"Gila Benmayor" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Gila Benmayor" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Gila Benmayor

Havalimanı kokusu aldığımız yere uçuyoruz, yılda 200 gün havadayız

KIRKSEKİZ saatliğine seçim havasından pek uzaklarda, Tunus’tayız.

45 dereceyi aşan sıcak altında TAV’ın işletme ihalesini de kazandığı Enfidha Uluslar arası Havalimanı’nın temel atma törenindeyiz.

Enfidha, Tunus’un Kemer’i gibi.

Hatta sayıları giderek artan Rus turistleriyle önümüzdeki yıllarda Kemer ve Belek’e rakip olmaya aday.

10 milyonluk nüfusuyla 6.5 milyon turisti ağırlayan Tunus için Enfidha Havalimanı’nın açılışı önemli.

Dolayısıyla temel atma törenine, ilerlemiş yaşına ve olağanüstü sıcağa rağmen Tunus Cumhurbaşkanı Zin El Abidin Ben Ali de katılıyor.

Enfidha’daki temel atma TAV’ın Kuzey Afrika’daki varlığını perçinleyen tören bir anlamda.

TAV daha önce Mısır’da Kahire Havalimanı’nın işletmesini üstlenmiş.

Şimdi Tunus’ta da hem Enfidha, hem yine turistik bir merkez olan Monastır’daki Habib Burgiba havalimanlarını 40 yıllık bir süre için işletecek.

İki havalimanının işletme projeleri için ilk aşamada yapacağı yatırım 400 milyon Euro.

TAV CEO’su Sani Şener’in de belirttiği gibi, Tunus’ta üstlenmiş oldukları projeler hem ülkenin turizmine destek, hem Kuzey Afrika’ya gelecek Türk yatırımcılar için referans niteliğinde.

Tören sonrası Tunus’un ünlü balıklı kuskusunu yerken Sani Şener ile sohbetteyiz.

Şener ve ekibi Enfidha ile Habib Burgiba havalimanlarının işletme ihaleleri için dört yıldan beri Tunus’a gidip geldiğini anlatıyor.

Tunus Hükümeti’nin ihalesine 6 uluslararası grup katılmış./images/100/0x0/55ea105ef018fbb8f868fc10

UKRAYNA SIRADA

TAV
en son Arap Emirliklerinden Mubadala-Alman Hochtief ile Kanadalı SNC Lavalin-Fransız Aeroport de Nice konsorsiyumlarıyla yarışmış.

Şener, "Kuzey Afrika’ya çok önem veriyoruz. Tunus örneğin Avrupa’dan iki saat uzaklıkta. Turizm potensiyelini de giderek artırıyor. TAV ile işbirliğinde Tunus’u Fas, Cezayir gibi ülkelerin izlemesi mümkün" diyor.

Tunus’taki iki havalimanıyla birlikte TAV’ın işlettiği havalimanlarının sayısı 7’ye ulaşmış.

Şener memnun, "TAV Havalimanları Holding’de 16 değişik ülkenin pasaportuna sahip 11 bin kişi çalışıyor" diyor.

Tunus projelerinde örneğin çalışanlar arasında Fransız ve Yeni Zelandalılar dahi var.

TAV’ın müşteri portföyüne Ukrayna da girmek üzere.

Şener’in aktardığına göre, geçenlerde Sofya’da yapılan Ulaştırma Bakanları konferansında, Ukrayna Ulaştırma Bakanı, Bakan İsmet Yılmaz’a TAV’a teklif götürmeye hazırlandıklarını söylemiş.

2012 Futbol Şampiyonasına hazırlanmakta olan Ukrayna’nın yeni havalimanı telaşında.

İlk aklına gelen isim TAV.

Neticede, şirketin yüzde 15’ine ortak Goldman Sachs gibi bir finansman kaynağının desteğini de arkasına almış olan TAV global bir oyuncu.

Sani Şener hesaplamış.

İş geliştirme ekibiyle birlikte yılda 200 gün "uçuyormuş".

"Havalimanı kokusu aldığımız her yere uçuyoruz. Global oyuncu olmanın şartı bu"
diyor.

Enfidha Havalimanı’nın tapusu bir Osmanlı beyine aitmiş

OSMANLI tam 300 yıl boyunca Tunus’ta kalmış.
/images/100/0x0/55ea105ef018fbb8f868fc12
Tunus’ta köklerinin Osmanlı’ya dayandığını söyleyenlerin sayısı hayli fazla.

Bunu da gururla söylüyorlar.

Sani Şener’in de önemle vurguladığı gibi, Tunuslular Türkleri seviyor.

Hatta "yabancı yatırımcı" gözüyle bakmıyor.

Türk yatırımcı olarak bu ülkede bazı hoş sürprizlerle karşılaşmak mümkün.

Şener anlatıyor:

"Mühendislerimiz Enfidha Havalimanı’nın işlemleri için tapu dairesine gitmiş. Önlerine konan tapu kağıdında arazinin bir Osmanlı beyine ait olduğu yazılıymış."

Kaderin cilvesi işte.

300 ya da 200 yüzyıl önce bir Osmanlı paşasına ait arazinin üzerinde bugün bir Türk şirketi belki de ülkenin en önemli projelerinden birine imza atacak.
X