Gündem Haberleri

    Hem ekonomik Hem sportif

    Sürüş izlenimi: Emre ÖZPEYNİRCİ
    02.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Son dönemde hazırladığımız özel dosyalar yüzünden test yaptığım araçlarla ilgili yazılarım bir hayli birikti. Araçların yüzü eskimeden bir kaç hafta 2’li test yorumları yayınlayacağım. Bu doğrultuda bu hafta biri ’ekonomik’ diğeri ise ’moda’ haline gelen iki farklı 4X4 aracını sizler için değerlendiriyorum. Haftanın ilk testi Türkiye’de 69 bin 350 YTL’den başlayan fiyatıyla Toyota’nın üçüncü nesline kavuşan başarılı 4x4 modeli RAV4.

    TOYOTA’nın başarılı 4X4 modeli RAV4, 6 yıl aradan sonra tamamen yenilendikten sonra üçüncü nesliyle Şubat ayında Türkiye’de de satışa sunulmuştu. Öncelikli olarak Toyota’nın RAV4’ü ilk kez 1994 yılında piyasa sunduğunu ve üçüncü nesline kadar toplam 1.8 milyon adet sattığını belirtmekte fayda var. Bugün Avrupa’da kompakt SUV segmentinin en çok tercih edilen aracı olan Toyota RAV4, Türkiye’de de 69 bin 350 YTL’den başlayan ’ekonomik’ fiyatıyla dikkat çekiyor.

    RAV4’ü teste aldığımda hoşuma giden ilk özelliği, anahtara ihtiyaç duymamasıydı. Yani RAV4’ün isteğe bağlı olarak sunulan anahtarsız çalıştırma sistemi sayesinde anahtar (kart) cebinizdeyken aracın kapılarını açabiliyor ve aracı çalıştırabiliyorsunuz. Bu önemli özellik aracı park edip indikten sonra ilk başlarda sizde bazı endişeler yaratmıyor değil. ’Acaba kapılar kilitlendi mi?, Gidip bir daha bakayım’ gibi düşünceler kafanızda dolaşıyor ama sonra alışıyorsunuz.

    Geliştirilen sürüş dinamikleri, aktif güvenlik sistemleri, konforu ve donanımlarıyla sınıfında çıta atlayan yeni RAV4’ün dış görünümü de tamamen yenilenmiş. Modern ve sportif görünüşü, bir önceki modele göre artırılan dış ölçüleri ile yeni RAV4, önceki modele göre biraz daha yüksek bir görünüme sahip. Dış tasarımında geriye doğru çekik farları ile yeni RAV4 bana göre daha agresif bir buruna sahip olmuş. Ancak iç mekanda her ne kadar 5 kişiye yeterli yaşam alanı sunsa da, bagaj hacminin arka koltuklar katlanmadan birden fazla çocuklu aileler için çok yeterli olmadığını düşünüyorum.

    Tabi ki önce bagaj demeyenler için bunun bir önemi yok. Çünkü RAV4, baktığımızda oldukça sportif görünümlü, fiyatı uygun bir arazi aracı. İçine girdiğinizde kullanımı kolay bir konsola sahip. Üç kollu deri direksiyon simidi sportif etkiyi artırırken; direksiyon üzerindeki kumandalar ile müzik sistemine müdahale edebilmek mümkün. Dairesel kumandaların bolca kullanıldığı orta konsolun en üstünde havalandırma ızgaraları yer alırken onun altında ise sırası ile müzik sistemi ve klima kumandaları bulunuyor. Müzik sisteminin soluna yerleştirilen düğme ile diferansiyel kilidi devreye giriyor ve üretilen güç dört tekerleğe birden eşit olarak iletiliyor. Sonuçta bu sınıfta bir 4x4 almak istiyorsanız, yeni RAV4 listenin en başındaki araçlardan biri.

    BİRİ DİZEL BİRİ BENZİNLİ MOTOR

    Biraz da motorlarından bahsetmek gerekirse, yeni RAV4’ün biri benzinli diğeri dizel olmak üzere 2 farklı motor seçeneği sunuluyor. Bu haftaki test aracımızda yer alan 2.0 litrelik VVT-i benzinli motor, 6000 d/d’de maksimum 152 beygir güç üretirken, 4000 d/d’de ise 194 Nm’lik tork değerine ulaşıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 12 saniyede tamamlayan aracın maksimum hızı ise 175 kilometre. Araç 100 kilometrede ortalama 8.6 litre yakıt tüketiyor. Yeni Toyota RAV4’te görev yapan dizel motorlar sadece 6 ileri manuel şanzımanla birlikte sunuluyor. Benzinli motor versiyonunda ise 5 ileri manuel şanzımanın yanı sıra test ettiğim 4 ileri otomatik şanzımanla da satın alınabiliyor.

    9 hava yastığı standart

    Aracın donanım özelliklerine baktığımız zaman ise 9 hava yastığının standart olarak sunulduğunu görüyoruz. Yeni RAV4’te güvenliğe önem veren Toyota, Entegre Aktif Sürüş Sistemi ile sınıfında bir ilki gerçekleştiriyor. Dört çekerden Active Torque Control (ATC), aracın dengede kalmasını sağlayan Vehicle Stability Control (VSC) ve Electric Power Steering (EPS) sistemlerinin entegre bir şekilde görev yapması sayesinde sürücü aracın hızlanma süreci, virajlar, dönüşler ve durmada tam bir kontrole sahip oluyor. HAC (Hill-start Assist Control) sistemi sayesinde de yokuşlardaki kalkışlarda aracın kayması önleniyor. Bu durumlarda el freninin kullanılmasına gerek kalmıyor. DAC (Downhill Assist Control) sistemi ise otomatik vitesli modellerde sunuluyor. Bu sistem, yokuş aşağı inilirken motor freninin yeterli olmadığı durumlarda devreye giriyor. Ayrıca, yeni ön süspansiyonları sayesinde selefine göre daha düşük ses ve vibrasyon seviyelerine sahip olan üçüncü nesil RAV4’ün geliştirilen sürüş dinamikleri de sürüş zevkini artırıyor.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı