Hanzade Doğan Boyner hepsiburada.com'la Silikon Vadisi'ne gitti

Güncelleme Tarihi:

Hanzade Doğan Boyner hepsiburada.comla Silikon Vadisine gitti
Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2016 17:28

Doğan Online ve hepsiburada.com Kurucusu ve YönetimKurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, ABD Başkanı Barack Obama'nın davetlisiolarak Silikon Vadisi’nde düzenlenen Küresel Girişimcilik Zirvesine (GlobalEntrepreneurship Summit - GES) katıldı.

Haberin Devamı

hepsiburada.com tarafından yapılan açıklamaya göre, 2010 yılında
 başlayan ve bu yıl 7'ncisi düzenlenen zirve, 170 ülkeden 700 girişimci ve 65
 ülkeden 300 yatırımcının katılımıyla ABD'de Silikon Vadisinde yer alan Stanford
 Üniversitesinde gerçekleştirildi.
 Obama'nın desteklediği ve dünyanın en önemli girişimcilerinin konuk
 olduğu zirvede, "Paylaşım Ekonomisi ve Yükselen Pazarlar" başlıklı bir panel de
 düzenlendi.
 Söz konusu panelde söz alan Hanzade Doğan Boyner, hepsiburada.com
 platformunun hikayesini katılımcılarla paylaştı. Panelde, Uber'in ardında şoförlü
 araç paylaşım hizmetlerinde dünyanın en hızlı gelişen girişimi olan Lyft'in
 Pazarlama Kurulu Başkanı (CMO) Kira Wampler ile Hello Tractor Kurucu ve Üst
 Yöneticisi (CEO) Jehiel Oliver da konuşmacı olarak yer aldı.
Açıklamada paneldeki konuşmasına yer verilen Doğan Online ve
 hepsiburada.com Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Global
 Girişimcilik Zirvesi gibi önemli bir etkinliğe davet edildiği için çok mutlu
 olduğunu dile getirdi.
 Girişimciliği çok önemsediğini ve son 10 yılda farklı platformlarda
 girişimcilik kültürünün yaygınlaşması, cesaretlendirilmesi ve önünün açılması
için çalışmalar yaptığını anlatan Boyner, dijital çağda girişimcinin ve girişimci
şirket kavramının her zamankinden daha önemli hale geldiğini belirtti.
 Boyner, Türkiye'nin girişimcilik alanında fırsatlar ülkesi olduğuna
 işaret ederek, ancak girişimcilik ekosisteminin Silikon Vadisindeki kadar
 derinleşmesi ve etkin çalışması için zamana ve ortak akla ihtiyaç duyulduğunu
 kaydetti.
 Girişimcilik serüveninde öğrendiği en önemli şeyin sezgilerine
 güvenmek olduğunu aktaran Boyner, şunları ifade etti:
 "Biz bir teknoloji şirketiyiz, veriyle yaşıyoruz ancak ben en iyi
 kararların, stratejik büyük adımların insanın sezgileriyle oluştuğuna inanıyorum.
 Bunu bana deneyimlerim öğretti. O yüzden büyük bir karar aldığımda kalbimi
 dinliyorum. Hepsiburada.com'un başarısının arkasında da girişimci ruha sahip bir
 ekip var. Biz hayal kurarak yola çıktık. Türkiye'den bir teknoloji devi çıkarmak
 istedik. Çok çalışarak başarıya ulaştık. Geldiğimiz noktada Doğu Avrupa, Orta
 Doğu, Afrika (EEMEA) ve Rusya'yı kapsayan bölgede en büyük e-ticaret şirketi
 konumundayız. Yıllık yüzde 140 gelir büyümesi gerçekleştirdik. Avrupa'nın en
 hızlı büyüyen e-ticaret şirketi, Türkiye'nin de en hızlı büyüyen perakende
şirketiyiz."

Haberin Devamı

- "Yenilenmeyen şirketler ilerleme sağlayamaz"

Haberin Devamı

 Boyner, dijital çağda değişen iş yapış ve tüketim alışkanlıkları ile
 yükselen pazarlardan birinin de e-ticaret pazarı olduğunu kaydetti.
 hepsiburada.com'un bu alanda liderlik yaptığına dikkati çeken Boyner,
 Mayıs 2016'da yayımlanan Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) Raporuna
 göre Türkiye'de e-ticaret sektörünün, 2015'te yüzde 31 artarak 24,7 milyar
 liralık büyüklüğe ulaştığı bilgisini verdi.
 Boyner, bu gelişmenin sevindirici olduğunu vurgulayarak, "Bununla
 birlikte, henüz toplam perakendenin içinde e-ticaret yüzde 1,5'ler gibi çok ufak
 bir paya sahip. Bu oranı hızla yüzde 7 olan gelişmiş ülkeler ortalamasına
 çıkarmamız, Türkiye ekonomisinin gelişimi için çok önemli bir kaldıraç rol
 oynayacaktır. Hepsiburada.com’un sektör liderliğinden gelen sorumluluk bilinciyle
 öncü rol oynadığı dijital dönüşümde ortak akıl sergilememiz ve nitelikli iş
gücünden yararlanmamız,Türkiye'nin bu alandaki atılımı için kritik öneme sahip."
 ifadelerini kullandı.
Amaçlarının hayatı kolaylaştırarak, müşterileri için değer yaratmak
 olduğunu belirten Boyner, 30 farklı kategoride 2 milyon ürünle zengin seçenekler
 sunduklarından bahsetti.
 Boyner, birbirinden farklı ilgi alanlarına sahip müşterilerin ortak
 buluşma noktası olduklarına değinerek, rekabetçi fiyatlarla kampanyalar
 düzenlediklerini dile getirdi.
 Pek çok sektörün kesişim noktasında bulunduklarına da işaret eden
 Boyner, perakende, kargo, ödeme sistemleri gibi sektörlere yeni fırsatlar
 sunduklarını anlattı.
Boyner, hepsiburada.com'da yenilikçi bir strateji ile fark
 yarattıklarını belirterek şunları kaydetti:
 "Teknolojinin yön verdiği yeni dünyada, yıkıcı değişimlerle
 yenilenmeyen şirketler ilerleme sağlayamaz. Biz daha hızlı koşabilmek için
 dönüşümler gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Müşterilere daha hızlı bir hizmet
 verebilmek için son yeniliklerden birini de dağıtım alanında yaptık. Bizim en
 büyük vaadimiz alışverişi kolaylaştırmak. Bu kapsamda servisin hızı ve kalitesi
 büyük önem taşıyor. Dağıtım ve kargo şirketleriyle verimli bir iş birliği
 yapıyoruz ama bir yandan da müşterilerimizin bu alanda yeni ihtiyaçlarının
 olduğunu fark ettik. Bunun üzerine servis konusunda yeni bir yatırım kararı
aldık. İstanbul içi dağıtımımızı yıl sonuna kadar kendimiz yapmayı planlıyoruz.
 Aynı gün teslimat ve randevulu teslimat konusunda beklentileri karşılamayı
hedefliyoruz."
 Hanzade Doğan Boyner, ödemeler konusunda da pazarı büyütmeyi amaçlayan
 çalışmalar yaptıkları bilgisini verdi.

Haberin Devamı

- "Pazaryeri platformu ile KOBİ'ler e-ticaret pazarına giriyor"

 Mekandan ya da zamandan bağımsız olarak, alıcı ve satıcıyı bir
 bilgisayar ya da akıllı telefon ekranına sığan dev bir alışveriş merkezinde
 buluşturduklarını belirten Boyner, "Aylık 52 milyon ziyaretle Türkiye'deki en iyi
 alışveriş merkezine bir ayda giren insan sayısının 10 katı büyüklüğünde ziyaret
 sayısına sahibiz." yorumunu yaptı.
Boyner, satılabilecek her ürüne yer vermek istediklerini belirterek
şöyle devam etti:
 "Büyük bir operasyon merkezine sahip olmamıza rağmen, kendi stokumuzda
 bulunan ürünlerle yetinmek istemedik. Bunun için de 'Pazaryeri' platformunu
 kurarak kapılarımızı ticaret yapmak isteyen herkese açtık. KOBİ’ler, esnaf veya
 markalar bizde mağaza açabiliyor ve hepsiburada.com güvencesiyle ürünlerini
 burada satabiliyor. Girişimcilik ekosistemini büyütecek önemli bir kanal açtık.
 Pazaryeri ile perakendenin kaçınılmaz dijital dönüşüme öncülük ediyoruz.
 Pazaryeri'nde şu anda 2 binin üzerinde kayıtlı mağaza bulunuyor. Sadece
 hepsiburada.com’da olan 'Tek Katalog' uygulamasıyla tüketiciler bir ürünü sitede
 arattığında, o ürünü satan Pazaryeri’ndeki tüm şirketleri aynı sayfa üzerinde
 görebiliyor.
 Diğer e-ticaret sitelerinin aksine hepsiburada.com'un Pazaryeri'nde
 aylık dükkan kirası istemiyoruz. Yani, iş ortaklarımız ürün satmadan hiçbir ücret
 ödemiyor. Hiçbir ücret ödemeden ayda 52 milyon ziyaretçisi olan
 hepsiburada.com’da ürünlerini tüm Türkiye’ye sergileme fırsatına sahip oluyorlar.
İş ortaklarımıza, 'Teknolojiyi ve pazarlamayı bize bırakın, siz sadece en iyi
 ürünleri, en iyi fiyatlarla, en iyi servisle müşteriye ulaştırın. Gelin, işinizi
 hepsiburada.com’da birlikte büyütelim' diyoruz…"
E-ticaret sektörünü büyütmek istediklerinden bahseden Boyner, bunun
 için yatırımlara ara vermeden devam ettiklerini vurguladı.
Boyner, son dönemde ürün gamında en büyük büyüme hamlesini ise moda
 kategorisini hayata geçirerek yaptıklarını aktararak, "Güçlü bir tanıtım yaparak
 moda alanındaki en büyük koleksiyonu oluşturduk. Şu an moda kategorimizde toplam
 110 marka ve yaklaşık 200 bin giyim ve aksesuar ürünü var. 50 milyar liralık
 giyim sektörünün büyük çoğunluğuyla anlaştık. Bünyemizde mağazaları var. Zamanla
 geri dönüşlerin ve alışveriş trafiğinin daha da artacağına olan inancımız tam. İş
birliği yaptığımız markaların önemli ve öncelikli bir satış kanalı olacağız."
 değerlendirmelerinde bulundu.
 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!