Türkiye’de 18 milyon hane ve 25 milyon televizyon var. Pay TV abone sayısı ise 6 milyona dayanmış durumda. D-Smart CEO’su Ali Güven, HD TV almaya en çok maçların ve dizilerin teşvik ettiğini belirterek, “En çok patırtı belgesel kanallarından biri eksilince kopuyor. Belgesel seven bir milletiz” dedi.
Yeni futbol, sinema, yabancı dizi, yaşam, animasyon ve belgesel kanallarıyla, kasım ayında HD kanal sayısını 23’e çıkararak Türkiye’nin en geniş içerikli HD yayın platformu haline gelen D-Smart, önümüzdeki dönemde TV dışındaki ekranlardan D-Smart’a özel kanallara erişimi mümkün kılmaya hazırlanıyor.
D-Smart CEO’su Mustafa Gözalan, Süper Lig’in naklen yayın hakları ihalesinde yıllık çıplak fiyatın 321 milyon dolara çıkmasında D-Smart’ın da katkısı olduğunu söyledi. Gözalan, “Biz ihaleye girmesek de, varlığımız hem kazanan, hem kaybeden taraf açısından önemliydi. Masada yoktuk ama fiyatın oluşmasında D-Smart’ın katkısı hissedildi” dedi.
DİJİTAL platformlar arasında yaşanan rekabetin ardından, Kanal D, Lig TV, Eurosport, Discovery Channel’ın yanı sıra bazı televizyon kanallarının High Definition (Yüksek Çözünürlüklü) film yayınına geçmesi, daralan receiver (uydu alıcısı) pazarının yeniden hareketlenmesini sağladı.