Hazır giyimde havlu atan Avrupalının yerini alalım

Demet CENGİZ BİLGİN
12 Temmuz 2012 - 00:00Son Güncelleme : 11 Temmuz 2012 - 22:03

Dünyanın en etkili hazır giyim fuarlarından Paris Who’s Next Pret A Porter’ye katılan Türk marka sayısının arttığını söyleyen İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Markalaşmada yönümüz Avrupa. İtalya ve İspanya’da küçük ve orta ölçekli çok firma havlu attı. Türk firmalar onların yerini almaya aday” dedi.

PARİS’te düzenlenen dünyanın en etkili hazır giyim fuarlarından Who’s Next Pret A Porter’ye katılan Türk marka sayısı her geçen yıl artıyor. Bir zamanlar Türk markaların ziyaretçi olarak bile girmekte zorlandığı fuarda 20 kadar Türk markanın stant açtığını belirten İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Türk firmalar Avrupa merkezli kurdukları şirketler üzerinden fuarda katılımcı olabilirlerdi. Şimdi Türk markaları almakla kalmıyorlar, fuara gelsinler diye oldukça istekli ve iştahlılar” dedi. Daha önce Doğu Bloku ağırlıklı çalışan Türk firmaların, Avrupa’daki fuarlara daha çok ilgi göstermeye başladığını anlatan Tanrıverdi, “Hem mevcut pazarlarda faaliyetlerini sürdürüyor, hem de Avrupa’ya yöneliyorlar. Markalaşmada Avrupa olmadan eksik kalır” dedi.

Krizde kan kaybı

Avrupa’ya hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında yüzde 15 gerileme yaşandığını hatırlatan Tanrıverdi, “Sadece Türkiye’den değil Avrupa’nın diğer ülkelerden ithalatında da gerileme var. Bu tamamen ekonomik krizden kaynaklanıyor” diye konuştu. Aslında krizin fırsata dönüştürülebileceğine işaret eden Tanrıverdi şöyle konuştu: “Avrupa önemli bir Pazar. Kriz döneminde yüksek stokla girmediler. Bu da Türkiye’den küçük ve hızlı alımlar yapmalarına neden oldu. Ayrıca kriz nedeniyle pek çok Avrupalı firma kan kaybetti. İtalya ve İspanya’da küçük ve orta ölçekli firmalar havlu attı. Türk firmalar çok rahat onların yerini alabilir.”

Türkler olmadan eksik kalır

Who’s Next Pret A Porter Direktörlerinden Sophie Guyot, büyük çoğunluğu Kuzey Avrupa’dan olmak üzere 2 bin markanın katıldığı fuarın hazır giyim alanında Avrupa’daki en büyük etkinliklerden biri olduğunu söyledi. Yüzde 70’i Fransız olan katılımcıların yanında İtalyan, İspanyol, Güney Koreli, Japon ve Hintli markaların da eşlik ettiğini belirten Sophie Guyot, ABD’li firmaların sayısının da her geçen yıl arttığını kaydetti. Binlerce profesyonelin ziyaret ettiği fuarda Türklerin dikkat çektiğini anlatan Guyot, şöyle konuştu: “Who’s Next Pret A Porter dünyadaki en büyük hazır giyim fuarı olma iddiasında. Burada Türk firmaların katılımcı olarak yer alması da bu iddiayı güçlendiriyor.
Türk markalar olmadan fuarın kompozisyonu eksik kalır. Türk markalar Avrupa’ya açıldıkça bu fuara ilgileri de artıyor.”

Perakendedeki hızlı büyüme markalara zarar verdi

HAMMADDEYE getirilen ilave vergilerin markaları olumsuz etkilediğini anlatan Hikmet Tanrıverdi şu değerlendirmeyi yaptı: “Fason yapanlar daha az hissediyor ama markalara etkisi çok. Özellikle Osmanbey’de yeni moda üretiminde düşüş var. Kumaşçılar yeni, yenilikçi ürün getirmemeye başladı. Kumaşçılar maliyeti yüksek diye ellerinde stok bulundurmuyor artık. Daha standart kumaşları getiriyorlar. Bu bir tehlike. Öte yandan perakendeciler hızlı büyümenin sancısını çekiyorlar. Alışveriş merkezlerinin çoğalması markalara zarar verdi. Herkes birbirinin peşine takıldı kredilerle, yüksek kiralı yerlere girdiler. Hızlı büyüme kârlılığı azalttı, yabancılar fiyat rekabetini artırdı.”

Guyot: Türk kadını modaya düşkün

WHO’s Next Pret A Porter Direktörlerinden Sophie Guyot, Türkiye’de moda alanında yaşanan gelişmelerin son derece net olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “İstanbul’a her gelişimde moda konusunda yaşanan gelişmelere hayret ediyorum. Türk kadını modaya düşkün ve gayet şık. Ekonominiz iyi gidiyor. Üretim geleneğiniz oldukça köklü, modaya düşkünlük fazla. İstanbul Moda Haftası’na davet edilmekten mutluyum. Ekimdekine katılmayı dört gözle bekliyorum.”


 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı