Hazır müşteri

Sadi ÖZDEMİR / MOSKOVA
08.09.2014 - 01:07 | Son Güncelleme:

Rusya, AB’ye gıdadan sonra hazır giyim ambargosuna hazırlanıyor.

RUSYA’nın Batılı ülkelere yönelik başlattığı gıda ambargosunun hazır giyime de yayılma ihtimali Türk şirketlerini harekete geçirdi. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Rusya pazarında, Çin’den daha çok İtalya ve Fransa ile rekabet ediyoruz. Rusya, Avrupa’dan hazırgiyim ve konfeksiyon ithalatını durdurursa bütün talebi karşılayacak gücümüz var” dedi.

BÜYÜK bölümü Çin’den olmak üzere 2013’te 9.7 milyar dolarlık hazır giyim ve konfeksiyon ithalatı yapan Rusya, Avrupa ülkelerinden bu konudaki ithalatını da azaltma eğiliminde. İlk etapta, Avrupa’dan ‘internetle alışverişin’ önünün kapatıldığı belirtilirken, gerilimin sürmesi halinde hazırgiyim konfeksiyon ve tekstil ithalatının da başka ülkelere yönlendirilebileceği söyleniyor. Böyle bir gelişme halinde, Rusya’nın özellikle İtalya’dan yaptığı alımların Türkiye’ye kayacağı ve geçen yıl Rusya’ya 610 milyon dolarlık hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı gerçekleştiren Türkiye’nin, bu rakamı kısa sürede 1 milyar dolara yükseltme şansı yakalayacağı tahmin ediliyor. Rusya’nın Türkiye’den yaptığı 499 milyon dolarlık tekstil ithalatının da 600 milyon doları aşabileceği belirtiliyor.

RAKİBİMİZ İTALYA VE FRANSA

İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, 70 Türk hazır giyim ve konfeksiyon firması ile katıldıkları CPM Moskova Fuarı’nda Türk markalarına ilginin yoğun olduğunu belirterek, “Bu fuarda milli katılımla 2 bin metrekarelik alana yayılmış durumdayız. Bu yılki katılım, Rusya-Ukrayna gerilimi nedeniyle tereddütlüydü ama yine de katılım beklenenden çok daha iyi oldu” dedi. Rusya pazarına bavul turizminin de devam ettiğini belirten Tanrıverdi, şunları söyledi: “Bu pazarda biz Çin ile değil İtalya ve Fransa ile rekabet ediyoruz. O nedenle, Rusya gıdada olduğu gibi Avrupa’dan hazırgiyim ve konfeksiyon ithalatını durdurursa bütün talebi karşılayabiliriz. Rusya’da Türk markalarının bilinirliği çok iyi.”

GENEL İHRACAT İYİ GİDİYOR

Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının da çevre pazarlardaki bütün olumsuzluklara rağmen çok iyi gittiğini vurgulayan İHKİB Başkanı Tanrıverdi, şöyle konuştu: “Irak, Suriye, Mısır, Libya problemli ama buna rağmen ihracatımız yüzde 12 arttı. Bu artış, Türkiye ihracat artış ortalamasının üzerinde. Hazırgiyimde geçen yıl 205 ülkeye ihracat yapmıştık bu kadar pazar çeşitliliğine diğer sanayi sektörleri ulaşamadı. Bu nedenle de biz bazı pazarlarda kriz çıksa da çabuk çözüm bulabiliyoruz. Biz dünyanın her yerine mal satabiliriz çünkü dünyanın farklı yerlerinde farklı mevsimler var. Bu yıl sonunda hazırgiyim ve konfeksiyon olarak tek başımıza 20 milyar dolarlık ihracat hedefimize büyük ölçüde yaklaşmış olacağız.


Moskova’daki CPM’e katılan Türk markalarının kıyafetlerini Rus mankenler sergiledi.

CPM’e (Collection Premiere Moscow) Türkiye’den 70 firma katıldı. 3-6 Eylül tarihleri arasında düzenlenen ve 2013 ilkbahar yaz sezonu için 33 ülkeden 1800’e yakın koleksiyonun tanıtıldığı fuarda Türk firmaları ilgiden memnundu.

Yükümüzü hafifletin yatırıma devam ederiz

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın sıklıkla ‘sanayi yatırımlarının önemi’ni vurgulamasınyla ilgili olarak da “Bizim sektörümüz, şartlar uygun hale getirilirse çok hızlı büyüyebiliyor. Bizde işçi istihdamı için birim yatırım maliyeti 1000 dolar civarında. Diğer sanayi sektörlerinde bu çok yüksek. Eğer maliyetlerimizi düşürecek şekilde destek verirlerse, yükümüzü hafifletirlerse yatırıma devam ederiz” dedi. Tanrıverdi bundan sonra ‘istihdam miktarına göre destek’ verilmesinin daha sağlıklı olacağını belirterek şöyle konuştu: “Şu andaki çalışma kanunları ne yazık ki sanayiciyi taşeron kullanmaya yöneltiyor. Bulgaristan, Romanya ve Yunanistan’da üretim yaptırmak Türkiye’den daha ucuz. Sayıştay korkusuyla hazırlanan destek mevzuatı da, malesef ihracatçıyı çok zorluyor.”


Şanlıurfa’ya 15 fabrika kuruyoruz

HİKMET Tanrıverdi, Şanlıurfa’da planladıkları teşvikli yatırım konusunda da “Yakında inşaat başlayacak. 360 dönümde 15 büyük fabrika olacak. Hedef 5-10 bin yeni istihdam. Burada önemli olan; firmalarımız yeni yatırım yapıyor olması” dedi.

Hazır müşteri


Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı