Hızlı trenin Başkent garına koruma kurulundan parselleri bölerek onay

Güncelleme Tarihi:

Hızlı trenin Başkent garına koruma kurulundan parselleri bölerek onay
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 04, 2008 00:00

Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı imar düzenlemesi ile tek parselde görünen alanı, tescilli binalar, mevcut demir yolu hatlarının bulunduğu alan ve hızlı tren garının yapılacağı alan olmak üzere üç parsele ayıran yeni planını uygun buldu.

KÜLTÜR ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu, hızlı tren garı inşaatının önünü açan imar planı düzenlemesini uygun buldu. Kurulun uygun bulduğu imar düzenlemesinde, tarihi binalar, demir yolu hatları ile inşaatın yapılacağı alanlar ayrı parsellere bölündü.

Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nde, Ankara-Eskişehir arasında deneme sürüşlerine başlayan ve yıl sonunda hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara’ya hızlı tren garı yapılmasına yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Mevcut imar planında, tren garı, müze, TCDD lojmanları ve bazı taş binalar ile hızı tren garının yapılması planlanan bölge, aynı parselin içinde yer alıyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi, yeni bir imar düzenlemesi yaparak tescilli taş binaların bulunduğu bölümü, hızlı tren garının inşaatının yapılacağı bölümden ayırdı. Belediyenin yaptığı bu imar düzenlemesi, görüşü alınmak üzere Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’na gönderildi. Kurul, tek parselde görünen alanı, tescilli binalar, mevcut demir yolu hatlarının bulunduğu alan ve hızlı tren garının yapılacağı alan olmak üzere üç parsele ayıran yeni imar planını uygun buldu.

Kurulun uygun bulduğu yeni imar planına göre, hızlı tren garı, Celal Bayar Bulvarı ile mevcut gar binasının arasında kalan araziye inşa edilecek.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin, kurulun uygun bulduğu planlar çerçevesinde imar planlarını tamamlamasını bekleyen TCDD Genel Müdürlüğü, yıl sonuna kadar ihaleye çıkmayı hedefliyor.

TCDD Genel Müdürlüğü, hızlı tren garını yap-işlet-devret modeliyle ihaleye çıkmayı planlıyor. Proje maliyetinin en az 50 milyon doları bulacağı öngörülüyor.

Devlet Demiryollarının, Ankara Tren Garı’nı hızlı trene hazırlamak için çıktığı proje ihalesini, 946 bin 155 YTL teklif veren, Çek şirket Sudop Praha AS-SDPAK ortak girişimi kazanmıştı. Ağustos 2005’te yapılan ihaleyi kazanan şirket, üzerinde çalıştığı ön projeyi tamamlayarak TCDD’ye teslim etmişti.

Binalar yeraltından birbiri ile bağlantılı

Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. Konvansiyonel trenler ve banliyöler tarihi gar binasına, hızlı trenler ise yeni yapılacak gar binasına yanaşacak. İki gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı olacak. Böylece konvansiyonel bir tren ile tarihi gar binasına gelecek yolcu, kolaylıkla hızlı tren garına geçerek yolculuğuna devam edebilecek.

Yılda 15 milyon kişi kullanacak

HIZLI tren garı günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitede olacak. VIP ve CIP (sık seyahat eden kişi) salonlarının da bulunacağı hızlı tren garında, yerin altında dört kattan oluşan bin 500 araçlık otopark inşa edilecek. İki hızlı tren seti boyunda yapılması planlanan garda, altı demir yolu hattı olacak. Doğu ve batı yönünde hızlı trenlerin kalkabileceği gara aynı anda 12 hızlı tren seti yanaşabilecek.

Hızlı tren garında ana salon, gelen-giden yolcu salonu, bilet satış gişeleri, lüks restoranlar, fast food restoranlar, hediyelik eşya dükkanları ve otel de olması planlanıyor. Hızlı tren gar binası inşaat alanı otoparklar dahil 129 bin 280 metre kare olacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!