2022’de Ford’un Romanya’daki Craiova fabrikasını satın alan Ford Otosan, Türkiye’deki tedarikçileri de aynı bölgeye taşıyarak Avrupa’da adeta “yerli organize sanayi bölgesi” kurdu. Satın alma sonrası 7 Türk tedarikçinin Romanya’da tesis açtığını belirten Ford Otodan Lideri Güven Özyurt, “Romanya’da bulunan 10’a yakın Türk tedarikçiden araçlarımız için parça alıyoruz. Sadece buradaki Türk tedarikçilerden değil, Puma için Türkiye’den 20, Courier için Türkiye’den 60 tedarikçi ile çalışıyoruz” dedi.
#Romanya2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinSuç işlemek maksadıyla örgüt kurmak, kara para aklamak ve vergi kanununa muhalefet suçlarıyla yargılanan Dilan ve Engin Polat'ın aralarında bulunduğu 12 kişi tutuklanmıştı. Marmara Kapalı Ceza İnfaz Kurumu’nda tutuklu bulunan Dilan Polat ve eşi Engin Polat’ın da aralarında bulunduğu 14 kişiden Ahmet Gün dışındaki erkek tutuklular ‘asayiş’ ve ‘güvenlik’ gerekçesiyle Marmara Bölgesi’ndeki farklı cezaevlerine nakil edildi. Polat çiftinin cezaevlerinin neden ayrıldığı ortaya çıktı.
#Dilan PolatSuç işlemek maksadıyla örgüt kurmak, kara para aklamak ve vergi kanununa muhalefet suçlarıyla yargılanan Dilan ve Engin Polat'ın aralarında bulunduğu 12 kişi tutuklanmıştı. Dilan-Engin Polat çiftinin avukatının yaptığı tutukluluk itirazı, sulh ceza hakimliği tarafından reddedildi. Öte yandan Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Dilan Polat ile Engin Polat çiftinin şirketlerine kayyum atandı.
#Dilan PolatTürkiye'de gündem olan soruşturmada tutuklanan Dilan Polat, ifadesinde, suçlamaları kabul etmediğini söyleyerek, 'Her şey kayıtlı, sosyal medya baskısından ötürü atılan iftiraları, kara para aklama, bahis örgüt yasaklı maddeler gibi suçları reddediyorum.' dedi. Whatsapp görüşmelerine neden silinme talimatı verdiğinin sorulmasının üzerine Dilan Polat, 'Benim de orada vücudumun fotoğraflarının olması, ayrıca müşterilerimizin müstehcen görüntülerinin olması sebebiyle endişe ettim.' ifadelerini kullandı. CNN TÜRK İstanbul Haber Müdürü Nihat Uludağ ise soruşturmada dikkat çeken detayları paylaşırken Polat çiftinin Kıbrıs, Dubai, Batum seyahatlerinin şüpheli bulunduğunu belirtti. Uludağ ayrıca 4 ayrı suç dosyasından toplam 38 yıla kadar hapis cezası istenebileceğini vurguladı.
#Dilan PolatToyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Sakarya’daki fabrikasında, Türkiye’de üretilen ilk Şarj Edilebilir Hibrit (PHEV) otomobil olan yeni nesil Toyota C-HR üretim hattında çıktı. Fabrikanın üretim hattında incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır “Fabrikanın yıllık 280 bin araç üretim kapasitesi var, bunun çok büyük kısmı hibrit araçlara yönelik” dedi.
#Mehmet Fatih Kacırİstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğünde 6 saati aşkın süredir sorgulanan Engin Polat ve eşi Dilan Polat çiftinin sorgusu 23.45’de tamamlandı. Sorguda, Dilan Polat’a 26, Engin Polat’a da 40 sayfadan oluşan soru yöneltildi. Öte yandan Dilan Polat ile Engin Polat’ın emniyette verdiği ifadeleri ortaya çıktı. Dilan Polat’ın sorgu sırasında ağladığı ve bütün şirket hareketlerinden eşi Engin Polat ile muhasebecilerin ilgilendiğini söylediği öğrenildi. Savcılık gerekçesinde, şüpheli Ahmet Gün'ün tasfiye halindeki kendine ait 5 şirketten Dilan Polat'a ait firmaya gerçek bir mal alış ve satış olmadan değişik zamanlarda 98 milyon 657 bin, 25 milyon 337 bin lira, 20 milyon, 150 milyon ve 29 milyon lira sahte fatura düzenlediği belirtildi. Dilan Polat ve Engin Polat'ın aralarında bulunduğu 18 şüpheliden 12'si tutuklandı.
#Dilan PolatFord temettü yatırılma tarihi yaklaşıyor. Ford Otomotiv Sanayi A.Ş hisse sahibi yatırımcılara temettü dağıtacağını açıkladı. Ford temettü ne zaman yatacak? sorusu da hisse sahibi kişiler tarafından merak edilmeye başlandı. Şirketin KAP’a yaptığı açıklamada, yönetim kurulunun temettü karanı 2 Ekim 2023 tarihli toplantısında aldığı belirtildi. Peki, Ford Otosan hisse başı ne kadar temettü verecek? İşte FROTO temettü dağıtma tarihleri!
#Ford OtosanTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüYayınladığı sosyal medya içerikleri ve 'Vergi kaçırma' iddialarıyla tanınan Dilan Polat ve eşi Engin Polat hakkında İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosu'nun soruşturma yaptığı ortaya çıktı. Polat çifti hakkında 'Suç örgütü kurmak ve yönetmek', 'Suç örgütüne üye olmak', 'Suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklamak' ve 'Vergi Usul Kanunu'na muhalefet' olmak üzere 4 ayrı suçtan soruşturma yürütüldüğü öğrenildi.
#Dilan PolatFord temettü dağıtma tarihleri belli oldu. Ford Otomotiv Sanayi A.Ş hisse sahibi yatırımcılara temettü dağıtacağını açıkladı. Ford hisse başına kaç TL temettü verecek? sorusu da bu bağlamda merak edilip araştırılmaya başlandı. Şirketin KAP’a yaptığı açıklamada, yönetim kurulunun temettü karanı 2 Ekim 2023 tarihli toplantısında aldığı belirtildi. Peki, Ford temettü 2023 ne zaman verilecek?
#Ford1989’da aile şirketi olarak yola çıkan Koçak Petrol, savunma sanayi için üretim yapıyor. İnsansız Hava Araçları’na (İHA) yağ ürettiklerini, elektrikli araçlar için özel proje geliştirdiklerini söyleyen Koçak Petrol Ürünleri Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Koçak, “19 ülkeye ihracat yapan bir kuruluş olarak bu sayıyı artırmayı ve yeni ülkelere Türk ürünlerini göndermeyi hedefliyoruz” dedi.
#Koçak PetrolAB’nin 2026’da devreye alacağı sınırda karbon vergisi, Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörü için tehlike çanlarını çalmaya başladı. Eğer iki yıl içerisinde otomotiv sanayi şirketleri emisyonu azaltacak adımlar atamaz ve karbon ayak izi hesaplamalarını yapamazsa rekabetçiliğini kaybetme hatta üretimi farklı ülkelere kaptırma riskiyle karşı karşıya kalabilir. Şartlar karşılandığı takdirde ise yıllardır gelmeyen otomotiv yatırımlarının önü açılabilir. Ancak mevcut durum ‘alarm’ veriyor.
#ABTürkiye’ye resmi ziyarette bulunan Mısır Ticaret ve Sanayi Bakanı Ahmed Samir Saleh, “Türkiye ile işbirliğimizi geliştirmek istiyoruz, aramızda ortak bir tarih var. İki halkı birbirine bağlayan sıkı bağlar mevcuttur” dedi. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ise, “Mısır, ülkemizin Afrika’daki en büyük ticaret ortağı. Karşılıklı ticaretimizi 10 milyar dolardan, 20 milyar dolar düzeyine çıkarabileceğimize inanıyoruz” diye konuştu.
#Rifat Hisarcıklıoğluİlk altı ayı ‘0’ stokla kapatan bayilerin elinde temmuzda ilk kez araç kaldı. Temmuz ayında talebin hız kesmediğini belirten bayiler, bu durumu tatil dönemine ve normalin üzerinde sıfır araç gelmesine bağladı. Uzmanlar da sıfırda asıl durağanlığın eylül ayında başlayacağını söyledi. İkinci elde ise alınan önlemler satışları yavaşlattı. Yatırım amaçlı satın alınan otomobiller, ikinci el piyasası iyice yavaşlamadan garajlardan çıkmaya ve hızla ilan sitelerine yüklenmeye başladı.
#Otomotiv PiyasasıOtomobillerde ÖTV oranlarını belirleyen matrah limitleri Temmuz 2023 itibarıyla geçerliliğini yitirdi. Gelen son zamlarla Türkiye’de satılan tüm otomobiller yüzde 80’lik ÖTV dilimine girdi. Yüzde 40, 50, 60 ve 70’lik ÖTV diliminde otomobil kalmadı. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, bu durumun hem ithalatı arttırdığını hem de dar gelirli vatandaşın uygun fiyatlı araca erişimini zorlaştırdığını belirtti.
#ÖTVSeçim sürecinin geride kalması ve yeni kabinenin açıklanmasının ardından gerek otomotiv sektörü gerekse otomobil satın almak isteyen vatandaşlar “Yılın geri kalanında otomotiv piyasasını neler bekliyor?” sorusunu sormaya başladı. Yeni dönemi Hürriyet’e değerlendiren sektör temsilcileri, üretim ve satışların seyrini belirleyecek 3 temel kriteri; araç bulunurluğu, döviz kurları, özellikle de fiyatlara doğrudan yansıyan Euro/TL kurunun seyri ve krediye erişim koşulları olarak sıraladı.
#Otomotiv