon kişiye ulaşıyoruz

    Hürriyet İK farklı jenerasyonlara seslendiğini belirten Batuhan Ekin, BIAK’ın son dönem raporuna göre okurlarının yüzde 67’sinin 18-44 yaş grubunda olduğuna işaret etti. Ekin, şunları söyledi:

    Hürriyet İK Türkiye genelinde 1.9 milyon kişiye ulaşıyor ki bu da en yakın rakibinden yüzde 88 daha fazla okura ulaşması demek.

    Okurlarımızın yüzde 54’ünü erkeklerin oluşturduğunu göz önünde bulundurursak cinsiyet dağılımının da çok dengeli olduğu sonucuna varıyoruz.

    Hürriyet İK okurlarının yüzde 48’inin AB grubundan olmaları firmalar için, hem yetişmiş eleman bulmaları hem de tanıtımlarını yapabilmeleri açısından çok önemli.

    Eğitim de çalışma yaşamının bir parçası

    GÜNÜMÜZDE insan kaynaklarının sadece eleman-iş bulma ile kısıtlanamayacağını söyleyen Batuhan Ekin, söyle konuştu: "Eğitim de çalışma yaşamının kopmaz bir parçası. Şirketler de bunun farkında. Türkiye’de ciddi bir iş dünyası-üniversite işbirliği yaşanıyor. Şirketler üniversitelerde kendi elemanları için master programları düzenliyor. En iyi mezunları alabilmek için kariyer günleri yapıyor. Birçok kurum çalışan insanın kendini geliştirmesi alanında çalışıyor. Üst düzey yöneticiler internet üzerinden MBA yapabiliyor. Bu yüzden ilköğretimden yabancı dil kurslarına, bilişim eğitiminden üniversitelere, şirket içi eğitimden mesleki eğitime kadar bütün bu alanlar da Hürriyet İK’nın içeriğinde önemli yere sahip."

    Eleman ilanları kurumlar için prestij aracı oldu

    HÜRRİYET
    İK’daki eleman ilanlarının, hem şekil, hem içerik açısından önemli aşama kaydettiğini belirten Batuhan Ekin, "Eleman ilanları, kurumlar için de birer prestij aracı haline geldi, görsel olarak değişmeye başladı. Bu ilanlar, yaratıcılıktan uzak, küçük boyutlu ve sıkıcı görünümlerinden kurtulup, daha yaratıcı, şirketin kurumsal kimliğini daha iyi yansıtan ve renkli olarak da yayınlanabilen ilanlar haline geldi" dedi. Ekin, şöyle devam etti: "İK ilanlarındaki yaratıcılığı teşvik etmek amacıyla ilk olarak 1998’de Hürriyet İK Yılın İlanları Yarışması, yaratıcılık, içerik dallarında 2003’te Kırmızı Yarışması başlayıncaya dek her yıl ajans ve reklamverenlere ödüller kazandırdı. Artık eleman ilanlarını Kırmızı Yarışması’nda İnsan Kaynakları kategorisinde değerlendirip ödüllendiriyoruz."
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı