İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    Hayallerinin peşinden giden kadınlar

    Burcu ÖZÇELİK SÖZER - bozcelik@hurriyet.com.tr
    12 Haziran 2017 - 16:00Son Güncelleme : 12 Haziran 2017 - 16:00

    Kendi işini kuran kadın girişimcilerle görüştük, işlerini kurmaya nasıl karar verdiklerini, bu süreçte yaşadıkları zorlukları sorduk. Bu hafta, emekli olunca memleketi Kastamonu’da bir resort otel kuran İksir Aydın, halka açık mekanlarda çalan müzikler ve yönetilme eksiklikleri görünce 10 bin TL sermaye ile SMG’yi kuran ve bu yıl 7 milyon TL ciro hedefleyen Gül Gürer Alimgil ve kendi online alışveriş sitesi www.bonalodi.com’u kuran Sera Kutlu’nun hikayelerine yer verdik.

    9 ülkede, 8.500 noktada müzik yayını yapıyorlar
    Hayallerinin peşinden giden kadınlarMimar Sinan Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü mezunu olan Gül Gürer Alimgil, üniversite yıllarında mimarlık ofislerinde çalıştı. Bir mobilya firmasında yönetici ortak olarak yer aldı. Ayrıca, yaklaşık on sene, mimari proje ve teknik resim dersi verdi.

    2000’lerin ilk yıllarında perakende sektörünün gelişmesiyle birlikte müzik yayını işi hızla büyümeye başladı ancak müzik meslek birlikleri, eserlerin telif ücretlerini almakta güçlük çekiyordu. Alimgil, halka açık mekanlarda çalan müzikler ve yönetilme - iletilme yöntemlerindeki eksiklikleri görünce iki yıllık bir araştırmanın sonunda 2009’da, Serkan Polat ve Moris Alhale ile birlikte SMG’yi kurdu. SMG, firmalara müzik, bekleme müziği, anons, jingle, entegre ses-görüntü, ekran yönetimi, reklam yayınları konusunda hizmet veriyor.

    Şirketi 10 bin TL sermaye ile kurduklarını söyleyen Alimgil, “Başladığımızda biz üç ortağın dışında yalnızca bir sekreterimiz vardı. En büyük zorluğu, firmalarla yaptığımız toplantılarda müzikler için ödenmesi gereken telif bedellerini anlatmakta yaşadık. ‘Zaten hazır müzik, bir de izin alıp para mı ödeyeceğiz’, ‘SMG’ye yazılım kullanma, eser listeleri hazırlama ve hizmet için para ödeyeceğiz, bu kısmı tamam ama müzik meslek birlikleri neden para alıyor’ şeklinde çok ilginç yorumlarla karşılaştık. Firmalar ile günlerce süren toplantılar neticesinde, müzik meslek birlikleri ile aralarında bir bağ kurmaya başladık. Firmalar telifli müziğin önemini anladı, bu durumu kabul etti. Bu müziklerin yanı sıra, telifleri tarafımızdan ödenen müzik kataloglarından yararlanarak tasarruf etme imkanı buldular. SMG olarak, kapalı devrede yasal müzik yayınını Türkiye’de dijital ortamda gerçekleştiren ilk şirketiz. Müzik yayını ile başladığımız hizmetlerimizi yıllar içerisinde anons, reklam, yazılım, ses sistemi ve görüntü çözümleriyle de çeşitlendirdik” diyor.

    Şu anda 25 kişilik ofis içi devamlı ekip ve 15 kişilik dışarıdan hizmet veren servis sağlayıcılar ile birlikte toplamda 40 kişilik bir ekip olan SMG, 8.500 noktada müzik yayınına devam ediyor. Türkiye’nin yanı sıra, dokuz ülkeye daha ulaşan şirketin 2017 sonunda yıllık ciro hedefi yaklaşık 7 milyon TL.

    Emekli öğretmen İksir Hanım Memleketine yatırım yaptı
    Hayallerinin peşinden giden kadınlar
    İksir Aydın, Kastamonulu bir ailenin ilk çocuğu olarak Kastamonu’da dünyaya geldi. Babasının idari görevi nedeniyle öğrenim yılları hep farklı yerlerde geçti. Balıkesir Necati Eğitim Enstitüsü Matematik Bölümü mezunu olan 24 yıllık öğretmen ve idareci olarak yüzlerce öğrenci yetiştiren İksir Aydın, hep memleketi Kastamonu’da istihdam sağlayacak iş kurmak ve yatırım düşüncesindeydi. Emekli olduğunda düşüncelerini hayata geçirme süreci de başlamış oldu. Aydın, Daday’da bölgenin mimari özelliklerine sahip, 1926 yılında yapılan bir konak satın aldı ve aslına uygun olarak restore etti. İksir Hanım Konağı’nın yanı sıra ek bina yatırımları, Samanlık restoran, toplantı salonları, sağlıklı yaşam merkezi ve binicilik tesisleri ile ‘İksir Resort Town Yaşam ve Tatil Kasabası’ 2010 yılında kapılarını açtı.
    Başladığı günden itibaren 30-35 çalışanı buluyor, dönem dönem bu sayı 45-50 kişiye çıkıyor. Ayrıca, kendi çiftlik ürünlerini www.iksirliciftlik.com sitesinden satışa sunuyor. Aydın, girişimci olmak isteyen kadınlara şu tavsiyelerde bulunuyor: “Öncelikle seçtikleri iş kolu ile ilgili, yapacakları yatırım miktarı, öz kaynakları, devlet destek ve teşvikleri, geri dönüş süreleri, pazar konuları, iş gücü gibi konuları araştırmış, verileri toplamış olmalılar. Sonrası kendine güvenle, cesaretle, azimle işlerine başlamaları ve hiç bir zorluktan yılmadan azimle yollarına devam etmelerini tavsiye edebilirim.

    Kendi e-ticaret sitesini kurdu
    Hayallerinin peşinden giden kadınlarBonalodi Kurucusu ve CEO Sera Kutlu (30), Bahçeşehir Üniversitesi MYO Dış Ticaret Önlisans Programı’nı bitirdikten sonra hızlıca çalışma hayatına başladı. Sanayi, lojistik ve taşımacılık sektörlerinde üç sene boyunca dış ticaret ve ithalat-ihracat uzmanı olarak çalışan, bu arada Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi’nden de mezun olan Kutlu, kendi işini kurma kararı aldı: “Çoğu insan gibi bende çalışma hayatımda mutlu değildim ve kendi işimi yapmak istiyordum. Güncel ekonomi haberlerini, trendleri takip eden biriyim. İnternetten alışveriş yapmayı da severim. Ofiste çalışırken internetten vermiş olduğum siparişim geldi. O anda ‘Neden olmasın’ dedim kendi kendime. Bir hafta sonra radikal bir kararla işten ayrıldım. Sekiz aylık bir ön çalışma sonrasında, eylül 2012’de Bonalodi markası ve www.bonalodi.com online alışveriş sitesini kurdum.”

    www.bonalodi.com, ağırlıklı olarak kadın giyim ve aksesuarları alanında hizmet veriyor. Tedarikçiler, online satış kanalları ve ürünlerin satışını yapan diğer internet siteleriyle sürekli irtibat halinde olduklarını söyleyen Kutlu, işi kurarken yaşadığı zorlukları şöyle anlatıyor: “Başlangıçta 50 bin TL sermaye ile tek başıma işimi kurdum. Bir şirkette olması gereken bütün departmanlara ait görevleri kendim yürütmek zorunda kaldım. İlk dönemlerde sınırlı sermaye nedeniyle yatay e-ticaret stratejisi uyguladım. www.bonalodi.com sitemizde başka markaların ürünlerini satarak sermayemi arttırmaya, tüketici isteklerini ve yaşanılan sorunları tespit etmeye çalıştım. Sonrasında ise Bonalodi markası ile kendi ürünlerimizi üretmeye başladık. Bonalodi markası ile kendi web sitemiz üzerinden ve Türkiye’de trafiği yüksek 12 ayrı online satış kanalından ürünlerimizin satışını yapıyoruz. İstanbul ve İzmir başta olmak üzere farklı şehirlerde Bonalodi markalı ürünlerimizle butiklerdeyiz. Yurtdışında ise Avrupa ve Türki Devletlerde bile müşterilerimiz var. Aylık 10 bin ila 15 bin arası kargo çıkışımız bulunuyor. Ortalama kargo ürün paket tutarımız 70 TL civarında.”

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı