Hatemoğlu yüzde 35 büyüme hedefliyor

Tahsin ÜLKER/ADANA, (DHA)
19.02.2011 - 11:48 | Son Güncelleme: 19.02.2011 - 11:48

ÜNLÜ erkek giyim markası Hatemoğlu’nun Yönetim Kurulu Başkanı Hatem Saykı, 40 olan mağaza sayısını bu yıl 55’e çıkartmayı hedeflediklerini belirterek,

"Geçen seneki ciromuz 46 milyon dolardı. İnşallah bunu yeni açılacak mağazalarımızla birlikte yüzde 35 oranında arttırmayı düşünüyoruz" dedi.

Mağaza açacakları, Rönesans Gayrimenkul Yatırım’ın Türkiye’de sahip olduğu 3’üncü alışveriş merkezi olan Adana Optimum Outlet’in tanıtımı için Adana’ya gelen Hatem Saykı, Hatemoğlu markası olarak Türkiye genelinde şu an 40 mağazaları bulunduğunu ve bu mağazalarda toplam 610 kişi istihdam ettiklerini kaydetti. Mağazalarının tamamını kendilerinin işlettiğini belirten Saykı, şunları söyledi:

"Bu yıl sonuna kadar 55 mağazaya çıkmayı hedefliyoruz. Nisan sonuna kadar 4, ağustos sonuna kadar da 5 mağaza daha açacağız. Yıl sonunda ise toplam 15 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. Geçen seneki ciromuz 46 milyon dolardı. İnşallah bunu yeni açılacak mağazalarımızla birlikte yüzde 35 oranında arttırmayı düşünüyoruz. Yıl sonunda 54-55 mağaza olmayı hedefliyoruz. Uzun yıllarda olan hedeflerimiz de var. 2011 sonunda 55 mağaza, 2014 sonunda 100 mağaza, 2024 hedefimiz ise 1000 mağazadır. Modanın kalbinin attığı her şehirde olmayı hedefliyoruz. Bundan sonraki senelerde 20’nin altında kalmamak şartıyla ciromuzu her yıl arttırmayı hedefliyoruz."

19 farklı grup üründe satış yaptıklarını kaydeden Hatem Saykı, geçen yıl yüksek ve düşük bedelli ürünler dahil yaklaşık 1 milyon 300 bin adet satış yaptıklarını söyledi. Saykı, "Türkiye’deki firmalar bundan 10 sene önce sadece fasonculuk yapardı. Şimdi ise gururla Hatemoğlu markasını ’ğ’ harfi ile beraber rahatlıkla satabiliyoruz. Hatta şu anda ABD’de, Kırgızistan’da, Kazakistan’da, Almanya’da ve Hollanda’da Hatemoğlu markasıyla ürünlerimiz satılmaktadır" diye konuştu.

Erkek giyiminde büyük gelişmenin olduğunu ifade eden Saykı, erkeklerin son 2-3 senedir modayı daha yakından takip etmeye başladığını, bu açıdan piyasanın iyiye gittiğini söyledi.

’YENİ VERGİLER, ENFLASYONU YÜKSELTEBİLİR’

Hatem Saykı, ithalat koruma önlemleri kapsamında ithal edilen hazır giyim ürünlerine uygulanan yüzde 40’lık koruma vergisine de değindi. Bu verginin hazır giyim fiyatlarını arttıracağını, sektörde enflasyonu da olumsuz etkileyeceğini vurgulayan Saykı, "İlk başta kumaşa vergi konulmak istendi. Hazırgiyime de yüzde 40 vergi konuluyor. İster istemez bu durum Türkiye’deki konfeksiyon perakende fiyatlarını arttıracak. Türkiye’deki üretimin de ilk etapta artması düşünülebilir fakat içerdeki girdiler yükseldikçe maliyet de artacaktır. Dolayısıyla Türkiye’de tekstil konusunda enflasyonun artması beklenebilir" dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı