Türkiye ve Suriye’de büyük yıkım yaratan deprem felaketi, tüm dünyayı harekete geçirdi. Birçok ülkeden yapılan yardım faaliyetlerine moda markaları da dahil oldu. Bu yardımlar elbette yaşanan acıyı hafifletmiyor ama deprem bölgesindeki vatandaşlarımıza yalnız olmadıklarını hissettirmeyi ve bir nebze de olsa hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Yerli-yabancı markalardan kimileri para yardımı yaparken kimileri de giysi, malzeme ve lojistik desteğinde bulunuyor. Onlardan bazılarını listeledik...
#Bella HadidDoğru bir palto ya da mont seçimiyle tüm görünümünüzü değiştirebilir, en sade stili bile bambaşka bir boyuta taşıyabilirsiniz. Sonbaharın gelişiyle dış giyim için alışveriş ihtiyaçları doğmaya başlamışken sezon trendlerinden ilhamla hazırladığımız rehbere mutlaka göz atın.
#Sonbahar ModasıLüks markalardan hazır giyime kadar moda dünyasının ortak sorunu, sezon sonu satılamayan ürünlerin oluşturduğu tonlarca kıyafet yığını. Sürdürülebilirliği dikkate alan markalar geri dönüşüm, ileri dönüşüm, ikinci el satış, bağışlama gibi seçeneklerden faydalanıyor. Oysa en temel çözüm az üretim... Zira şu anda dünya üzerinde var olan kıyafetlerle önümüzdeki 10 yıl boyunca tüm insanlığın ihtiyacı karşılanabiliyor.
#STİLAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, 2021 yılında 356,5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirtti. AHKİB olarak 2021 yılında en çok bayan dış giyim, bay dış giyim, diğer hazır eşya ve pamuklu ev tekstili ihraç ettiklerini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, en yüksek dış satım değerlerine İspanya, Hollanda ve Almanya pazarlarında ulaştıklarını söyledi.
#İhracatAraştırmacı yazar Erhan Arda, son kitabı “Çin Hapşırığı”nda dünya sisteminin dünü ve bugününe hâkim kavramları edebiyat, felsefe, ekonomi ve moda alanındaki boyutlarıyla ele alırken, gelecekteki dünyanın yaşam şeklindeki değişimi de Corona Virüsü (CV) üzerinden analiz ediyor.Tüm bilinmez verileri nedeniyle virüsü ejderha olarak nitelendiren Arda, hayatın yolunun Corona Virüsünden geçeceğini anlatarak, “Derdi, aklınıza ne geliyorsa tüm ilişkileri sarsmak hatta yok etmek ve yeniden dizayn etmek; ancak bunları gerçekleştirdiğinde yok olacak. CV (corona virüs) tam da nefes yolunun üzerine oturdu. Ekonomik, sosyal, siyasi, kültürel, organizasyonel, zihinsel, görsel, ilişkisel değişim başladı. Etkileme modası ile yeni bir çağ başlattı,” dedi.
#Erhan ArdaSalgın döneminde bariz bir değişimin yaşandığını söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “İnsanlar kalıplara girmek istemiyorlar. Evden çalışma da bunu destekledi. Rahat kıyafetlere ilgi arttı. ‘Rahatlık bulaşıcıdır, bir kere gelirse zor gider’ sözü çok doğru. ‘İşe eşofmanla gidilir mi?’ sorusu da bizim sloganlarımızdan oldu. Çok şık eşofmanlar var. Artık daha rahat ve şık kıyafetler giyeceğiz. Bu uzun süre devam edecek. Yönetim kurulu toplantımıza bile eşofmanla gelen arkadaşımız var” diyor.
#GazetehaberleriAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Başkanı Gürkan Tekin, Birlik üyesi ihracatçıların ocak-temmuz döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 235 milyon dolarlık dış satıma imza attıklarını bildirdi.
#Akdeniz Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları BirliğiAkdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Covid-19 sonrası haziran ayı ile başlayan yeni normalde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 177 artış yakalayıp, 51,8 milyon dolar ihracat başarısı elde etti. Akdeniz İhracatçı Birlikleri’ne (AKİB) bağlı 8 sektör içinde haziran ayının şampiyonu olan AHKİB, bu dönemde en çok konfeksiyon ihraç ederken, en fazla dış satımı Hollanda’ya gerçekleştirdi.
#Akdeniz Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları BirliğiYeni yıla girdik, yılbaşı telaşını geride bıraktık. Artık önümüze bakalım. 2020’de bizleri nelerin beklediğini alanında uzman isimlere sorduk; işte stilden fitness’a, kent yaşamından dekorasyona 2020’de öne çıkacaklar...
#EvKraliyet döneminden kalma parfümcülerden, yılbaşına özel açılan türlü türlü hediyelik eşyayı bulabileceğiniz pazarlara, dünyanın en lüks mağazalarıyla dolu, devasa avizelerle aydınlatılmış caddelere Viyana’nın her yerinden adeta lüks ve ihtişam akıyor. Sizi en çok büyüleyecek adresler neresi, hemen bakalım...
#VodafoneTÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre ağustos 2017 ihracatı yüzde 11.9 artışla 12 milyar 439 milyon dolar oldu. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Mübarek Kurban Bayramının mutluluğuna bir de ihracatımızdaki artışın eklenmesi deyim yerindeyse çifte bayram yaşamamıza vesile oldu. İhracatçılarımız milletimize bayram şekeri hediye etti” dedi.
#TİM