ANKARA HABERLERİ

Herşey dahil sistemine talep müşteriden geliyor

Hürriyet Haber
23.10.2008 - 00:00Son Güncelleme :

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) İkinci Başkanı ve Anadolu Turizm İşletmecileri (ATİD) Başkanı Seçim Aydın, Herşey Dahil Sistemi’nin sadece Türkiye’de değil bir çok Avrupa ülkesinde de uygulandığını belirterek, "Daha ekonomik, daha güvenli ve daha garantili olması dolayısıyla bu sisteme talep müşterilerden gelmektedir. Müşteriden gelen böyle bir talebe kayıtsız kalmak mümkün değildir" diyor.

Hürriyet Haber

Soru: Ülkemiz tarihi ve kültürel miras yönünden oldukça zengin bir potansiyele sahip. Kültürel mirasımızı gelecek nesillere aktarabilmek bu noktada toplum olarak önemsememiz gereken bir konu değil mi ve bunun için sizce yeterli girişimde bulunuyor muyuz?

Uğur ERGÜN

Yanıt: Ülkemizin tarihi ve kültürel değerler açısından büyük zenginliklere sahip olduğu ve bu değerlerin çeşitli platformlarda övünç kaynağımız olarak sunulduğu bilinmektedir. Ancak, dünya kültür mirasının önemli bir bölümüne sahip olmakla övünürken, böylesi bir mirasa sahip olmanın bazı ciddi sorumluluklar ve yükümlülükleri de beraberinde getirdiği konuyla ilgili kesimlerce sıklıkla ifade edilmektedir.

Bu arada Anadolu topraklarının dünya kültürel mirasını korumak konusunda gösterdiği ilginin dünyada eşine az rastlanan bir örnek olduğunu belirtmek isterim. Anadolu’da hiç bir medeniyete ve dine ait bir yapı bilinçli olarak yıkılmamış ve harap edilmemiştir. Bu insanımızın 10 bin yılık Anadolu medeniyetine olan önemli bir saygısıdır. Topraklarımızdan kaçan ya da gerektiği gibi korunamayan eserler de bu konudaki bilgi eksikliğinin ve yanlı yönlendirmelerin sonucudur.

Kültüre, dilimiz ve geleneklerimiz de dahil olmak üzere bir mirasın korunması ve bunlara nesillere intikal edecek yenilerinin eklenmesi açısından bakmak; Yani 50 ya da 100 yıl sonra bu topraklara geleceklerin bugünden de bir şeyler görmeleri açısından hareket etmek gerekir. Korumak, kullanmak ve yenilerini eklemek aşamalarını kapsayan Kültürel anlayış bir uygarlık ve eğitim yaklaşımıdır.

Kültürel ve tarihi varlıklar, ideal ve sürdürülebilir bir turizm yapısı için talep yaratıcı kaynaklar olarak değerlendirilmelidir.

Soru: Resort otellerdeki ’herşey dáhil’ sistemleri, kimi kesimlerce şikayet edilirken, kimi kesimlere göre piyasa talebinden doğan bir gereklilik olarak tarif ediliyor. Bunun ortası yok mu? Turizm Bakanlığı’nın müdahalesi olamıyor mu?

Nihal DİNÇER

Yanıt: Turizmde, Herşey Dahil Tatil sistemi Türkiye dahil ülkelerin büyük bir kısmında ve ülkemizde de uzun yıllardır uygulanmakta ve beraberinde birçok tartışmayı beraberinde getirmektedir. İşletmelerin pazarlama modelleri arz-talep dengesi gözetilerek oluşturulduğu için Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın uygulaması, serbest piyasa ekonomisi kuralları içerisinde oluşan her türlü pazarlama modeline müdahalede bulunmamak şeklinde devam etmektedir. Bakanlığın bu uygulamasındaki amaç, bakanlıktan belgeli tesislerin iç ve dış pazarlarda gerçekçi ve rekabet edilebilir bir yapıya kavuşmalarını sağlamaktır. İşletmeler, bu konuda elbette ki serbesttir, kendi pazarlama stratejilerine göre herşey dáhil sistemini uygulama yönündeki kararlarını verebilme serbestine sahiptir.

Daha ekonomik, daha güvenli ve daha garantili olması dolayısıyla Herşey Dahil Sisteme talep müşterilerden gelmektedir. Müşteriden gelen böyle bir talebe kayıtsız kalmak mümkün değildir. Kaldı ki, herşey dahil sistem sadece Türkiye’ye özel bir durum değildir. İspanya, Yunanistan, Tunus v.b. ülkelerde de uygulamaktadır. Bu doğrultuda tartışmalara rekabet ağırlıklı olarak yaklaşmakta yarar görülmektedir. Yasaklarla veya standart getirilmek suretiyle bir yere varmanın güçlüğü açıktır. Serbest piyasa ekonomilerinde tüketici tercihlerine kayıtsız kalınması düşünülemez. Ancak her işletmenin kaliteyi ve hijyeni korumaya yönelik özdenetim modelini benimsemesi ve bu konuda mutlak duyarlılık göstermesi sistemin devamlılığı ve verimliliği açısından önem arz etmektedir.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Ankara haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Ankara haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Herşey dahil sistemine talep müşteriden geliyor haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.



ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

13 Aralık 2017, Çarşamba
  • İmsak
    06:08
  • Guneş
    07:55
  • Öğle
    12:54
  • İkindi
    15:17
  • Akşam
    17:32
  • Yatsı
    19:07
Sayfa Başı