Hazır giyimde marka stratejisi

Hürriyet Haber
03.09.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

TÜRKİYE Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkan Yardımcısı Halil Sezer, hazır giyimcilerin ‘‘sanayide markalaşma’’ aşamasına geldiğini belirtti. Sezer, ‘‘Önce sanayimizi markalaştıracağız. Uluslararası ticari Türk markaları da bu sanayiden çıkacak’’ dedi.

ÇİN'in Dünya Ticaret Örgütü'ne üyeliği ve Meksika'nın AB ile Serbest Ticaret Anlaşması imzalaması hazır giyimcileri markalaşmaya yöneltti. Yaklaşık 20 yıllık ihracat birikimi olan Türk hazır giyim sektörü, şimdi de uluslararası marka yaratmak için yeni bir strateji belirliyor. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) bu startejiyi, ‘‘Ticari marka olmadan önce giyim sanayiini markalaştır’’ sloganıyla gündeme getirecek.

TGSD Başkan Yardımcısı Halil Sezer, yeni stratejilerini, ‘‘Bir Hugo Boss gibi ticari marka çıkarabilmemiz için önce Türk hazır giyim sanayiinin sanayi markası haline gelmesi gerek. Bize önce fasoncu dendi. Bu süreci geride bıraktık. Şimdi sanayi markası olmanın gereklerini yerine getirme aşamasındayız’’ şekline özetledi. Sezer, yeni stratjinin, ‘‘Türkiye'de üretim’’, ‘‘sınır ötesi üretim’’ ve ‘‘ulusal-uluslararası zincirler oluşturmak’’ üzerine oturduğunu belirterek, şöyle konuştu:

Dünyada moda trendleri çok sık değişiyor. Artık, İstanbul'da, Paris'te, Milano'da belli bir geliri olanlar aynı giyiniyor. Moda, milliyet ayrımı yapmadan yayılıyor. Müşteri odaklı çalışmak için artık yeni bir değerler sistemi yaratmalıyız.

Sanayimizi markalaştırmamız için, ticari cazibe, teknik kalite, moda cazibesi açısından avantajlıyız. Bu avantajlar, Uzakdoğu ve bazı Latin Amerika ülkeleri karşısında da bize üstünlük sağlıyor. Bir açıdan tehlike fırsata dönüşebilir. Önemli olan, istihdamımızı AB normlarında teşvik ederek, sosyal kaliteyi artırabilmek. Zaten, AB'de bizden bunu istiyor.

Stratejimizin ikinci ayağını ise sınır ötesi üretim oluşturuyor. Burada kullanabileceğimiz avantajlarımız var. Üretim ve moda birikimimiz, pazarlara yakınlığımız, Gümrük Birliği. Zara, İspanyol markası ama üretimini dünyanın farklı yerlerinde yaptırıyor. İspayon markası olduğu için de matador kıyafeti üreteceğim diye bir saplantısı da yok. Tamer ÇERÇİ

<ı>Sezer: Dışarda zincir kuralım

TGSD Başkan Yardımcısı Halil Sezer, dış pazarda ortak hareket etmenin önemine değinerek, şunları dile getirdi: ‘‘Hazır giyimciler, tekstil, tekstil yan sanayii ile birlikte hem iç pazarda hem de ulusalarası pazarda ortak zincirler oluşturmalı. Tekstil, hazır giyim ve yan sanayiinin farklı çıkarları olduğunu düşünebiliriz. Ama artık iş müşteri odaklı talebe yönelmeyi gerektiriyor. Büyük alıcıların karşısına, hazır giyimcimiz, kumaşçımız, iplikçimiz, yan sanayiimiz ile zincir oluşturarak çıkmalıyız.’’

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı