Hediyede kurumsal patlama

Hürriyet Haber
05.12.2014 - 01:56 | Son Güncelleme: 04.12.2014 - 23:12

PERAKENDE sektöründe yılbaşı hareketliliği bu yıl erken başladı. Kasım ayının ortasında mağazalarını süsleyen şirketler, kurumsal satışlar için de eylül ayında siparişleri almaya başladı.

2014’te kurumsal satışların yüzde 25 artacağını söyleyen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Bu alandaki hediyelerin değeri 60 liradan başlayıp 6 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Bizim toplam ciromuzun yüzde 7’sini oluşturuyor. Yılbaşı öncesinde hazırladığımız katalogları Türk Sanayici ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) gibi kurumlara sunuyoruz. Bir kalemde 25 bin adet sipariş aldığımız şirketler var. Bu alandaki pazar hızla büyüyor” dedi.

5 BİN ŞİRKETLE ÇALIŞIYOR

Hediyede kurumsal patlama

Kurumsal satışlarda şirketlerden özel talepler de geldiğini belirten söyleyen Elif Çapçı, şunları anlattı: “Şirketler çalışanları ve iş ortakları için hediyeler hazırlıyorlar. Bu ürünlerin başında da cüzdan, kravat, gömlek geliyor. Mali açıdan şirketler iyi bir yıl geçirdiyse, çalışanlarını ödüllendirmek istiyor. Ya da iş ortaklarına pahalı yılbaşı hediyeleri armağan ediyorlar. Biz de bu tür hediyeler için özel tasarımlar yapıyoruz. Şirketlerle görüşmelere eylül ayı gibi başlıyoruz. Burada siyasi partilerin payı çok fazla değil. Tamamen kurumsal ve büyük şirketlere yönelik talep geliyor. Bu yıl 5 bin farklı şirketle çalışma yaptık.”
Bu yıl itibariyle 750 milyon TL’lik ciroya ulaşacaklarını anlatan Elif Çapçı, “2014’te yüzde 37’lik büyüme beklentimiz var. İnternet satışlarımız hızla artıyor. Bu alanda cironun 25 milyon TL olacağını tahmin ediyorum. Yeni mağazalar için de çalışmalarımız var. Bu yıl turistlere yönelik satışlarımız da ciddi artış yaşadık. İstinyepark, Zorlu Center, Nişantaşı ve Florya’daki mağazalarımızın turist sayısı artıyor. Birçok mağazada turistlerin ciroya katkısı yüzde 20’nin üzerinde seyrediyor” dedi.

MISIR ESKİ GÜNLERİNE DÖNÜYOR

YURTDIŞINDAKİ mağazaların performansını da değerlendiren Elif Çapçı, şunları söyledi: “Mısır’da inanılmaz bir büyüme yaşıyoruz. Olayların etkisi azalıyor. Turizm tekrar canlanıyor. Otellerin doluluk oranı artıyor. Mağazamızın cirosu da yükseliyor. Erbil mağazamızın cirosunun 10 milyon TL olacağını tahmin ediyordum. Ancak yaşanan gelişmeler ciroyu biraz olumsuz etkiledi diyebiliriz. Her şeye rağmen buradaki mağazamızda da satışlar devam ediyor. Yurtdışındaki fırsatları izlemeye devam edeceğiz.”

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı