Hedef NASA

Elif ERGU
18.04.2016 - 20:35 | Son Güncelleme:

Harriet Fulbright Enstitüsü’nün TÜGİAD’ın desteğiyle yapılan ve fen, teknoloji, matematik ve mühendislik dallarını kapsayan, ‘Prof. Dr. Aziz Sancar Kız Çocukları İçin STEM Mersin Kampı’na 100 kız öğrenci katıldı. Kızlardan biri Güney Kore’ye, biri de Silikon Vadisi’ne gidecek.

FEN, teknoloji, matematik, mühendislik dallarını kapsayan STEM standardı bu alanlarda girişimci, yenilikçi yeni nesiller yaratmayı amaçlıyor. Kanada, Finlandiya ve Güney Kore’nin eğitim sistemindeki yöntemi olarak da bilinen STEM, son dönemde Nobel ödüllü bilim insanı Prof. Aziz Sancar’ın öncülüğünde Türkiye’de kız çocuklar için uygulanmaya başlandı. Yalnızca Türkiye’de değil tüm dünyada kızlar erkeklere oranla bilim ve teknolojiyle çok daha az ilgileniyor. Her konuşmasında kız öğrencilerin eğitiminin altını çizen Prof. Dr. Sancar da bu projeyle kız çocuklarını öncelikle hedefledi. Nisanda başlayan mayısta bitecek olan proje kapsamında 700 kız öğrenci kampa alınıyor. Kamplardan biri de geçtiğimiz hafta Mersin Üniversitesi’nde Harriet Fulbright Enstitüsü tarafından Türkiye Genç İşadamları Derneği’nin (TÜGİAD) desteğiyle gerçekleşti. STEM’in Mersin Kampı’na başvuran 6’ncı sınıf 578 kız öğrenciden ilk 100 kız kampta STEM ile tanıştı. “Gönüllü ablalarından” proje üretmeyi, özgür düşünmeyi ve en önemlisi de “dünya vatandaşı” olabilmek için önlerine açılan kapıları öğrendiler. Çoğu öğretmen, avukat olmak istese de STEM onların aklına girdi. Harriet Fulbright Enstitüsü CEO’su Gökhan Coşkun ve projenin koordinatörü eşi Ceray Kim’in de bulunduğu kampta STEM’in genç kızların hayatını nasıl değiştirdiği dinledik. Coşkun,  “Aziz Sancar hocamızın ortaya koyduğu başarı hikayesi ve bilim insanı kimliğinden yola çıkarak bir rol model tasarlayalım, bu rol modeli de olabilecek en erken yaşta çocuklarımıza aktaralım istedik” dedi. 

SİLİKON VADİSİ VE KORE YOLCUSU

Prof. Dr. Aziz Sancar Kız Çocuklar İçin STEM projesi sonunda, kura ile belirlenen öğrencilerden bir kısmı Silikon Vadisi, Güney Kore ve TÜBİTAK yaz kamplarına da katılacak. Mersin’deki kamp sonunda da kura ile şanslı kızlar belirlendi. Bu kura öncesinde kız öğrenciler 10’ar kişilik gruplar kurarak “çevre” ve “sürdürülebilir yaşam” konusunda illerinde uygulanabilecek projeler geliştirdiler. Kız öğrencilerden bir grup ise sanki korkunç bir şekilde yaşamını yitiren Mersin’de yaşayan Özgecan’a atıfta bulunur gibiydi, daha güvenli ve çevreci bir toplu taşıma sistemi ve her yere kamera önerisi projesi getirdiler. Öğrenciler öğretmenleri ve ailelerinin karşısına geçip projelerini anlattılar. Kampın en heyecanlı saatleri ise kura çekiminin yapıldığı saatlerdi. 10 kız öğrenci bu kura sonucunda TÜBİTAK’ın Konya’da yapılacak Bilim Kampı’na katılma olanağı buldu. 

 

‘KOZMONOT’ OLMAK İSTERİM

KURA sonucu Güney Kore’deki kampa gitme şansı bulan İrem Çetin Anamur Vakıfbank Atatürk Ortaokulu öğrencisi. Uzaya meraklı olan İrem, ileride uzaya gitmeyi hayal ediyor. Gönlünde yatan meslek ise ‘kozmonot’luk. Silikon Vadisi’ne gidecek olan Selen Bozkurt ise kurada çıktığı anda gözyaşlarını tutamadı. Anasınıfı öğretmeni olmayı hayal eden ve bugüne kadar fen-matematikle ilgili bir gelecek hayal etmeyen Selen’in kimbilir Silikon Vadisi’ndeki günlerinden sonra düşünceleri nasıl değişecek... Kampa katılan kız öğrenciler arasında “adalet ve eşitlik için hakim ve savcı olacağım” diyenlerin sayısı hayli fazlaydı. Kızlar arasında uzaya gitmeyi, NASA’da çalışmayı da hedefleyenler çoktu. 

KIZLARIN EĞİTİMİ BİZİM GELECEĞİMİZ

TÜGİAD Başkanı Ali Yücelen de Türkiye’nin ancak ilimle gelecekte güçlü bir ülke olacağını altını çizdiği konuşmasında, “Özellikle kız çocuklarımızın eğitiminin, bizim geleceğimizde bugünümüzün sorunlarını çözecek en önemli silahlarımızdan biri olduğunu düşünüyorum. Atatürk’ün çizdiği ilim yolunda ilerlememiz gerekiyor. Bunun içinde çok çalışmalıyız. Çünkü bizim artık oyunu değiştiren, şu andaki gidişatımızı değiştiren bir yeni plana ihtiyacımız var ve bu plan da sadece ilimden ve teknolojiden geçiyor” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı