« Hürriyet.com.tr
MENÜ

Hayalim bu sene İstanbul’da F1 pilotu olarak yarışmak

Belki yakın geçmişte bu çok büyük bir hayaldi. Bir Türk pilotunun Formula 1 yarışlarında boy göstermesi gerçekten aklımıza bile gelmeyecek bir olaydı. Gerçi Formula 1 yarışlarının ülkemizde yapılacağını bile hayal edemiyorduk. Şimdi Can Artam, Formula 1 pilotluğuna doğru giden yolda emin adımlarla ilerliyor.

Murat TOSUN
SON GÜNCELLEME
Artam, yeni sezonda Formula 1 yarışları ile aynı anda düzenlenecek olan GP2’de start alacak. Onun en büyük hedefiyse 21 Ağustos’ta düzenlenecek olan yarışta Formula 1 pilotu olarak Türk insanının karşısına çıkabilmek. Gerçi Artam, GP2’de yarışmaya devam etse bile İstanbul Grand Prix’sinde Türk insanının karşısına bir gurur abidesi olarak çıkacak.

En önemli adımlar senin için geçtiğimiz sezon atıldı. Geçtiğimiz sezon neler yaşandığını anlatır mısın?

Benim için şu ana kadar en zor sene 2004 oldu. Formula 3000 benim için gerçekten çok büyük bir adım oldu. Çünkü Formula 3000, Formula 1’den sonra en iyi pilotların bulunduğu şampiyonaydı. Benim orada start alan pilotlara göre tecrübem daha azdı. Yarıştığım pistlerin hiçbirinde de start almamıştım. Dolayısıyla benim için gittiğimiz her pist yeniydi. Şampiyonanın formatı dolayısıyla antrenman ve test şansı da çok fazla yoktu. Kısa süreli antrenmanların ardından direkt olarak yarışıyordunuz. Dolayısıyla bu durumlarda zorluklar yaşadım. Sonuçlara bakıldığında devamlı önlere doğru bir gelişme oldu. Yıllardır seyrettiğim yarışlar, seyrettiğim kişiler, seyrettiğim pilotların hepsi orada yer alıyor. Televizyondan izlediğim, oyunlarını oynadığım, hikayelerini duyduğum yerlerde olmak rüya gibiydi. Oralarda Türk bayrağını taşımak, Türkiye’yi temsil etmek çok güzeldi.

Bu sezon neler olacak? Kaç pilot şampiyonluk mücadelesi verecek?

12 takım ve 24 pilot GP2’de şampiyonluk mücadelesi verecek. Bizler Formula 1’den sonraki en iyi 24 pilotuz. Şampiyonlar Şampiyonu olan Heikki Kovalainen gibi isimler burada yarışıyor. Formula 1 tecrübesi olan pilotlar var. Bu işe emek veriyorum ve bir gün emeklerimin karşılığını alacağımı düşünüyorum. Ben bu işi yapabileceğime, Formula 1’de yarışabileceğime inanıyorum. İnsanlarda bunu yakın zamanda görecek.

Şampiyona ne zaman başlıyor, yeni takımın nasıl?

Sezon testler ve antrenmanlarla başladı. Formula 1’in Avrupa’ya gelmesiyle birlikte bizde başlayacağız. Bu sezon iSport Takımı adına start alacağım. Her şey çok iyi görünüyor, otomobilin performansı çok iyi. Takım finansal güç olarak belki bazı takımlar kadar iyi değil, ama mühendislik açısından çok iyi. Bunu son antrenmanlarda en hızlı zamanları yaparak gösterdiğimize inanıyoruz. Bu sonuçlar birçok insan için sürpriz oldu. Otomobilleri geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılıyor. Şu ana kadar performans olarak birçok insanı şaşırttığımızı düşünüyorum. Antrenmanlarda en hızlı zamanları yapmış olmamız sezon içinde önemli ipuçları veriyor.

Formula 1 için kendine koyduğun bir hedef var mı?

Asıl hedefim, asıl hayalim bu sene İstanbul’daki yarışta start alabilmek. Bu yıllardır hepimizin kurduğu bir hayal. Formula 1 artık İstanbul’a geliyor, yani ayağımıza kadar geldi diyebilirim. Benim hayalim orada Formula 2 yerine Formula 1’de start alabilmek. Bu olur, olmaz bir şey diyemiyorum, ama benim hedefim bu. Bu olmasa bile önümüzde ki yıl herhangi bir şekilde bu hedefime ulaşabileceğimi düşünüyorum. Yani bu test pilotu da olabilir, üçüncü pilot olarak da olabilir.

F1 İstanbul’un bilet fiyatları çok pahalı

Şampiyon olunca babam destek oldu

Yarış kariyerine başlaması hakkında bilgiler veren Artam, babasının şampiyon olduktan sonra yarışmaya başladığından haberi olduğunu söyledi. Artam bu konu hakkındaysa şu açıklamayı yaptı: ‘Yarış hayatıma Amerika’da okuduğum dönemlerde karting ile başladım. Kısa bir süre yarışmamın ardından şampiyonluk kazandıktan sonra başka yarışlara katılmaya başladım. Sonrasında da sırasıyla Formula Renault, Formula 3 ve sonrasında da Formula 3000 yarışlarına katıldım. İlk başlarda babam bu işlere karşı çıkıyordu. Ben zaten Amerika’ya üniversite eğitimi için gitmiştim. Böyle bir durum söz konusu değildi, ama bu hep benim içimde vardı. O zamanlar daha çok üniversiteyi bitirdikten sonra ralli ile ilgileneceğimi düşünüyordum. İlk karting yapmaya başladığımda babamın haberi yoktu. Ondan gizli olarak karting yarışlarına katılmaya başlamıştım. Fakat şampiyon olduktan sonra artık söylemek zorunda kaldığım için haberi oldu. Yani şampiyonluk gelince destek de geldi.’

Ferrari tahtını Renault’ya kaptırdı

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nın ikinci ayağı Malezya’da gerçekleştirildi. Sezonun ilk yarışı olan Avustralya’da Giancarlo Fisichella ile birinciliği kazanan Renault Takımı bu kez Fernando Alonso ile kazanmayı bildi. Sıralama turlarında en iyi zamanı yapan Alonso kariyerinin en rahat yarışlarından birini çıkararak ilk sırada finiş görmeyi başardı. Renault Takımı böylelikle iki yarış arka arkaya zafer kazanmanın keyfini yaşamış oldu.

Ferrari pilotu Rubens Barrichello ise geçtiğimiz sezonlarda tur bindirmeye alışık olduğu pilotlardan bu kez tur yedi. Sezonun ilk ayağını ikinci sırada tamamlayan Barrichello bitime altı tur kala da yarışı terk etti. Yaşayan efsane olarak adlandırılan Michael Schumacher’in yüzü bu yarışta da gülmedi. 13’üncü sırada yarışa başlayan Schumacher zor anlar yaşadığı Malezya’yı yedinci sırada tamamlayabildi. Ferrari’nin yaşanan bu kötü gidişin ardından yeni otomobilleri F2005’i Avrupa’nın ilk yarışı yerine Bahreyn’de piste sürebileceği haberleri de gelmeye başladı.

MALEZYA’DA İLGİNÇ OLAYLAR OLDU

Sezonun ikinci ayağında ilginç olaylar vardı. Bunlardan ilki şüphesiz 2004 yılının flaş ekibi BAR Honda’nın başına gelenlerdi. Sezonun ilk ayağında son tur çekilerek iki pilotuna birden finiş gördürmeyen takım bu kez motor problemi nedeniyle yarışı terk etmek zorunda kaldı. Daha yarışın başında Jenson Buton motor problemi yaşayarak pit alanına gitmek zorunda kaldı. Bu yarışa rahatsızlığı nedeniyle katılamayan Takuma Sato’nun yerine start alan Anthony Davidson’da aracının motorunun alev almasının ardından daha ilk turlarda yarışa veda etti.

İkinci ilginç olay ise ilk yarışın galibi Renault pilotu Giancarlo Fisichella ve BMW Williams pilotu Mark Webber arasında yaşandı. Yarışın tamamlanmasına 19 tur kala önündeki Fisichella’yı geçmek için atak yapan Webber bir anda İtalyan pilotu üzerinde buldu. Yaşanan bu olayın ardından iki pilotta yarışı terk ederken Webber yaşanan olayın ardından oldukça sinirliydi.

Trulli, Toyota’ya en iyi derecesini kazandırdı

Geçtiğimiz sezon Renault Takımı adına yarışan Jarno Trulli yarışı eski takım arkadaşı Alonso’nun ardından ikinci sırada tamamladı. Trulli elde ettiği bu başarıyla neredeyse tamam mı, devam mı kararı vermek üzere olduğu iddia edilen Toyota Takımı’na en iyi yarış sonucunu hediye etmiş oldu. BMW Williams Takımı’nın yeni transferi Nick Heidfeld ise yarışı üçüncü sırada tamamlayarak takımına sezonun ilk podyum keyfini yaşatırken kariyerinde de ilk kez podyumda olmanın mutluluğunu tattı.

Seat Cup Türkiye 3 Nisan’da başlıyor

Türkiye’deki tek marka kupalarına yeni bir soluk getiren Seat Cup Türkiye, 3 Nisan’da İzmir’de gerçekleşecek 2005’in ilk yarışıyla sezona merhaba diyecek. Yeni pilotların da yer alacağı 2005 sezonunun büyük bir çekişmeye sahne olması bekleniyor. Seat Cup Türkiye heyecanına üçüncü yarış ile birlikte (22 Mayıs İzmit Körfez Pisti) 15 bayan pilotun mücadele edeceği ‘Polo Cup’ (Volkswagen Polo Ladies Cup) eklenecek. Bununla birlikte Seat Cup, 21 Ağustos haftasında Formula 1 Pisti’nde gerçekleştirilecek. Formula 1 Dünya Şampiyonası heyecanı ile birlikte düzenlenecek yarışın büyük ilgi görmesi bekleniyor.

CANLI SKOR CEBİNDE!

Cep telefonunuza Spor Arena uygulamasını gönderelim.

SMS GÖNDERİLDİ!

Cihazınıza özel bağlantı linki sms ile gönderildi. Lütfen smslerinize bakınız.

Bunları da Beğenebilirsiniz