Trafik sigortasında yeni dönem 1 Mayıs’ta başlıyor. 26 milyon araç sahibinin ödeyeceği primler değişirken, yeni hasar basamak sistemi de uygulamaya girecek. İstanbul’da hasarlı sürücülerin trafik primleri 17.598 liraya çıkacak, hasarsız sürücülerin fiyatı da 2 bin 933 liraya düşecek.
#SigortaSENE sonu yaklaştıkça, hem okuyucular hem de eş dost, ‘2023’te trafik sigortası primleri artacak mı, sen ondan haber ver?’ diye soruyor. Kimileri de, ‘günlerdir kaskodaki fiyat artışını yazıyorsun, biraz da trafik sigortasındaki artıştan bahsetsen’ diye sitem ediyor.
#Trafik SigortasıHazine, trafik sigortasında tavan fiyat uygulamasında sigortacılara tanıdığı aylık yüzde 1’lik fiyat artışını, eylül ayından itibaren yüzde 1.5’e çıkardı. Geçtiğimiz 4 ayda yüzde 4 artan fiyatlar, eylülden itibaren sene sonuna kadar yüzde 6 daha artacak. Böylece, toplam fiyat artışı yüzde 10’u bulacak.
#Noyan DoğanTorba yasa ile trafik sigortasında değişiklik öngören kanun da çıktı. Açıkça söyleyeyim, öyle bir hava yaratıldı ki, yasa çıkacak, trafik primleri düşecek. Haliyle vatandaş da bu beklenti içinde. Bu kadarla da sınırlı değil. Okuyuculardan gelen yorum ve sorulardan sadece ikisini paylaşayım ki, beklentinin ne boyutta olduğunu anlayın. “1 ay önce yüksek fiyattan trafik sigortası yaptırdım, kanun ile indirim yapılacak mı, para iadesi alacak mıyım?” “Geçen sene 180 lira olan sigortamı 680 liradan yaptırdım, primi geri alma şansım var mı?”
#Trafik SigortasıŞehirlerarası yolcu taşıyan araçların zorunlu taşımacılık sorumluluk sigortasına torba yasayla son verildi. Artık bu sigortalar da trafik sigortasına dahil olacak. Böylece eskiden iki ayrı sigorta ödeyen araçlar iki katı trafik sigortası ödemek zorunda kalacak.
#Şehirlerarası Yolcu TaşımaBir süredir trafik sigortasında yaşanan kaos tehlikeli boyuta ulaştı.Primler yüzde 80 oranında artınca sürücüler sigorta yaptırmamaya başladı. Trafikte sigortasız dolaşan araç sayısı 3.8 milyona kadar çıktı.Ben söylemiştim demek istemiyorum ama söylemiştim. Trafik sigortasındaki yangın durdurulmazsa daha da kötü sonuçlar doğuracak demiştim. Oldu, hem de en vahimi. Primler yüksek diye zorunlu olan trafik sigortası yaptırılmamaya başlandı.
#TrafikMapfre Genel Sigorta CEO’su Serdar Gül, trafik sigortasına yapılan zammın yeterli olmadığını, zararın devam ettiğini belirterek, “Öyle bir zam yapılması gerekiyor ki, hiç olmazsa genel giderlerimizi karşılayalım. Bunun için de primler yüzde 15-20 artmalı” diye konuştu.
TSB Başkan Yardımcısı Ahmet Yaşar, trafikte her 100 araçtan 4’ünün kaza yaptığını, 1.2 milyon kusurlu sürücü olduğunu belirterek, “Trafik sigortasında primleri serbestçe belirlemek istiyoruz. Bunu da, 1.2 milyon sürücünün yarattığı mağduriyetin diğer 22 milyon sürücüye yüklenmemesi için istiyoruz” dedi.
#Trafik SigortasıAK Parti ABB Başkan Adayı Turgut Altınok, seçim çalışmalarına ve gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu. Mansur Yavaş'ı eleştiren Altınok, " Ankara'nın 280 milyarı kayıp. Belediyenin 3,5 milyar borcu vardı şu an 20 milyar. Yavaş, borçlandığı kadar yatırım yapmadı." dedi.
#Turgut AltınokSigortacılar, kamunun belirlediği primlerin yetmediğini, zararın her geçen yıl arttığını belir-terek, trafik sigortasında 2017 yılı öncesinde olduğu gibi primleri serbestçe belirlemek istiyor.
#Trafik Sigortası