Türk Hava Yolları (THY), dördüncü Boeing 787-9 Dreamliner modeli uçağını teslim aldı. Yeni Dreamliner (rüya), THY’nin 341’inci uçağı olarak envantere girdi. Seattle’daki teslim töreninde konuşan THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, “Dünyanın en genç filosuna sahip olan havayolu şirketi olarak, büyümeye devam ediyoruz” dedi.
#Türk Hava YollarıUçak imalatlarındaki gecikmeler, parça tedarikçilerinin imalat hızlarına yetişememesi, motor imalatçılarından birindeki ciddi sorunlar hızla büyüyen havayolu şirketlerini zora soktu. Yaz ayları için havayollarının yaptığı planlar şimdiden alt üst oldu. Yeni hatlar açılması da zorlaştı. Hal böyle olunca uçak biletlerinin fiyatlarına zam gelmesi bekleniyor.
#BoeingAvustralya’ya gelmemden tam 29 yıl sonra, Türk Hava Yolları buraya ilk seferini yaptı. W Hotel Melbourne’de verilen kutlama davetinin yemekleriniyse Melbourne’ün en iyi Türk restoran grubu Tulum ve Lezzet üstlendi. Bizi ilgilendiren tarafıysa Avustralya ve Türkiye arasındaki kültürel ilişkileri çok daha güçlendirecek olması.
#Somer SivrioğluHavacılıkta bir ülkeden başka bir ülkeye giderken aradaki üçüncü bir ülkeye inişler yapılabilir. Bunun için 5. trafik hakkı gerekir. THY de Avustralya’ya uçarken bu hakkı kullandı. Ben de bu haktan yararlandım. İlk seferine katıldığım Melbourne uçuşunun dönüşünde Singapur’da indim. 7 saat 22 dakika süren Melbourne-Singapur uçuşunda bir ara vermek iyi bir deneyim oldu.
#THYUçakların kalkış ağırlığı çok önemlidir. Doğru ağırlığın belirlenmesi iniş ve kalkışı da rahatlatır. Pilotların işini kolaylaştırır. Yoksa öyle kabine birkaç parça ve ağır çantalarla girmek sistemi zora sokar. Hatta uçaklarda yerinden memnun olmayıp yer değiştirmek isteyen yolcular için bile önceden belirli sayılar vardır. Uçağın ağırlık merkezi uçuşun da dengesidir.
#UçuşTHY, Avustralya’da Melbourne uçuşlarına başlıyor. Bu ülkede ayrıca Sydney ve Perth kentleri için de izin alındı. Asıl büyük gelişme ise THY’nin bu hatta 5. trafik hakkı almış olması. İstanbul’dan uçuş Singapur’dan aktarma ile yapılacak. Burada 1.5 saat beklenecek. Singapur’dan Melbourne’e gitmek isteyenler de bu uçağa binebilecek. Uçuşlar haftada üç gün. İstanbul-Changi arası yolculuk10.5 saat, Changi-Melbourn arası ise 7.5 saat sürüyor.
#Türk Hava YollarıTHY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, “10 yıl içinde filomuzu ikiye katlayacağız. THY’nin şu anda 440 uçağı var. 2033’te 810 uçağa ulaşacak. İştiraklerle (AJet ve SunExpress) uçak sayımız 950’ye çıkacak. ABD’de üç büyük havayolu şirketi var. Asya’da da üç büyük Çinli bulunuyor. Avrupa ve Ortadoğu’nun ise en büyüğü THY. Oyun kurucu yedi havayolundan biri THY olacak” diye konuştu.
#Türk Hava YollarıAlaska Havayolları’nın patlayan kapısı nedeniyle birçok havacılık şirketi, Boeing 737 MAX 9 uçaklarıyla ilgili ‘uçuş iptali’ kararı aldı. Kaza ile birlikte dünya genelinde havayolu şirketlerinde bulunan Boeing’in aynı modelinden 200’den fazla uçak yere indikten sonra tekrar havalanmadı. Dünya genelinde 2 bin sefer iptal edildi. THY de aynı modeldeki 5 uçağının uçuşları için iptal kararı aldı.
#Alaska HavayollarıABD Federal Havacılık Dairesi (FAA), Alaska Havayolları’na ait yolcu uçağının kalkıştan sonra kabin kapısının kopması sonucu, 171 Boeing 737 Max 9 tipi yolcu uçaklarının kullanımını askıya aldığını, bu model uçaklarda inceleme yapılacağını duyurdu.
#ABD Federal Havacılık Dairesiİstanbul-Atina seferini yapmaya hazırlanan Türk Hava Yolları'na (THY) ait Boeing 777-300 tipi yolcu uçağı pist başından döndü. Yolcu uçağının pist başına geri dönme sebebinin, sahibinin elinden kaçan ve kabinde dolasan bir kedi olduğu öğrenildi. Kafessiz ve biletsiz olarak uçağa bindirilen kediyle sahibi uçaktan indirildi. Yolcuya havayolu şirketi tarafından kara liste prosedürü uygulanacağı öğrenildi.
#THYPandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYTHY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat 2033 hedeflerini anlattı. 813 uçaklık bir filo ve yılda 171 milyon yolcu heyecanını paylaştı. Hedeflerinin 3.9 milyon ton kargo kapasitesine ulaşmak ve 144 milyar dolarlık ekonomik katkı yaratmak olduğunu belirten Bolat, “150 binden fazla çalışanımızla gelirimizi 52.2 milyar dolara çıkarmayı planlıyoruz” dedi.
#THYHavayolu yolcuları bilet fiyatlarına sonradan eklenen el bagajı ağırlığı ya da koltuk seçiminden kaynaklanan fiyat artışlarından şikâyetçi. Genel olarak bilet için rezervasyon yapılırken net bir rakam görmek isteniliyor. Ama şirketler arasındaki standart farklılıkları sorun yaratıyor. Avrupa’da yeni bir düzenleme gündemde.
#TAV HavalimanlarıBavula konulup kargoya gönderilen ilaçlar yolcuların büyük sorunu. Hele de gidilen yerde bavulun uçaktan çıkmaması, kaybolması, günlerce gelmemesi gibi durumlar sürekli ilaç kullanan yolcuları perişan ediyor. İlaçlarınızı asla bavula koymayın. Yanınıza alın ve mutlaka yedekleri olsun. Birçok ülkede eczaneye gidip kolayca ilaç alamazsınız.
#Boeing 737MAXSipariş vermekte geciken havayollarının büyüme hızları da düşecek. Havayolu uçağı üreten Boeing, Airbus Embraer gibi şirketler bazı modeller için ancak 2027-2028 tarihlerine rezervasyon yapabiliyorlar. Bazı modeller için fabrika tezgahları 2037’ye kadar dolmaya başladı
#Havayolu ŞirketleriArtık Türkiye’nin ‘Cumhuriyet’ adında bir uçağı var. Kuyruk dikmesinde Atatürk’ün müthiş bakışı yer alıyor. O uçak aslında uzun bir yoldan geliyor. Pegasus Havayolları çalışanlarının yıllarca yaptıkları çalışmaların bir armağanı. Ne kadar güzel görünüyor bir baksanıza...
#Ali SabancıEn sık bindiğimiz yolcu uçakları dar gövdeli uçaklardır. Bunlar arasında Boeing’in 737 serisi, Airbus’ın da A320 ailesi var. Siz bu iki uçaktan hangisinde daha rahat ediyorsunuz? Hangisine daha fazla güveniyorsunuz? Bu soruların cevapları birbiri altına konulduğunda neredeyse skor eşitleniyor. Dar gövde önümüzdeki dönemde daha çok üretilmesi gereken uçak olarak gündeme geliyor. Bu iki uçaktan daha küçük yolcu uçakları da var ama 737 ve A320 halen pazarda lider konumundalar.
#Dar GövdeTürk havacılık sektörünün ünlü ailesi Sulyak’ların torunu 17 yaşındaki Selim tek motorlu uçakla Atlantik Okyanusu’nu geçti. Selim Sulyak, Amerika Bangor Main’den kalkıp Atatürk Havalimanı’na geldi. 36 saat 30 dakika havada kaldı. Yakıt ikmali için indiği yerlerde çok değişik mevsimleri, hırçın hava şartlarını yaşadı. Bir ara oksijen düzeneği olan uçağıyla maskesini takıp 19 bin feet (6333 metre) yüksekliğe kadar çıktı.
#Atlantik OkyanusuTürk Hava Yolları Amerika’dan sonra İstanbul’dan gelip geçen Uzakdoğulu yolcuların da peşine düştü. Dünyanın en fazla transit yolcu taşıyan havayollarından biri olarak, transit yolcularını bir-iki gün ya da birkaç hafta Türkiye’de kalmaya ikna etmek için önce Seul’e sonra da Tokyo ve Singapur’a çıkarma yaptı. Tek amaç Türkiye’de sadece deniz, kum ve güneş değil insanlığın sıfır noktası gibi tarihi değerlerin de olduğunu anlatmak.
#Türk Hava Yolları