Hipermarket müşterisinin yarısı Kadıköy'de oturuyor

Hürriyet Haber
18.04.1998 - 00:00 | Son Güncelleme: 18.04.1998 - 00:01

İstanbul Ticaret Odası, bir araştırma yaparak, İstanbul'daki hipermarket müşterilerinin profilini çıkardı. Araştırmanın sonuçlarına göre, hipermarket müşterilerinin yüzde 49.1'i Kadıköy ilçesinde yaşıyor ve yüzde 62.9'u da erkek.

İstanbul Ticaret Odası tarafından yapılan bir araştırma, İstanbul'da oturan hipermarket müşterilerinin yüzde 49.1'inin Kadıköy ilçesinde oturduğunu ortaya koydu. İstanbul'da bulunan hipermarketlerin büyük bir kısmının Rumeli tarafında olmasına rağmen, bu sonuç Kadıköy ilçesinde oturanların iyi müşteri olduğunu gösterdi.

Araştırmaya göre, hipermarket müşterilerinin yüzde 85.2'si evli. Ancak eşleriyle birlikte alışverişe gitmelerine karşın alışveriş yapanların yüzde 62.9'unun erkekler olması araştırmanın ortaya çıkarttığı ilginç sonuçlardan birisi. Hipermarket müşterisini bir başka özelliğide çekirdek aile halinde yaşaması. İki ve dört kişilik aileler müşteri profilinin ezici çoğunluğunu ouşturuyor.

EMEKLİLER İYİ MÜŞTERİ

Alışverişlerinde hipermarketleri tercih eden müşterilerin yarısının gelir durumu oldukça iyi. Aylık geliri 200 milyon liranın üstünde olan hipermarket müşterilerinin oranı yüzde 27.3, aylık geliri 150 milyon liranın üstünde olanların oranı ise yüzde 20.8'i buluyor.

Hipermarket müşterilerinin yüzde 26.6'sı özel sektörde çalışıyor, yüzde 25.1'i ise kendi işyerinin sahibi. Hipermarketlerin en iyi müşterileri arasında yüzde 16.8'le emekliler üçüncü sırada yer alıyor. Hipermarket müşterileri çok sık alışveriş yapmıyorlar haftada en az bir kez hipermarkete giden tüketiciler,

bir seferde yüklüce miktarda alış veriş yapıyorlar. Müşterilerin yüzde 55.4'ü 7 milyon liranın üzerinde miktarda mal satın alıyor.

PROMOSYONU SEVİYOR

Geleneksel pazar yerlerinin,büyük bakkaliyelerin, marketlerin ardından, hipermarketlerde tüketicinin devamlı kullandığı yerler haline geldi İstanbul'da hipermarketlerle ilgili yapılan bir araştırma, hipermarket müşterisinin alış veriş noktası tercihinde en çok satış promosyonlarının etkili olduğunu ortaya çıkardı. Araştırmaya göre, hipermarket müşterisi promosyonun ardından en çok paket ürün indirimine önem veriyor.

YAŞ SEBZE BİRİNCİ

Araştırmanın ortaya çıkardığı bir başka sonuç da, yerli tüketicinin hipermarketleri manav bakkaliye karışımı gibi kullanmaları. Müşteriler en çok yaş sebze meyve, kuru gıda ile temizlik malzemeleri alıyorlar.

Alışverişinde geleneksel kalıplara bağlı olan hipermarket müşterisi yine de alış veriş ettiği birimde mal çeşitliliğine çok önem veriyor. Müşteriler, otopark, çevresinde diğer alışveriş merkezlerinin olması, çalışma saatlarının uygun olması, kredi kartı kullanılması, binaların temiz ve bakımlı olması, çevresinde dinlenecek ve eğlenecek yer olması gibi nedenlerden dolayı hipermarketleri tercih ediyorlar.






Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı