« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Hitit’in parlayan güneşi

Ankara’da düzenlenen Hitit Rallisi her zaman için keyifli anlara sahne olmuştur. Hızlı ve heyecan verici bir parkura sahip olması ile birlikte, sunduğu seyir kolaylığı ile de dikkat çeken Hitit Rallisi’nde bu yıl etaplar daha da kompakt bir hale getirilmişti. Bu yıl 34’üncü kez düzenlenen Hitit Rallisi’nde unutulmaz bir olay yaşandı. Avrupa Ralli Şampiyonası’nda ülkemize kupa getiren pilot olan Nejat Avcı’nın oğlu Yağız Avcı, Hitit Rallisi’nde adeta tarih yazdı.

Murat TOSUN
SON GÜNCELLEME
Tecrübeli rakiplerine rağmen yarışı başından sonuna kadar iddialı bir tempoda ve ilk sırada sürdüren Yağız Avcı, Hitit Rallisi’ni kazanarak kariyerine altın bir sayfa açmış oldu. Özellikle geçtiğimiz yıl sergilediği performansla tüm dikkatleri üzerine toplamayı başaran Yağız Avcı böylelikle kariyerinin ilk birinciliğini Ankara’nın tozundan toprağından çıkarmış oldu.

BABASINDAN DAHA HIZLI

Ralli denince akla ilk gelen isimlerden biri olan ama ne yazık ki artık parkurlarda olmak yerine bizlerle birlikte seyirci olmayı tercih eden şampiyon pilot Nejat Avcı efsanesi yerini oğlu Yağız Avcı’ya bırakmış. İddialı pilotajıyla her zaman ralli parkurlarının keyif veren pilotlarından biri olan Nejat Avcı tarafından öncelikli olarak yetiştirilen ve her zaman efendi kişiliği ile tanınan Yağız Avcı böylelikle babasından tacını almak için ilk önemli adımını da atmış oldu. Babasının bile ’Benden daha hızlı ve istikrarlı bir pilot’ diye adlandırdığı Yağız Avcı, tecrübeli ve kendisinden daha güçlü otomobillerle yarışan rakipleri olmasına rağmen Hitit’in parlayan güneşi oldu. Yaşadığı şanssızlıklar nedeniyle beklenen patlamayı bir türlü yapamayan Yağız Avcı böylelikle bu şanssızlıklara da bir son vermiş oldu. Genç pilotlar şampiyonu olan Yağız Avcı şimdi gözünü iddialı pilotların şampiyonluğuna dikti. Mitsubishi Lancer Evo 9 otomobiliyle adeta fırtına gibi bir pilotaj sergileyen Yağız Avcı kariyerinin ilk birinciliğini son şampiyon Ercan Kazaz’ın 14.9 saniye önünde kazandı.

ŞAMPİYON ARAYI AÇTI

Bu sezon Grup N bir Subaru Impreza ile yarışıyor olmasına rağmen yine şampiyonluğun en iddialı ismi olan ve genel klasmanda da ilk sırada bulunan Ercan Kazaz ise Ankara’dan istediğini alarak döndü. Yarışı genel klasmanda ikinci sırada tamamlayan Ercan Kazaz, şampiyonluktaki en güçlü rakibi Hakan Dinç’in finiş görememesi ile şampiyonluk yolunda önemli bir avantaj yakalamış oldu. Rakipleri ile arasını daha da açan Ercan Kazaz sezonun geride kalan yarışları öncesinde şampiyonluk yolunda da önemli bir avantaja sahip olmuş oldu.

FORD’UN YÜZÜ GENÇLERLE GÜLDÜ

Ford Takımı sezonun dördüncü yarışında genç pilotları ile güldü. Bu sezon Ford Focus WRC otomobillerini genç pilotlara teslim etmeyi tercih eden Ford Takımı bu kararında ne kadar haklı olduğunu Hitit Rallisi’nde de görmüş oldu. Takımın genç pilotları kendi aralarında giriştikleri üçüncülük mücadelesinde gülen taraf son yarışların dikkat çeken ismi Emre Yurdakul oldu. Emre Yurdakul yarışı üçüncü sırada tamamlayarak takımının adını podyuma taşırken, takımın bir diğer genç pilotu Adil Küçüksarı ise dördüncü sırada finiş gördü. Ford Takımı adına yarışan ve şampiyonluğu kovalayan tecrübeli isim Hakan Dinç ise Focus WRC’sinde yaşadığı şanzıman problemi nedeniyle yarışı tamamlayamadı.

Petrol Ofisi FMS İngiltere’de kazandı

Formula 1’in bir alt kategorisi olan GP2 Şampiyonası’nda yarışan Petrol Ofisi FMS Takımı yeni pilotu ile ilk zaferine uzandı. İngiltere Grand Prix’sinde Petrol Ofisi FMS Takımı’nın yeni pilotu olan Adam Carroll ilk yarışı altıncı sırada tamamlarken, ikinci yarışta ise birinciliği kazandı. Böylelikle PO FMS Takımı ikinci sezonunda da galibiyete uzanmanın keyfini yaşamış oldu. Bu sonuçla takımına 6 puan kazandıran Carroll, hafta sonu boyunca kazandığı toplam 9 puanla Petrol Ofisi FMS Takımı’nın da toplamda 10 puana yükselmesini sağladı. Formula 1 ile birlikte düzenlenen GP2 Şampiyonası’nın altıncı ayağı 21-22 Temmuz tarihlerinde Almanya’da yapılacak

Volkan bu kez istediğini aldı

Avrupa Ralli Şampiyonası’nın altıncı yarışı olan Bulgaristan Rallisi’nde, şampiyona mücadelesini beşinci sırada bitiren Fiat Motorsports Turkey ekibi Volkan Işık- Kaan Özşenler ikilisi, özellikle ikinci gün gösterdikleri müthiş performansın ardından yarış sonunda 7 puanı hanelerine yazdırmayı başardı. Bu yıl 37’nci kez düzenlenen Bulgaristan Rallisi, Borovetz kenti yakınlarında 13 özel etap üzerinden koşuldu. Asfalt zeminde gerçekleşen Bulgaristan Rallisi’nde ekipler ilk ayakta 7, ikinci ayakta ise 6 özel etabı geride bırakarak finişe ulaştı. Rallinin toplam uzunluğu 736 kilometreden, özel etaplarının uzunluğu ise 282 kilometreden oluştu. Toplamda 7 puan alarak Bulgaristan’dan ayrılan Fiat Motorsports Turkey ekibi, şampiyonada puanını 25’e yükselterek altıncı sıradan beşinciliğe yükseldi.

VW yetenek avına başladı

Volkswagen, 2008 ADAC VW Polo Cup için uluslararası yetenek arayışı programına Ağustos ayı ile itibariyle start veriyor. Uzun yıllardır DTM’in ortak serisi olan ve genç yeteneklere ideal bir yarış kariyeri platformu sunan önemli motorsporları organizasyonlarından biri olarak dikkat çeken ADAC VW Polo Cup’ta yer alabilmek için başvurular 25 Temmuz’a kadar sürecek. VW’nin yeni sezon için tüm dünya çapında başlattığı ve 15-23 yaş aralığında motorsporlarına ilgi duyan herkese açık olan yetenek arayışında 952 Euro karşılığında temel eğitim programına katılmak gerekiyor. Bavyera Kempten’deki ADAC Sürücü Eğitim Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan eğitim programında teorik eğitimin yanı sıra, uygulamalı olarak da genç yarışçılara ön eğitim verilecek. Detaylı bilgiye ve başvuru formlarına www.volkswagen-motorsport.com adresinden ulaşılabiliyor.

Bunları da Beğenebilirsiniz