Dünya Haberleri

    Hizbullah yanlısı yayın yapıyorsunuz

    Hürriyet Haber
    12.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    İngiliz yayın kurumu BBC, İsrail-Lübnan savaşı sırasındaki haberleri nedeniyle "tek yanlı" haber vermek ve "Hizbullah yanlısı" yayın yapmakla suçlanıyor. BBC, 2003 yılında Filistin’de yaşanan olaylardan sonra da İsrail tarafından suçlanmıştı. BBC ise taraflı yayın yaptığı iddialarını reddediyor.

    Jerusalem Post gazetesinin haberine göre, İsrail Dışişleri Bakanlığı, vatandaşların, BBC’nin yeniden boykot edilmesi, Lübnan’daki savaşla ilgili "tek yanlı" haberleri nedeniyle BBC muhabirlerinin çalışma belgelerinin geri alınması baskısı altında. Diplomatik yetkililer de BBC haberlerinin "tarafsız" olmadığını söylüyor. Kudüs’teki yetkililer, "Haberlerinde, tarafsız olmak yerine, BBC’nin adeta Hizbullah adına çalıştığı izlenimi verdiğini" iddia ediyorlar.

    Dışişleri Bakanlığı Medya ve Kamu İşleri Genel Müdür Yardımcısı Gideon Meir’in bu konuda yorum yapmaktan kaçınmasına rağmen, İsrail’in 1. Kanalı’ndaki bir konuşması sırasında verdiği örnek hatırlatıldı.

    Buna göre, Meir, London Times’da 24 Temmuz’da yayımlanan Stephen Pollard imzalı bir makaleye dikkat çekti. Pollard, BBC’nin bir programının adeta Hasan Nasrallah tarafından yazıldığı izlenimi verdiğini yazmıştı.

    Başbakan Ehud Olmert’in Basın Sözcüsü Miri Eisen de aynı kanaldaki değerlendirmede, BBC’nin savaşın ilk haftasındaki haberlerinin düzgün olduğunu, ancak sunucusunun Hayfa’dan Beyrut’a gittikten sonra, yayınlarının (Arap kanalları) El Cezire ve El Arabiya benzeri olduğunu iddia etti.

    Gazete, 2003 yılındaki Filistin olayları sırasında, İsrailli yetkililerin BBC haber programlarını boykot ederek, yedi ay mülakat vermediklerini ve BBC habercilerinin brifinglere alınmadıklarını da hatırlattı.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı