Dünyada yaşanan skandallar sonrası bir çok ülkede ve şehirde dizel otomobiller yasaklanıp birçok marka üretimini bitirirken Alman otomotiv devi BMW’den farklı bir çıkış geldi. BMW Dünya Başkanı ve CEO’su Harald Krüger, “Biz şeffaf ve dürüstüz, diğer markalar gibi dizel motor konusunda kimseyi aldatmadık. Evet, gelecek elektrikli araçlarda ve biz öncüyüz ama 20 yıl daha düşük emisyonlu dizel üretip satacağız” dedi.
#GazetehaberleriŞirketlere sunulan uzun dönemli araç kiralama avantajlarının aynısı fiyat farkı olmaksızın bireylere de sunuluyor. Bu uygulamayı başlatan Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak, “2 yılda 30 bine ulaşacak filomuzun yüzde 20’sinin bireysel kullanıcılardan oluşmasını bekliyoruz” dedi.
Alman Mercedes’in tamamen yenilediği başarılı modeli yeni B Serisi’ni Türk kökenli Jan Wiesse geliştirdi. Annesi Türk babası Alman olan Wiesse, “Mercedes-Benz’in Türkiye doğumlu CEO’su Dieter Zetsche gibi bende Alman markanın Türkiye ile bağı olan yöneticilerinden biriyim. Son 5 yılımı bu araca adadım” dedi.
Geçtiğimiz hafta Almanya’nın Münih şehrinde gerçekleşen “IAA Mobility” otomotiv sektörünün geleceğiyle ilgili önemli mesajlar verdi. İki yıl aradan sonra bu sene tam anlamıyla geri dönen fuardaki katılımcıların yüzde 41’ini, elektrikli dönüşüm rüzgârını arkasına alıp Avrupa’da pazar payını arttırmak isteyen Çinli üreticiler oluşturdu. İçten yanmalı motorlara kademeli olarak veda eden Avrupalı üreticiler ise fuarda tanıttığı yeni modeller ve geleceğe dair önemli ipuçları taşıyan konseptlerle dikkatleri üzerine çekti.
#MünihTürkiye, otomotiv sektöründe batarya üretim üssü oluyor. Aralık ayında Çinli Farasis’le fabrika kuracağını duyuran Togg’un ardından, Koç Holding-Ford ve Güney Koreli SK On ortaklığında yeni bir yatırım daha açıklandı. İki fabrika tamamlandığında Türkiye, yılda ortalama 60 gigawatsaat kapasiteli batarya hücresi üreten bir ülke olacak. Bu kapasiteyle yılda 1 milyon adet elektrikli otomobilin ihtiyacı karşılanabiliyor.
#OtomotivPandemi koşulları altında otomotiv sektörü beklentilerin üzerinde bir yıl geçirdi. Liderler ödüllerini aldı. Türkiye otomotiv sektörü büyürken, Avrupa’da daralma dikkat çekti. 2021 yılının ise geçtiğimiz yılın bir miktar altında olacağı öngörülüyor. Yıl sonu toplam pazar tahmini 700 bin seviyelerinde…
#GazetehaberleriYaşanan koronavirüs krizi ile birlikte klasik otomobil üreticileri ekonomik olarak zor bir döneme girerken elektrikli araç üretimi atağa kalktı. Sektörünün öncülerinden Tesla’nın yatırımlarını hızlandırması, pandemi dönemine rağmen TOGG’un fabrika yatırımını hayata geçirmesi gibi gelişmeler yaşanırken, diğer yanda Daimler, Nissan, Renault gibi dev firmalar bazı bölgelerdeki içten yanmalı motorlu araç üretimlerini durdurma kararı aldılar.
#Gazetehaberleriİstanbul'da yaşayan Hamdullah Güngör'ün 2017 yılında 1 milyon 268 bin 743 lira ödeyerek satın aldığı otomobilinin sürekli yağ yakma ve klima sorunu nedeniyle arızalanması üzerine başvurduğu Tüketici Mahkemesi, aracın "gizli ayıplı" mal olduğuna karar vererek otomobilin ayıpsız misli ile değiştirilmesine hükmetti.
#OtomobilYeni modellerinin teknik aksaklıklar nedeniyle rötarlı gelmesi sonucu 9 ayda satışları yüzde 44’e yakın düşen BMW, son çeyrekte gaza bastı. Yeni 3 ve bu ay satışa sunulan yeni 1 Serisi’nin desteğiyle son 3 ayda 3 bin adedin üzerinde satış hedefleyen BMW, makyajlı X1’in de devreye girmesiyle 2019’u kayıplarını azaltarak 8 bin 500 adetle tamamlayacak. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, “2020 BMW yılı olacak” dedi.
#YazarAvrupa’da dizel otomobil satışları hızla düşerken, ağır ticari araçlarda devam edeceğe benziyor. Alman Volkswagen’in ticari araç markalarının CEO’su Andreas Renschler, “Tamamen temiz e-taşımacılık dönemine girene kadar, yüksek verimli dizel motoru uzun yıllar görmeye devam edeceğiz” dedi.
#GazetehaberleriÖTV indirimiyle birlikte 1 Kasım’dan itibaren küçük ve orta sınıftaki otomobillerin fiyatları yaklaşık yüzde 10 düştü. Ancak tüketiciler her otomobilin fiyatında düşme olmadığını iddia ediyor. Biz de bu doğrultuda pazarda en çok satan modellerin geçmişe dönük 3 yıllık fiyatlarını bugünkü fiyatlarla kıyasladık. Evet ne yazık ki bazı markalar fiyatları ekim ayına göre sadece indirmiş gibi yapmışlar.
#YazarTesla'nın büyük umutlar bağladığı Model 3 aracındaki üretim sorunları bir süre önce giderilse de bazı müşteriler beklemeyip ön siparişlerini geri çekiyor. Needham&Co. verilerine göre 1 yıl ila 9 aylık bekleme sürelerinden dolayı her 4 Tesla müşterisinden biri Model 3 siparişini iptal etti. 35 bin dolara satılan araç için 1000 dolarlık ön ödeme yapılması gerekiyor.
#TeslaAKIN Aydemir, Tofaş’ın fabrika direktörüyken geçen yıl mayıs ayında Fiat Chrysler Grubu’nun (FCA) Kanadalı CEO’su Sergio Marchionne’nin bizzat yüz yüze görüşüp rica etmesiyle önce grubun en önemli fabrikası olan Michingan’daki Sterling Heights’in başına getirildi.
#GazetehaberleriOtomotiv sektörünün geleceği olarak görülen ve bugüne kadar 80 milyar dolara yakın yatırım yapılan sürücüsüz (otonom) araçlar pazar gecesi yaşanan ölümcül kazayla dünya gündemine oturdu. Otomobil ve teknoloji devlerinin önemli bir aşama kaydedip, 2019’den itibaren yollara çıkarmayı planladığı sürücüsüz araçlar için artık yeni yol haritasının oluşturulup, bu tip kazalara karşı sorumlunun yasal olarak belirlenmesi gerekiyor.
#GazetehaberleriMercedes dün kapılarını açan Detroit fuarı öncesi yeni G serisini 2 büyük sürprizle tanıttı. İlk sürpriz aracın tanıtıldığı ‘Michigan Tiyatrosu’nun Henry Ford’un ilk otomobilini ürettiği garajın üstünde yükselmesiydi. İkinci sürpriz ise Arnold Schwarzenegger oldu. Ünlü oyuncu Mercedes Başkanı Zetsche’yi “Elektriklisi olacak mı?” diye sıkıştırdı.
#MercedesBMW, MINI, Jaguar ve Land Rover’ın Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv’in yeni CEO’su Hakan Tiftik, 2018’i kendileri için elektrik yılı ilan ettiklerini belirterek, “Lüks sınıfta elektrikli araçlar konusunda çok öndeyiz. Rakiplerimiz 2020 hedefleri koyarken biz satmaya başladık. 2018’de Jaguar i-Pace ile BMW i3s’i satışa sunacağız. 2019’da elektrikli MINI geliyor” dedi.
#Borusan Otomotiv10 yıl önceye kadar taklit otomobilleriyle kötü bir şöhrete sahip Çin, kısa sürede dünya otomotivini yönetecek güce ulaştı. Önce tüm devleri yatırımla ülkesine çeken, bu sayede dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Asya devi ardından zordaki uluslararası markaları alıp diriltmeye başladı. Elde ettiği tecrübeler sayesinde Çinli markalar yavaş yavaş kabuklarını kırıp dünyayı istilaya hazırlanıyor gibi...
#Otomobil Fuarları2016 sonunda ÖTV artışı ve matraha göre vergi sistemi ile istenilen oldu ve ilk 6 ayda özellikle lüks otomobil markalarının satışında önemli düşüşler yaşandı. İlk 6 ayda yüzde 8 daralan pazar sonuçlarına göre sadece 10 marka satışını arttırdı. Ancak bu dönem performansı markaların 2016 sonu stokları belirlediği için gözler şimdi rekabette ikinci yarıya çevrildi.
#ÖTV