'Hedef yaratıcılığı elden bırakmamak'

Hürriyet Haber
20.06.2017 - 23:11 | Son Güncelleme: 21.06.2017 - 15:38

Bu yıl 14’üncüsü düzenlenen reklam sektörünü kucaklayan Kırmızı Ödülleri’nin 15’incisi için çalışmalar başladı. Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan, “Amacımız yaratıcılığı desteklerken yarışma ve etkinlik olarak kendi adımıza da yaratıcılığı elden bırakmamak” dedi.

Reklam sektörünü kucaklayan Kırmızı Ödülleri bu yıl 14’üncü kez düzenlendi. Kırmızı’nın sektörün en deneyimli isimlerinin yanı sıra genç reklamcılara, reklamverenlere kadar geniş bir perspektife sahip olduğunu anlatan Hürriyet Reklam Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Zeynep Tandoğan, “Reklam sektörünün buluştuğu bu gecede farklı, şık ve eğlenceli bir gece yaşatmaya çalıştık. Amacımız yaratıcılığı desteklerken yarışma ve etkinlik olarak kendi adımıza da yaratıcılığı elden bırakmamak. Kazanan ve gecede ödül sahibi olan işler; başkanlığını PURPLE, Sustainable Ideas Kurucu Ortağı Faika Ergüder’in yaptığı, her biri alanında deneyimli ve uzman isimlerin yer aldığı 64 kişilik jüri ve 3 ayrı değerlendirme süreci sonunda belirlendi. Kırmızı Basın, Kırmızı Bölge, Kırmızı Dijital, Kırmızı Kampanya ve Kırmızı Zanaat ana kategorilerinde; 62 Kırmızı ödülü takdim edildi. Başvuru yapan 61 işe de Başarı Ödülü verildi. Başvuru rakamları ve ödül alan işler, Hürriyet Ailesi olarak bizler için bir gurur kaynağı” dedi.

Kırmızı Ödülleri’nin 14. yılında sektöre kazanımlarından bahseder misiniz?

2003 yılından bu yana düzenlenen ve sektörün en prestijli yarışmalarından biri olan Kırmızı Ödül Töreni, tüm reklam sektörüne hitap eden bir yarışma. Sektörün en deneyimli isimlerinin yanı sıra bu sektöre ilk adım atan genç reklamcılara, reklamverenlere kadar geniş bir perspektifi var. Doğal olarak tüm sektörü kucaklayan bir marka haline gelen Kırmızı Ödülleri her yıl olduğu gibi bu yıl da tüm muhataplarına ulaştı. Bugün geldiğimiz noktada iletişimde ve reklamda yaratıcılığı da destekleyerek ilk günden farklı olarak daha geniş bir çerçeveden bakıyoruz. Dolayısıyla sadece reklam sektörüyle sınırlı kalmayarak iletişimin her alanında Kırmızı’nın destekçileri her geçen yıl artıyor. Bu katkıyı bu yıl da görmekten dolayı ekip olarak çok mutluyuz.

Kırmızı bu yıl nasıl bir ödül töreni geçirdi?

Kırmızı Ödül Töreni gerek teması, gerekse organizasyonu açısından Kırmızı kapsamında çıtasını daima yüksek tutmaya çalıştığımız alanlardan biri. Reklam sektörünün buluştuğu bu gecede farklı, şık ve eğlenceli bir gece yaşatmaya çalıştık. Amacımız yaratıcılığı desteklerken yarışma ve etkinlik olarak kendi adımıza da yaratıcılığı elden bırakmamak. Kazanan ve gecede ödül sahibi olan işler; başkanlığını PURPLE, Sustainable Ideas Kurucu Ortağı Faika Ergüder’in yaptığı, her biri alanında deneyimli ve uzman isimlerin yer aldığı 64 kişilik jüri ve 3 ayrı değerlendirme süreci sonunda belirlendi. Kırmızı Basın, Kırmızı Bölge, Kırmızı Dijital, Kırmızı Kampanya ve Kırmızı Zanaat ana kategorilerinde; 62 yaratıcılık Kırmızı ödülü takdim edildi. Başvuru yapan 61 işe de Başarı Belgesi verildi. Başvuru rakamları ve ödül alan işler, Hürriyet Ailesi olarak bizler için bir gurur kaynağı.

Kırmızı Ödülleri’nin 2017 yılındaki yenilikleri nelerdi?

Her yıl sektörün ve teknolojinin getirdiği değişimlerle kendini yenileyen Kırmızı’da bu yıl ilk kez basılmamış işler de Kırmızı Kampanya kategorisi ile ödül sahibi oldu. Kırmızı Kampanya ’da yarışan reklam işleri, basında yayınlanmış olma sınırlaması dışına çıktı ve sınırlama olmaksızın televizyon, açık hava, radyo, gazete, dergi, sinema, dijital gibi ana akım ya da alternatif en az 3 mecrada kullanılan yaratıcı işler bu kategori altında ödül aldı. Ayrıca, bugüne kadar alt kategori olarak yer alan Zanaat ayrı bir ana yarışma olarak Kırmızı’da yer aldı ve ayrı bir Kıpkırmızı ödülü verildi. Bir diğer yeniliğimiz ise Kırmızı Hürriyet Özel Ödülü kategorisinde ilk kez bir sivil toplum kuruluşu ile iş birliğine gidilmesi oldu. Hürriyet Özel Ödülü bu yıl ilk defa bir sivil toplum kuruluşu, ODFED’in iletişim ihtiyacı doğrultusunda verilen briefe göre tasarlanan ve yarışan işlerden oluştu.

Kırmızı Ödülleri’ne bu yıl sektörün katılımı ve ilgisi nasıldı?

Sektör için motivasyon kaynağı olarak konumlanan yarışmamızın katılımcıları da her geçen yıl artıyor. 2017 yılında sizin de bildiğiniz gibi rekor bir katılım seviyesi yakaladık. Bugüne kadar bine yakın marka/ajans ve 11 binden fazla reklamın yarıştığı, 150’den fazla pazarlama iletişimi profesyonelinin jürilerinde görev üstlendiği Kırmızı bu yıl 913 başvuruyla rekor bir katılım sayısına ulaşan Kırmızı Ödül Töreni’ne yeni kategorilerin heyecanı yaşandı. Yarışma kapsamında en çok başvuru, 321 işle Kırmızı Ödülleri Basın kategorisine oldu. Bunu 241 başvuruyla Kırmızı Dijital izledi. Kırmızı Bölge de 3. sırada yer alarak 199 başvuru aldı.

Hedef yaratıcılığı elden bırakmamak

TECRÜBE ÖDÜLÜ AKSOY’A

Kırmızı’nın reklam yaratıcılığının her alanında var olmayı hedeflediğini dile getiren Zeynep Tandoğan, şöyle konuştu: “Bu yıl bizi hüzünlendiren bir ödülümüz daha vardı; Tecrübe Ödülü. Son 3 senedir reklam sektörüne yıllarını vermiş, yeteneğiyle kendini defalarca kanıtlamış, bilgisiyle nice reklamcıya örnek ve kılavuz olmuş, sektörümüzün yeri doldurulmayacak saygın isimlerine veriliyor Kırmızı Tecrübe Ödülü. Bu sene, reklamcılık dünyasında yapmış olduğu işler kadar kişiliğiyle de hepimizin gönlünü kazanmış rahmetli Atilla Aksoy’a verildi. Ödül, merhum Atilla Aksoy’un oğlu Sinan Aksoy’a Ertuğrul Özkök tarafından takdim edildi.”

Hedef yaratıcılığı elden bırakmamak

Bu yıl Kırmızı’da ödül alan işlerle ilgili neler söylemek istersiniz?

Kırmızı, salt bir reklam yaratıcılığı yarışması değildir. Vitrininde elbette yarışma ve ödül töreni yer alır ama Kırmızı reklam yaratıcılığının her alanında var olmayı hedeflemektedir. Yepyeni kategorimiz Kırmızı Kampanya dâhil tüm kategorilerimizde ödül kazanan işler, gerçekten bunu kanıtlar nitelikte. Jüri başkanımız Faika Hanım önderliğinde toplanan jürilerimizin oldukça hassas ve zor bir eleme süreci olduklarının kanıtıdır bu yıl ödül verebildiğimiz kategoriler.

Bu yıl bizi hüzünlendiren bir ödülümüz daha vardı, Tecrübe Ödülü. Son 3 senedir reklam sektörüne yıllarını vermiş, yeteneğiyle kendini defalarca kanıtlamış, bilgisiyle nice reklamcıya örnek ve kılavuz olmuş, sektörümüzün yeri doldurulmayacak saygın isimlerine veriliyor Kırmızı Tecrübe Ödülü. Bu sene, reklamcılık dünyasında yapmış olduğu işler kadar kişiliğiyle de hepimizin gönlünü, sevgisini ve saygısını kazanmış, reklam dünyasında Kıpkırmızı bir iz bırakmış olan yakın zamanda yitirdiğimiz rahmetli Atilla Aksoy’a verildi. Kendisini her zaman rahmetle ve minnetle anacağız.

Bu yıl ayrıca Canlı Kırmızı’da “Toplu taşıma araçlarında tacize son” kampanyamıza ilişkin brief verdik. Türkiye’nin değişik yerlerinden gelmiş olan 16 ekip 2 saat içerisinde bu konuda farkındalık yaratacak ilanlar tasarladılar ve ortaya harika eskizler çıktı.

Kırmızı Ödülleri’nin gelecek yıllardaki hedefleri neler?

Tabii ki tüm sektörün ve sizlerin sadece bir gece olarak gördüğü Kırmızı Ödül Töreni’nin ardında, aylar boyunca iletişimi süren büyük ve özverili bir çalışma bulunuyor. Kırmızı Ödül Töreni sona erdikten sonra biz ekip olarak gelecek yıl için çalışmalara başladık. 14 yıldır bu gelenekten hiç vazgeçmiyoruz. Bunu sürdürdüğümüz için çok mutlu ve gururluyuz. Yaratıcılığı destekleme yolunda bizimle birlikte olan ve bu töreni varlıklarıyla renklendiren sponsorlarımız ve paydaşlarımızla birlikte gelecek yıl da yenilikleri ve alıştığımız şekilde tüm sektörü kucaklayarak Kırmızı’nın 15. yılına hazırlanıyoruz. Kırmızı’nın 15. yılı tabii ki bizler için çok özel olacak. Ona yakışan bu değeri hak edecek şekilde gelecek yıl için hazırlıklarımız yıl boyunca da devam edecek.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı