Hedef büyüterek geri dönüyor

Jale ÖZGENTÜRK
07.12.2014 - 22:52 | Son Güncelleme:

ALMANYA’da iflas ettiği için Türkiye’den çıkan Praktiker’in dönüşü hızlı olacak. 30 mağaza ile başlamayı planlayan Praktiker’e iki ayda 150’den fazla bayi talebi gelince 40 milyon dolarlık yatırım miktarı 60 milyon dolara çıkarıldı.

TÜRKİYE’den 2013 yılında ayrılan Praktiker, yeniden yapılanmasının ardından hızlı dönüyor. Kendi mağazaları ve bayilikler kanalıyla küçük mağaza konseptiyle dönmeye hazırlanan Praktiker, iki ayda 150’den fazla bayi talebi gelince yatırım hedeflerini de büyüttü. Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Yalçın “40 milyon dolar olan yatırım miktarımızı 60 milyon dolar olarak revize ettik. 500 kişilik istihdam yaratacağız” diyor.

TÜRKİYE’DE 17 YIL KALDI

Hasan Yalçın, Praktiker’in Almanya’da 1979 yılında kurulmuş bir ‘yapı ve inşaat malzemeleri marketi’ olduğunu belirterek, Türkiye serüveninin 1997 yılında başladığını hatırlatıyor. Türkiye yapı market pazarında 17 yıl kalan Praktiker’in Temmuz 2013’te Almanya’da iflas başvurusunda bulunduğunu bu nedenle Türkiye’den de çekilme kararı aldığını ekliyor.

SATIŞA ÇIKARMIŞTI

Praktiker’in iflastan sonra mağazalarını ve şirketlerini satmaya başladığını dile getiren Yalçın, “Türkiye’de de Almanya’da yerleşik firmaya ait olan Praktiker isim haklarını satışa çıkartmıştı. Bu doğrultuda isim hakları tamamen Practical Retail Holding BV tarafından satın alındı” diyerek şu bilgileri veriyor: “Şirketler iflas eder markalar etmez. Praktiker’i yeni bir konsept ile daha güçlü getiriyoruz. Sadece otomobille gidilen yapı marketi algısını değiştireceğiz. Şehir içinde ihtiyacı olan herkesin yürüyerek eviyle veya bahçesiyle ilgili her türlü ihtiyacını hızlıca karşılayacağı mağaza kavramını getireceğiz. Büyük metrekareli yatırımlar markaları verimlilik açısından zorluyor. Biz ise daha esnek ve hızlı hareket edebileceğiz.”


Sektörün büyüklüğü 20 milyar dolar

SEKTÖRÜN büyüyecek çok yolu olduğu için geri döndüklerini belirterek Yalçın, şu bilgileri veriyor:
Türkiye’de ev geliştirme sektörü 20 yıllık bir geçmişe sahip. Sektörde Koçtaş gibi ulusal Bauhaus gibi uluslararası büyük oyuncular var.
Ev geliştirme sektörü büyüklüğü yaklaşık 20 milyar dolar seviyelerinde ve geleneksel pazar bu payın yüzde 90’nını oluşturuyor.
Sektörde organize olan markalar ise yüzde 10’luk bir paya sahip. Ülkemizde bu alanda çok ciddi bir potansiyel var.


YÜZDE 30’UNU OLUŞTURACAK

Praktİker’in Türkiye’de iki farklı mağaza konsepti olacağını anlatan Yalçın, şunları söylüyor: “Kendi Praktiker mağazalarımız da olacak. Bunlar yüzde 30’unu oluşturacak. Ancak çoğunlukla franchise ile büyüyeceğiz. İlk yıl için toplam 40 milyon dolar yatırım planlıyorduk. 2 ay içinde gelen 150’den fazla bayilik talebi karşısında ilk yıl için yatırımımızı 60 milyon dolarak olarak revize etmek durumunda kaldık. İstihdamımız ise 400-500 kişi civarı olacak. Her şehirde mağaza açmayı hedefliyoruz. İlk yıl 30 mağaza açmayı planlıyorduk fakat gelen talep, 2015’in ilk yarısında bu hedefe ulaşacağımızı gösteriyor. Orta vadede mağaza sayımız 100’e ulaşacak.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı