Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Hayatı kolaylaştıran teknolojik ürünler

    Ersu ABLAK
    eablak@hurriyet.com.tr
    31 Ekim 2008 - 00:00Son Güncelleme : 29 Ekim 2008 - 23:45

    Moskova Kızıl Meydan’da düzenlenen Simplicity Event’te Philips’in geleceğe dair vizyonunu izledik.

    Philips’in Rusya’daki 110. yılı şerefine Moskova’da düzenlenen The Simplicity Event 2008 süresince bir zamanlar Stalin’in askerlerinin törenler düzenlediği ve her santimetrekaresi dünyayı sarsan olaylara şahit olmuş Kızıl Meydan’da Philips’in kurduğu dev çadırın içinde teknolojinin insan hayatını nasıl kolaylaştırabileceğini dinledik. Bu yıl dördüncüsü düzenlenen etkinliğin teması ’sağlıklı insan, sağlıklı yaşam ve sağlıklı gezegen’di. Philips’in Rusya CEO’su Joost Leeflang bu temanın Philips’in gelecek stratejisinin belkemiğini oluşturduğunu çünkü günümüzde insanların daha iyi yaşarken çevreye daha az zarar vermek istediklerini, bu yöndeki bilinçlenmenin çok kuvvetli olduğunu söyledi. Rusya’yı 16.yüzyılda Polonya’lı işgalcilerden kurtaran efsanevi Rus komutanlar Minin ve Pozharsky’nin heykelinin de bulunduğu St. Basil's Katedrali’nin arkasında yer alan çadırdaki teknolojiler de sanki bu komutanlara özenirmişçesine kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırmaya ve hatta kurtarmayı vaad ediyordu. Philips çadırının içinde ses ve görüntü, hastane, diş hekimliği, hotel, ev aydınlanması, ofis ve evde sağlık gibi ayrı bölümler bulunuyor ve bu bölümlerde önümüzdeki yıllara damga vurması beklenen bazı teknolojiler ve yeni ürünler tanıtılıyordu. Bu yeni teknolojiler ve ürünler arasında tedavi keşfi, uyanış ışığı ve tatlar olarak adlandırılan en dikkat çekici olan üçünü, Philips’in Pazarlama’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Geert van Kuyck tanıttı. Kuyck, bundan sonra tüm ürünlerinde daha sağlıklı ve konforlu hayata vurgu yapacaklarını söyleyerek tüm Philips ürünlerinin insanların evde ve dışarıda daha rahat etmelerini sağlayacak şekilde şekilleneceğini belitti.
    /images/100/0x0/55ea19c1f018fbb8f86b4682
    Farklı zevkler

    Flavors olarak adlandırılan ve Philips ürünlerinin çerçevelerini değiştirmenize olanak veren yeni ürün ailesi çok ileri bir teknolojik buluştan ziyade tarzınızı daha iyi yansıtmanıza olanak veren bir inovasyon olarak öne çıkıyor. Flavors ile siyah, beyaz ya da gri olan elektronik eşyanızı ister mora isterseniz puantiyeli bir hale getirebiliyorsunuz.

    Tedavi süreci keşfi

    Geert van Kuyck’un sunumunu yaptığı en önemli ürün ailesi ve organizasyonun yıldızı ’Tedavi Keşfi’ (Discovery to treatment) olarak adlandırılan farklı ürün ve teknolojiler bütünüydü. Bu ürün ailesi Philips’in vurgulamak istediği tüm önemli konuları yansıtıyordu. Kuyck yaptığı sunumda asıl olanın tedaviye giden süreçte birbirinden kopuk olan işlemlerin ne kadar iyi yapıldığının değil, bir hastanın başına gelen talihsiz bir olaydan nasıl en az şekilde etkileneceğinin keşfedilmesi olduğunu vurguladı. Kuyck’e göre kalp krizi /images/100/0x0/55ea19c1f018fbb8f86b4684geçirmiş bir hastanın krizden sonra sağlığını geri kazanması için, hastaya gelen ambulanstaki ekibin yetkinliği, hastanedeki doktorların iyiliği ve kullanılan teçhizatın üstünlüğü kadar hastanın ilk defa görüldüğü ve ambulans için çağrının yapıldığı andan taburcu edilene kadar geçen sürecin en iyi şekilde yönetilmesi de önemli. Philips’in sağlık ürünleri grubundaki yeni ürünler birbirileri ile konuşabilen ve her türlü gerekli bilgiliyi ihtiyaç olan yere anında iletebilen teknolojilerle donanmış. Bu sayede hastaya ulaşan ekip anında hastanedeki ameliyat odasına gerekli bilgileri geçebiliyor ve bu sayede hasta daha hastaneye ulaşmadan ameliyat odası hazır oluyor. Bu da kalp krizi gibi dakikalarla yarışılan sağlık problemlerinde çok önemli çünkü aksi bir durumda hasta kaybedilebiliyor.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı