Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Her iki pırlantadan birini erkekler alıyor

YILDA üretilen 700 bin adet takının 3’te 2’sini ihraç eden 1.5 milyar dolarlık pırlanta pazarı online alışverişle büyüyor. Erkekler sanal mücevherat mağazalarının en önemli müşteri kitlesini oluşturuyor. İnternet üzerinden satılan her iki pırlantadan birini erkekler alıyor.

SON 5 yılda yüzde 50 büyüyerek, toplam 10 milyar dolarlık hacme ulaşan mücevher sektöründen 1.5 milyar dolarlık pay kapmayı başaran pırlantada, “iki saatte teslimat” imkanı sağlayan online alışveriş bereketi yaşanıyor. Sirius, Zen, Ariş, Atasay, Altınbaş, Assos, Jival, Favori, Koçak ve Asgold gibi mücevher markalarının yanı sıra hazinem.com, erospirlanta.com gibi sanal mağazaların da internet üzerinden satış imkanı tanıması, özel günleri unutan erkeklerin kurtarıcısı oluyor. Düğün, yıldönümleri başta olmak üzere nişan, nikah, doğum günü, anneler ve sevgililer günü hediyesini son dakikaya bırakanlar sayesinde internet üzerinden mücevher satışlarında hızlı artış yaşanıyor. Sanal mağazalar üzerinden gerçekleşen pırlanta satışı da daha şimdiden 20 milyon doları yakalamış durumda. Firmalar, internet üzerinden yapılan pırlanta satışını önümüzdeki 5 yıl içinde 100 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyor.

Yarısını erkekler alıyor

Arkadaşımız Seda Akdemir’in yaptığı araştırmaya göre, son iki yılda hızla yaygınlaşan sanal mücevherat mağazalarının sayısı, 20’ye ulaştı. Bu yolla, özel günleri unutan, kutlama alışverişini son dakikaya bırakan erkekleri de yakalamayı başaran sanal mücevherat mağazalarından alışveriş yapanların yarısını, sevdikleri için pırlanta yüzük, kolye ve küpe alan erkek müşteriler oluşturuyor. Ayrıca, sanal mücevherat mağazalarının cirosunun yüzde 80’ini pırlantalı ürünler kapsıyor. Düğün mevsimi olması nedeniyle şu anda en fazla talep edilen ürün, tek taş yüzük oluyor. Bunu düğün setleri, özel tasarım kolye, yüzük küpe ve bilezikler izliyor. Uluslararası yatırım fonu Capital Partners’ın desteğiyle oluşturulan hazinem.com’un CEO’su Sevgi Soysal, hedeflerinin aylık 145 bin dolar olan internet satışlarını 400 bin dolara ulaştırmak olduğunu söylüyor.

250 milyar dolarlık pazar

TÜM mücevher sektörünün dünyadaki yıllık hacmi 250 milyar doları buluyor. Yılda 700 bin adet pırlanta ürün üretimi gerçekleşen Türkiye’de, altın ve gümüşten oluşan pırlanta, elmas, zümrüt, yakut, gibi kıymetli taşlar içeren mücevher sektörünün toplam hacmi de 10 milyar dolara ulaşıyor. Türkiye’de üretilen 1.5 milyar dolarlık pırlantanın yüzde 35’i iç piyasada satılırken, 1 milyar dolara yakın kısmı işlendikten sonra başta Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere, Ortadoğu ülkeleri, Rusya, Amerika ve Japonya’ya ihraç ediliyor. Türkiye’nin dünyanın sayılı ihracatçı ülkeleri arasında yer aldığı pazarda, geçtiğimiz yıl ikiye katlanan fiyatlara rağmen büyüme, hız kesmeden devam ediyor.

Renkli pırlanta yerine yakut zümrüt isteniyor

DÜNYADA son yıllarda özellikle ünlüler arasında renkli pırlanta taşlı modeller ilgi görüyor. Ülkemizde de bunun etkilerini yavaş yavaş görülmeye başlıyor. Ancak Türkiye’de renkli pırlanta yerine yakut, safir, zümrüt gibi diğer değerli taşlarla şekillendirilen modeller daha fazla rağbet görüyor. Ayrıca Türk tüketicisi pırlanta da berraklığa da çok önem veriyor.

İtalyanları tahtından ettiler

KUYUM şirketleri, takıda iskeleti oluşturan montürde dünya liderliğini Türkiye’ye kazandırdı. Montürde ince tırnak tekniğini Koreliler’den kapan şirketler, yılda gerçekleştirdiği 8 bin farklı model ve 75 milyon dolarlık ihracatla montürde İtalyanlar’ı tahtından indirmeyi başardı. Bunda, tırnaklı montür üretim tekniğini uygulamaları ve Osmanlı motiflerini tasarımlarına yansıtmaları etkili oldu.

X