Huffington Post’u ‘inanılmaz aktif’ Türkiye’ye getirecek

Hürriyet Haber
14 Ekim 2011 - 00:00Son Güncelleme : 13 Ekim 2011 - 22:19

2005’te kurduğu ve ayda 25 milyon ziyaretçi sayısıyla büyük başarıya ulaştırdığı haber sitesi Huffington Post’u geçen şubat ayında 315 milyon dolara internet portalı AOL’e satan Arianna Huffington, halen genel yayın müdürlüğü yaptığı siteyi Türkiye’de hayata geçirmek istediklerini açıkladı.

Huffington, “Türkiye’deki Facebook kullanıcılarının yüzde 33’ü 24 yaşın altında, yarısından fazlası da 35’inden genç. Gençler sosyal medyada inanılmaz aktifler” diye konuştu.  Dün düzenlenen ‘Digitalage Conference 2011’de konuşan Arianna Huffington, Atina’da doğduğunu, Türkiye’ye baktığı zaman kendi ülkesine de benzer şeyler gördüğünü ifade ederek, “Bu bizim DNA’mızda var, dinlemeyi sevmiyoruz, yanıt vermek istiyoruz. Edilgen tüketicilikten hoşlanmıyoruz” yorumunu yaptı.
Yeni medyanın cesur dünyası
Sosyal medyadan bahsederken, “Bu çok büyük bir dalga, artık kesilemeyecek bir devrim” değerlendirmesini yapan Huffington, şöyle konuştu: “Birçok kişi Youtube, Twitter gibi platformları seslerini duyurabilmek için kullanıyorlar. Artık tek bir iletişim metodu yok. Farklı kurumlar, farklı çalışanlar eski dünyaya geri dönülemeyeceğini artık çok iyi biliyorlar. Yeni medyanın bu cesur dünyası, birtakım zorluklarla ortaya çıkıyor. Bu zorlukları aşmamız gerekiyor. Web siteleri belki gelecekte geleneksel medyanın bir ayağı olacak. Bugün kişinin bu platformlarda kendini ifade edebiliyor olması yeni bir boyut aslında. Peki neden bunlar bedava yapılabiliyor? Wikipedia, Facebook neden bedava? Giderek daha fazla sayıda insan eğlencelerini ve tatminlerini kendilerini ifade ederek gerçekleştiriyorlar. Video koyuyorlar, arkadaşlarıyla paylaşıyorlar, bu sistem içinde yeni bir katılım mekanizması oluşmuş durumda. Hepimiz bu cesur yeni dünyanın aktif bir üyesi olduk.”
1 milyar sayfa
Huffington, sitesinde 1 milyar sayfa gösterimi olduğunu belirterek, “Büyüyen internetle büyümek lazım. Sadece mesaj bombardımanı yapmak doğru değil. Medeni münasebet sınırlarını Huffington’da korumaya çalışıyoruz” diye konuştu. Büyük bir otel zincirinin Huffington Post’ta kendi oteliyle ilgili bir blog kurduğunu, ancak gelen olumsuz eleştiriler üzerine “Kapatalım, kaçalım” dediklerini anlatan Huffington, “İlişki kurmak anahtar sözcük ve bizim en baştan beri ana motivasyonumuz” dedi.

Özel hayatla ilgili videolara karşıyız

HÜKÜMETLERİN artık sosyal medyayı bir tehdit olarak algıladığına dikkat çeken Huffington, “Bireysel bir kullanıcıyı kandırabilirsin ancak milyonlarca Twitter kullanıcısını kandıramazsın. Hükümetler, interneti kapatarak veya kısıtlayarak filtrelemeye çalışıyor” dedi. Türkiye’de de politikacıların özel hayatlarıyla ilgili videolar çıktığını anımsatan Huffington, “İnsanların iş dışındaki özel hayatını karıştırmak yanlış. Net bir çizgi çizmek lazım. Kamusal hayatla özel hayatı ayrı. Kanun dışı bir şey yapmıyorsa, özel hayatı ne alaka? Bazen insanlara zarar vermek niyetiyle yapılıyor. Bazen öncelikleri bilememekten yapılıyor. Biz bunun tamamen karşısındayız” diye konuştu.

Ayda 700 milyar dakika Facebook

ARIANNA Huffington, her gün 140 milyon twit yapıldığını, Youtube’a günde iki milyon video yüklendiğini, Facebook’ta insanların ayda 700 milyar dakika geçirdiğini belirterek “Bunlar her gün sayısı artan istatistikler. Para kazanmak istiyorsan elindeki bilgiyi, insanlar her yerde paylaşabilmeli. İnternet hayatımıza girdiğinden beri 25 yıl geçti. Kristal küreye bakar gibi düşünüyorum: Gelecekte çok daha büyük sıçramalar bizi bekliyor. Asıl zorluk bu sıçramalara ayak uyduracak enerjiyi kendimizde bulmak” dedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı