Her uçak 40 kişiye iş yaratır, bize sahip çıkın

Hürriyet Haber
12.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Uçuş noktalarını 32’ye çıkarmaya hazırlandıklarını belirten Atlasjet Başkan Yardımcısı Murat Ersoy, "Filoya katılan her yeni uçak 40 kişiye doğrudan istihdam yaratmaktadır. Bu nedenle kamuoyunun da özel sektörü sahiplenmesi gerekir" dedi.

ATLASJET Başkan Yardımcısı Murat Ersoy "Filoya katılan her yeni uçak 40 kişiye doğrudan istihdam yaratmaktadır. Bu nedenle kamuoyunun da özel sektörü sahiplenmesi gerekir" dedi. urat Ersoy hava taşımacılığında yaşanan rekabetin yolcuya fiyat, kalite, konfor ve güvenli uçuş olarak yansıdığını söyledi. Fiyatların inebileceği en düşük seviyeye kadar gerilediğine dikket çeken Murat Ersoy, yolcuların artık tercihinde yeni, güvenli ve dakik uçuş ile konforlu uçaklar ile seyahat edebilmenin ön plana çıktığını ifade ettikten sonra "Artık yolcu kalite ve konforu mukayese ederek tercihini yapıyor. Bunu etkileyen diğer bir etken de alternatif saatlerde uçuş imkanı bulabilmesidir. Bu nedenle, biz Atlasjet 17 Ocak’tan itibaren günde karşılıklı iki olan Adana seferlerinin sayısını dörde, 6 olan İzmir seferlerinin sayısını da ilk etapta yediye Mayıs ayında da 10’a yükselteceğiz. Ayrıca başvurularımız onaylandıktan sonra Mayıs sonuna kadar da Kayseri, Mardin, Şanlıurfa, Kahramanmaraş, Isparta, Gaziantep, Uşak, Samsun ve Edremit seferlerini başlatacak ve böylece uçuş noktalarımızı 32’ye yükselteceğiz" açıklamasını yaptı.

HER UÇAK ÖNEMLİ İSTİHDAM:

"Filoya her yeni katılan uçağın her gün ülkenin farklı noktalarına dört yeni uçuş yapılması, yılda yaklaşık 350 bin yolcunun taşınması, ekonomiye 20 milyon artı değer,hazineye de 4 milyon Euro Katma Değer Vergisi yaratılması anlamına gelmektedir" diyen Ersoy şöyle devam etti: "Her yeni uçağın yaratacağı direk istihdam 40 kişiye iş istihdam dolaylı etkisi ile de yüzlerce vatandaşımızın iş sahibi olması demektir. Biz Türkiye’de Airbus 319 tipi uçaklarının ilk kullanıcısı olarak anlaşmasını yaptığımız 4 yeni uçağın ikincisini 17 Ocak günü Hamburg’da teslim alacağız. Bu yeni uçağında katılımıyla tarifeli seferlerde filomuzun yaş ortalamasını da 2’nin altına indirmiş olacağız. Mayıs ayına kadar filoya 2 yeni A 319 ve 3 yeni Bombardier CRJ 900 uçaklarını dahil ederek 1 yaşından genç filo ile uçmaya başlayacağız. Tüm bunlara ilaveten uçaklarından koltuk sökerek mesafeyi de 77 ile 85 cm. arasında genişletttik. Tüm bu hamlelerimiz ise yolculara pozitif olarak yansıdı ve pazardaki diğer oyuncuları da yenileyemeseler dahi uçaklarının içine ve dışına bakım yapmaya yöneltti."

Verilmemiş slotun cezası olur mu

HAVAYOLLARININ bir noktadan diğerine uçarken havalimanından kalkış ve varış saatlerini gösteren zamanlama müsaadesi olan slot koordinasyonunun özel hava yollarının da tarifeli uçuşlara başlamalar sonrasında THY’den alınarak Ulaştırma Bakanlığı’na devredildiğini da kaydeden Murat Ersoy bu gelişmeleri şöyle değerlendirdi: "Yılbaşından itibaren slot saatlerine uymayan havayollarına ceza uygulaması başlatılacağı duyuruldu. Bu uygulama doğrudur ancak zamanlaması yanlıştır. Halen daha havayollarına kullanacakları slotlar kesin ve tam olarak tebliğ edilmemiştir. Verilmemiş bir slotunda cezası olamayacağından önce hava yolları ile antant kalınarak slotların verilmesi, uygulama işlerlik kazanana kadar da süre tanınması gereklidir. Devlet desteği almadan yatırım yapan özel sektörden, aylık kirası eski uçaklara nazaran dört misli yüksek olan fabrika çıkışlı uçaklara yatırım yapması isteniyorsa, bu uçakların hem yılda minimum 3500 saat havada kalması hem de uçuşlarını ticari değeri yüksek saatlerde yapabilmesi şarttır. Bu nedenle slot saatleri belirlenirken yeni uçaklara yatırım yapan hava yollarına öncelik verilmesi en adil çözüm olacaktır. Havada rekabetin en belirleyici özelliği uçuş saatleri olacağı için yüz milyonlarca dolar yatırım yapan özel sektöre bugüne kadar aldığı her kararın arkasında duran Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın sahip çıkacağına ve bu sorunu öncelikle çözüme kavuşturulacağına inanıyorum. Alınan radikal kararlar ve Ulaştırma Bakanımızın bu karaların arkasında tüm baskılara direnerek bire bir durması havayolu yatırımcılarını cesaretlendirmiş, uçak sayılarını ve uçuş noktalarını arttırmalarını sağlamıştır."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı