Hem fasonu hem markasını büyüttü, kadın ve çocukta 12 milyon Euro ciro buldu

Hürriyet Haber
17.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

TÜRK tekstil ve hazır giyim sektörünün kalbi Merter’de yetişen Ali Serül, kadın ve çocuk giyimde Avrupa’nın en büyüklerine fason üretim yapıyor. 2004’te kurduğu çocuk giyim markası Bluekey ile yurtdışında 44 noktaya yayılan Ali Serül’ün şirketleri geçen yıl 10 milyon Euro’su ihracattan olmak üzere 12 milyon Euro ciro yakaladı.

TÜRKİYE’nin, istihdamda ve ihracatta lokomotif sektörü olan tekstil ve hazır giyimde bir yandan fason üretim bir yandan markalaşma devam ediyor. Sektörün kalbi konumundaki Merter’de yetişen Erzincan doğumlu Ali Serül’un kurduğu Sergina Tekstil de bu konuda başarılı bir örnek olarak yoluna devam ediyor. Kadın ve çocuk giyimde Avrupa’nın en büyüklerine fason üretim yapmaya devam eden ve cirosunun büyük bölümünü halen fason üretimden elde eden Sergina Grubu kadında yılda 12 koleksiyon çıkarıyor. 2004 yılında kurduğu çocuk giyim markası Bluekey ile yurt içinde 30 mağaza ve 44 department store’da satış yapan, yurtdışında ise Ortadoğu ağırlıklı 44 noktaya yayılan Ali Serül’ün şirketleri geçen yıl 10 milyon Euro’su ihracattan, 12 milyon Euro ciro yakaladı. Serül bu yıl Bluekey ile Avrupa’ya da yayılmaya başladıklarını belirtiyor ve şöyle anlatıyor girişimcilik öyküsünü:

Örsa tekstil okulum oldu

Erzincan 1970 doğumluyum. Babam inşaatçıydı. 1980’de İstanbul’a gelmiş ve yap-satçılık yapmış. Ailece 1987’de İstanbul’a göç ettik. 6 kardeşiz ve 4 kardeş şirketlerde beraberiz. Hepimiz kendi alanlarımızda şirketlerimizi yönetiyoruz. İstanbul’a geldiğimizde (1987) tekstil ve hazır giyim çok iyi durumdaydı. Ben de Merter’de Ahmet Aydın Bey’in Örsa Tekstil’inde çalıştım uzun yıllar. Örsa çok güzel çok başarılı bir şirketti ve birçok insana okul oldu. Ben orada yetiştim. Kumaş planlama departman sorumlusuydum.

Liseyi dışardan bitirdim/images/100/0x0/55ea9f8ff018fbb8f88c1dc7

Eğitimim dışarıdan oldu. Liseyi dışardan bitirdim. Ayrıca 2 yıl kadar muhasebe eğitimi aldım. Şu anda da marka iletişimi okuyorum. Bir taraftan teksilde piyasada yetişirken bir taraftan da eğitimimi ihmal etmedim. 1990’a, yani askere gidene kadar Örsa’da çalıştım. Örsa’daki çalışma yıllarımda çok güzel bir çevrem oluşmuştu. Askerlik dönüşü iplik ticareti yapan iki arkadaşla ortak olup ticarete atıldım. 1996-1998 dönemi çok iyiydi ama rekabet de iyice gelişmişti. Kumaş tedariki yaptığımız çok iyi tekstilciler vardı ve hepsi de ihracat yapıyordu. Böylece ihracatı da öğrendik ve bir ihracat firması da kurduk.Kardeşlerim de tekstilde yetiştiBu arada kardeşlerim de yine tekstil ve hazır giyim sektöründeki çok iyi şirketlerde tecrübe kazanıyordu. Sündüz Hanım Adidas’ta, Tünay da bir İtalyan mayo firmasında çalışıyordu. Özkan ise benim yanımda yetişiyordu. Birbirimize güvenerek kardeşler bir araya geldik ve 2000 yılında kendi öz sermayemizle kendi şirketimiz Sergina Tekstil’i kurduk.

Alman disipliniyle ticareti öğrendik


BLUEKEY Genel Müdürü Ali Serül, Merter kadar Almanlarla ticaret yapmanın da önemli bir iş tecrübesi olduğunu söylüyor. Serül şöyle konuşuyor: “Örsa’daki iş hayatımdan itibaren hep Almanya pazarına iş yaptık ve Alman disiplini ile ticaret nasıl yapılır öğrendik. Mesela kadın giyimde Sesil ki hâlâ yılda 6 milyon Euro’luk iş yapıyoruz. Espirit’e dikiyoruz. Hollanda’da ciddi büyük bir firmaya üretim yapıyoruz. Çocuk giyiminde fason da yapıyoruz. Bunlar ihracatımızın yüzde 70’ini oluşturuyor. 8 markaya üretim yapıyoruz. 4 firmamızda 180 kişilik istihdamımız var. 2011’de 12 milyon Euro ciromuz oldu. İhracatımız 10 milyon Euro.”

Tekstilde bir gün padişah bir gün kapıcı olmak mümkün

ALİ Serül, Avrupa’nın en önemli fason üreticilerinden biri olarak neden marka sahibi olmak istediklerini ve nasıl bir marka süreci yaşadıklarını da şöyle özetliyor: “Kendi markanızın olması işinizin sigortası gibidir. Çünkü tekstilde bir gün padişah bir gün kapıcı olabilirsiniz. Hollandalılara fason çocuk üretimi yapıyorduk. Türkiye’de çocuk pazarını araştırmışlar. Onların algısı ‘yatırım yaparız, 5 yılda geri alırız’ şeklindeydi. Biz sadece marka konumlamasının bile 5 yıl süreceğini anlattık. 2004’te 10 yıllık plan yaptık. Boyner ve YKM koleksiyonumuzu satmaya talip oldu. Franchisee’lerle 30 mağaza olduk, 102 korner ve 44 departmant store’dayız. Koton’un da Ortadoğu Franchise olan firma Ortadoğu haklarımızı aldı. Bizi bir anda Bahreyn, Umman, Katar, Dubai ve Suudi Arabistan’da 44 mağazaya soktu. Bluekey ofisimiz Düsseldorf’ta ciromuz 3.5 milyon Euro.”

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı