Hop hop lolipop

‘‘O Sahilde Bu Sahilde’’nin ortalığı kasıp kavurduğu, her köşeden ‘‘O sahildeee, bu sahildeeee,’’ nidalarının yükseldiği günler daha dünmüş gibi geliyor. Oysa ki ohooo, Ebru Yaşar'ın müthiş çıkışının üzerinden yıllar, albümler, imajlar ve estetik operasyonlar geçti.

Bu süreçte, İbrahim Tatlıses'in kanatlarının altında iyice palazlanıp yıldız mertebesine ulaştı Ebru Yaşar.

Aleme eni konu ısındı, oyunun kurallarını öğrendi, vs...

Bakınız, misál, ilk çıktığı dönemlerde kendisiyle yapılmış bir röportajda, imajına dair şu sözleri sarfetmişti: ‘‘Kendimde kusurlu bulduğum bir yer var. Ama söylersem dikkatleri o yöne çekerim. O yüzden söylemeyeceğim. Ancak genel olarak kendimi beğeniyorum. Estetik ameliyat yaptırmak ayıp değil. Herkes, hatta hiç çalışmayan ev kızları bile estetik ameliyat yaptırıyor artık. Mesela ben ev kızı olan kuzenimin burnunu ameliyat ettirdim. Ama bende öyle bir cesaret yok. Henüz 22 yaşındayım. Biraz daha büyüyünce belki de olurum.’’

Hepimizin bildiği gibi, ‘‘biraz daha büyüyünce’’ cesaretini topladı Yaşar... En son ‘‘Seni Anan Benim İçin Doğurmuş’’un klibinde gördüğümüz, zannımızca gayet karakteristik ve güzel olan burnunu küçülttürdü, yalan olmasın ama tahminen göğüslerine silikon takviyesi yaptırdı, seksi kıyafetler kuşandı. Yaşının çok üzerinde göstermesine neden olan bir imaja büründü.

Yaş kemale erdiğinden midir nedir, şimdilerdeyse daha ‘‘genç’’ bir görünüm sergilemeye karar vermiş durumda. Son albümünün Tatlıses ile birlikte yaptığı basın tanıtımlarında esasta tişört ve kot pantolonla dolaşan genç bir kız olduğunu, bu albümle özüne döndüğünü anlatıyordu.

Nitekim albümün çıkış parçası ‘‘Aşkımız Buraya Kadar’’ın klibinde de şirin mi şirin, cici mi cici, ‘‘hop hop lolipop’’ bir hál söz konusu...

Klibi tahmin edeceğiniz üzre, İbrahim Tatlıses çekmiş. Ebru Yaşar, zaten málûm, ‘‘İdobay Ailesi’’nin en sadık elemanlarından biri. Öyle bir aidiyet duygusuna sahip ki, vakti zamanında Raks'tan gelen 750 bin dolarlık teklifi de; ‘‘Trilyonlar verseler bile İdobay'dan bir yere gitmem; İbrahim Bey'e vefa borcum var’’ diyerek reddetmişti.

Arada bir albümlerle ya da Yaşar'ın sevgilileriyle ilgili bir anlaşmazlık söz konusu oldu mu, İbrahim Ağabey'inden fırçasını yiyor, medyanın şahadetinde özürünü diliyor Yaşar; böylece gül gibi geçinip gitmeye devam ediyorlar. Edepli bir mürit olduğu için de İbrahim Tatlıses tarafından ödüllendirilmeyi hakkediyor elbet.

Seni Anan Benim İçin Doğurmuş'un klibinde ‘‘esas oğlan’’ı canlandırarak destek verdiği Yaşar'ın bu klibinde Tatlıses'i görmek nasip olmuyor gerçi... Yine de klip baştan sona bir Tatlıses klásiği sayılabilir.

Yaşar, sis basılmış bir stüdyoya salınarak giriyor. Sonra birden film kopuyor. Ekranda bir yazı okuyoruz: ‘‘Olmadı baştan...’’ Az sonra, daha kendinden emin bir ifade ve başka bir kıyafetle yine stüdyoya giriyor Ebru Yaşar. Ve başlıyor, arkasındaki dansçılarla birlikte ‘‘enteresan’’ figürler attırmaya. Tam ‘‘Aşkımız buraya kadar’’ dediği bölümde meselá, iki elinin işaret parmaklarıyla tam önünü göstererek kalça kıvırıyor... Hani sanki aşk koşmuş koşmuş, tam o noktaya geldiğinde motoru yakmışçasına...

Klibin sonunda, sadece yönetmenin değil, sanat yönetmeninin de Tatlıses olduğunu okuyoruz. Ki, belirtmelerine bile gerek yok esasında. Klip, buram buram ‘‘Tatlıses esprisi’’ kokuyor. Öyle ki, koreografinin bile ona ait olduğu fikrine kapılıyor insan... Bir Aydemir Akbaş eksik, o kadar yani...

Ne denir? Tanrı İdobay Ailesinin tüm fertlerini analı babalı büyütsün.
Yazarın Tüm Yazıları