Hava yolunu bize satmak isteyen var

Hürriyet Haber
19 Haziran 2017 - 21:51Son Güncelleme : 19 Haziran 2017 - 21:51

THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, ortaklık ve satın alım fırsatlarını incelediklerini dile getirerek, İtalyan Alitalia’nın ise stratejileri içinde olan bir şirket olmadığını belirtti. Aycı, THY gibi iştiraklerinin de birer ihracatçı firma haline geldiğini vurguladı.

TÜRK Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, “Dünyada bizimle beraber hava yolu kurmak isteyen veya hava yolunu bize satmak isteyen şirketler var. Biz de bunları takip ediyoruz. Bu fırsatları inceliyoruz” dedi.

AA Finans Masası’na konuk olan Aycı, THY’nin Uzak Doğu, özellikle Çin ve Hindistan ile Amerika pazarı gibi hedeflerimiz olduğuna dikkat çekerek şöyle konuştu: “Gelecekte bu pazarlarda nasıl pozisyon alacağımızı, ne şekilde yapılarla, iş birlikleriyle ilerleyeceğimiz konusunu şu anda çok ciddi değerlendiriyoruz. Bunları ana stratejilerimiz arasına koyduk. Olgunlaştıklarında, uygun zamanda bunları kamuoyuna açıklayacağız.”

Aycı, İtalyan hava yolu şirketi Alitalia ile ilgili kendilerine dolaylı haberler ulaştığını aktararak, “Stratejik hedef ve planlarımız içinde yeri olan bir şirket olduğunda tabii ki inceleriz. İnceledikten sonra eğer tatmin ediyorsa bakarız. Ama Alitalia şu an bizim ana hedef, plan ve stratejilerimiz içinde olan bir şirket değil” ifadelerini kullandı.

Yerli üretim koltukların takıldığı Boeing 777-300ER uçağının filolarına katıldığını bildiren Aycı, bu yılın sonuna kadar 40 uçağın milli ve yerli koltuklarla donatılmış olacağını duyurdu.

ŞİRKETLERİMİZ İHRACATÇI

Aycı, şu an filolarında 14 kargo uçağının bulunduğunu, iki kargo uçağının daha geleceğini aktardı. Aycı, 337 uçaklık filolarının yaş ortalamasının 7 olduğuna dikkati çekerek, dünyanın en genç filolarından birine sahip olduklarını söyledi. Yeni uçaklarla hizmet vermelerinin hizmet kalitelerini çok olumlu etkilediğini dile getiren Aycı, şunları kaydetti:  “Daha fazla yerli üretim malzemenin uçaklarda yer alabilmesi için mücadele ediyoruz. Türkiye’deki havacılık sanayisi ekosisteminin de gelişebilmesi ve milli uçağın yapımında bütün bu uzmanlık ve ilerlemelerin katkı sağlaması konusundaki misyonumuzu sürdürüyoruz. Tabii ki bu sadece koltuk üretimiyle kalmayacak. Hintli 2 hava yolu şirketine mutfak ünitesi sattık. Toplam 279 uçak Türkiye’de bizim ürettiğimiz galley’lerle donatılacak. Bu anlamda şirketlerimiz birer birer ihracatçı haline geliyor. THY ekosistemi, sadece kendi ailesine hizmet veren değil, aynı zamanda ihracat yapmak ve hizmet vermek suretiyle de kendini daha da geliştiren bir yapıya sahip. Bizimle birlikte bu ekosistem de gelişiyor.”

BÖLGENİN SİMÜLATÖR MERKEZİ OLACAĞIZ

Aycı, HAVELSAN’la beraber hayata geçirdikleri ilk yerli simülatörün İstanbul’a geldiğini, şu an test ve montajlarının yapıldığını bildirdi. Bunun devamının da geleceğini vurgulayan Aycı, “Aynı zamanda buraya bölgenin en önemli simülatör merkezini kuruyoruz. Sadece kendi pilotlarımıza, uçuş personelimize değil diğer hava yolu şirketlerine, sektöre ve dünyaya da hizmet sunabilecek bir simülatör merkezini de inşa ediyoruz. Dünyaya eğitim satmayı da planlıyoruz. Kendi yerli kabin içi eğlence sistemlerimizi de yine savunma sanayimize bağlı şirketlerle birlikte THY bünyesindeki mühendislerle geliştiriyoruz. Burada da ilerleyen dönemlerde yeni müjdeler vereceğiz. Yerli yazılımların da daha fazla devrede olduğunu göreceksiniz” ifadelerini kullandı.

YIL İÇİNDEKİ ZARARI SİLİP SÜPÜRDÜK

İLKER Aycı, işlerinin mevsimsel olduğunu belirterek, "Geçen yıl son çeyrekte 386 milyon dolar kazanarak yıl içinde oluşan zararı silip süpürdük. Bu yıla da güçlü girdik. Bu yıl, planlamalarımıza, stratejilerimize göre gidiyor" dedi. Aycı, şunları kaydetti: "21 milyon transit yolcu taşıdık. Transit pazarımızda yüzde 15'lik büyüme sağladık. Bu herkesin dikkatini çekti. Bütün bölgedeki diğer şirketlerden yolcu almaya başladık. Sektörde oldukça önemli bir hamleydi. Geçen yıl tüm yaşadıklarımıza rağmen yolcu sayımızı yüzde 2.7 oranında artırdık. Yolcu sayımızı geçen yıl 1.5 milyondan fazla artırdık, her şeye rağmen 62.7 milyon yolcu taşıdık. Bu perspektiften baktığınızda, dünya üzerindeki pazar payımızı da 1.9'a yükselttik. Yani, dünyadaki pazar payımızı geçen yıl yine 0.1 baz puan artırdık ki bu çok önemli ve anlamlı."

Etiketler: Alitalia , THY , gazetehaberleri


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı