MANİSA HABERLERİ

Hem Mutluluk Verecek Hem De Kalbi Koruyacak Tavsiyeler

IHA
09.10.2015 - 14:33Son Güncelleme :

KULA SAĞLIK GRUP BAŞKANI DR. ASLI AYBÜKE AYYILDIZ, "GÜNLÜK YAŞAMIMIZA EKLEYECEĞİMİZ HATTA ALIŞKANLIK HALİNE GELDİĞİNDE BİZE MUTLULUK VERECEK BİRKAÇ DAVRANIŞ KALBİMİZİ KORUYACAKTIR.” DİYEREK BAZI TAVSİYELERDE BULUNDU.

IHA

Kula Halk Sağlığı Müdürü Dr. Aybüke Aslı Ayyıldız dünyada ölüm sebepleri arasında en fazla kalp damar hastalıklarının yer aldığını söyleyerek, “Günlük yaşamımıza ekleyeceğimiz hatta alışkanlık haline geldiğinde bize mutluluk verecek birkaç davranış kalbimizi koruyacaktır.” diyerek bazı tavsiyelerde bulundu.
Kula Halk Sağlığı Müdürü Dr. Aybüke Aslı Ayyıldız, ölüm nedenleri arasında ilk sırada gelen kalp damar hastalıklarının günlük yaşamda alışkanlık edilebilecek bazı davranışlarla korunulabileceğini söyledi.
HAREKET EDİN
Ayyıldız “Hareketsizlik birçok ciddi hastalığın temelini oluşturan sağlık sorunlarına neden olur. Çocukluk çağında karşılaşılan Obezite, Diyabet ve fiziksel aktivite yetersizliği erişkinlikte kalp hastalığı oluşma riskini büyük oranda artırmaktadır. Fiziksel aktivite mutlaka egzersiz yapmayı gerektirmez. Haftada 5 kez 30 dakika süreyle yürüyüş başta olmak üzere orta zorlukta aktiviteler, kalp hastalığı ve inme riskini azaltır.” dedi.
KALP SAĞLIĞINA İYİ GELEN BESİNLERİ TÜKETİN
“İşlenmiş gıdalar kalbin en büyük düşmanıdır.” diyen Ayyıldız, “En yaygın 10 ölüm nedeninin 4’ü sağlıksız beslenme alışkanlıklarıyla doğrudan bağlantılıdır. Şeker, tuz, doymuş yağ ya da trans yağ içeren besinler yerine meyve-sebze açısından zengin kalp dostu bir beslenme şekli tercih edilmelidir.” şeklinde konuştu.
TÜTÜNE HAYIR !
Ayyıldız “Tütün kullanan her iki kişiden biri tütünle ilişkili hastalıklar sebebiyle ölmektedir. Sigarayı bırakmak ve pasif içicilikten kurtulmak kalp hastalığı ve inme riskini azaltır.” dedi.
KAN DEĞERLERİNİZİ VE KİLONUZU KONTROL EDİN!
Ayyıldız açıklamasını öyle tamamladı:
“Bir hekime başvurarak kan basıncı kolestrol, glukoz düzeyi ölçümleri, kilo kontrolü, vücut kitle indeksi ölçümü mutlaka yapılmalıdır. Çıkacak sonuca göre doktor değerlendirmesi ardından yatkınlığınız hakkında bilgi edinip yine hekiminizin belirlemiş olduğu davranış- beslenme rejimine uygun davranmak kalp sağlığınızı korumakla birlikte yaşam kalitenizi artırır. Sağlığı korumak yitirilen sağlığı kazanmaktan çok daha kolay, ucuz ve keyif vericidir.”

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Manisa haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Manisa ilinden Hem Mutluluk Verecek Hem De Kalbi Koruyacak Tavsiyeler hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 09 Ekim 2015 tarihinde saat 14 33’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Hem Mutluluk Verecek Hem De Kalbi Koruyacak Tavsiyeler haberi güncellenecektir.

    MANİSA NAMAZ VAKİTLERİ
    22 Ekim 2017, Pazar
    • İmsak
      05:42
    • Guneş
      07:19
    • Öğle
      13:06
    • İkindi
      16:07
    • Akşam
      18:31
    • Yatsı
      19:57
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı