Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, yılbaşı alışverişinde mağazalardaki ‘indirim’ gibi çeşitli kampanyalarla fiyat aldatmacasına, internet üzerinden yapılan satış işlemlerinde sahte sitelere, ‘çekiliş’ vaadiyle sosyal medya reklamları veya telefon dolandırıcılarına karşı dikkatli olmaları konusunda tüketicileri uyardı. Gündüz, “Yılbaşı alışverişinde kampanya mağduru olmayın” dedi.
#YılbaşıKurtlar Vadisi ve Aşk-ı Memnu dizileri için 'Vatandaş hem izliyor hem de şikayet ediyor' diyen RTÜK Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun çileden çıktı. Başkan, uzun süre konuşulup tartışılacak şu sözlerin altına imza attı: Şu toplumun milli ve manevi değerleriyle Etiler’de oturanların milli ve manevi değerleri aynı mı?
Ucuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#PerakendecilerTürkiye’de istediği ilgiyi bir türlü yaratamayan hindi üreticileri, yılbaşı yaklaşırken hareketlendi. Bolca Hindi Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Yılmaz marketlere 15 Aralık’tan itibaren paketleri yollamaya başlayacaklarını belirtirken, kilogram fiyatlarının 190 TL civarında olacağını söyledi. Restoranlar ise şimdiden evlere pişmiş hindi paketlerini hazırladı. Mezeler, iç pilav, ekmek ve içecek ile birlikte servis edilen yılbaşı hindilerinin fiyatı 2.000 ila 7.500 TL arasında değişiyor.
#Hindi ÜreticileriTicaret Bakanlığı, elektrikli araç ithalatına yönelik tüketiciyi koruyacak yeni şartlar getirdi. Buna göre, 7 bölgede kendisine ait en az 20 servis kurmayan, en az 40 çağrı merkezi çalışanıyla hizmet vermeyen ve Türkiye’de temsilci bulundurmayan markalar elektrikli araç ithal edemeyecek. AB ve STA yapılan 39 ülke bu düzenlemenin dışında kalacak. “Çin’den bir marka getirip Türkiye’de satarım” döneminin bittiğini belirten uzmanlar, düzenlemeyle olası tüketici mağduriyetlerinin önüne geçileceğini belirtti.
#Ticaret Bakanlığı‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımTürkiye’de satılan tüm otomobillerin haziran itibarıyla yüzde 80’lik ÖTV dilimine girmesiyle ‘yerli’ üreticinin satışlardaki payı hızla azaldı. Ağustos ayında satılan 66 bin 131 adet otomobilin yüzde 78.1’i ithal otomobillerden oluştu. Bu sonuçla, hem 2023 yılının hem de ağustos bazında son 7 yılın ithal otomobil rekoru kırılmış oldu.
#ÖTVElektrikli araçların benzinli ve dizele göre daha pahalı olması, bu araçların sadece kişi başı geliri yüksek ülkelerde yaygınlaşmasına neden oldu. Araştırmalar, en yüksek pazar paylarının kişi başı yıllık geliri 30 bin Euro üzerindeki 5 Avrupa ülkesinde toplandığını ortaya koydu. Kişi başı yıllık geliri 35 bin Euro olan İsveç’te elektrikli araç payı yüzde 56 olurken, 10 bin Euro olan Slovakya’da bu oran yüzde 3.7 oldu. Yıllık ortalama 8 bin 500 Euro kişi başı geliri bulunan Türkiye’de ise pazar payı yüzde 1.3’te kaldı.
#Elektrikli AraçElektrikli araç pazarının iddialı oyuncuları Çinli markalar, ithalatı artıracağı ve yerli üretimde rekabetçiliği etkileyeceği düşüncesiyle yüksek vergilerle karşı karşıya. AB’de hazırlıklar sürerken Türkiye, Togg’un satışından önce yüzde 40 ilave gümrük vergisi getirdi bile. Sektör uzmanları ise bu adımları, hem tüketicilerin uygun fiyata yüksek teknolojili araç satın alması hem de elektrikli araç ekosisteminin büyümesi açısından soru işareti olarak görüyor.
#ÇinTüm dünyada makyaj ürünlerinin kullanımı, maskelerin neredeyse tamamen hayatımızdan çıkmasıyla eski günlerine geri döndü. Geçen yılla kıyaslandığında Türkiye’de makyaj kategorisinin yüzde 100’ün de üzerinde büyüdüğünü dile getiren sektör temsilcileri, turizmin de etkisiyle tarihi rekorlar kırdıklarını belirtiyor.
#Makyaj