İş dünyasının ihtiyaçlarına cevap verecek iş gücünün geliştirilmesi hedefiyle eğitimler hazırlayan MEF Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi MEFx yöneticileri ve üniversitenin rektörü Prof. Dr. Muhammed Şahin COVID-19 sonrası iş dünyasının geleceğini değerlendirdi.
#MefxYıldız Holding, tüm şirketlerinde fırsat eşitliği kültürünü daha güçlü ve daha kalıcı bir yapıya dönüştürecek önemli bir adım atarak Yıldız Holding Kadın Platformu’nu hayata geçirdi. Platform sayesinde Yıldız Holding çatısı altındaki kadın çalışanların etkinliğinin daha da güçlendirilmesi ve kadın liderliğinin teşvik edilmesi amaçlanıyor.
#8 MartGelecek hafta başlayacak People Make The Brand İşveren Markası Konferansı’nı, etkinliğin yaratıcısı ve küratörü Evrim Kuran’la konuştuk. Kuran “Esneyebilme, yeniden öğrenebilme, eskiden öğrendiklerinden vazgeçebilme yeteneğin varsa, ne iş yaparsan yap, sen de işin de öne çıkarsınız. Yaşımız kaç olursa olsun mesleklerimizi değiştirebileceğimiz bir dönem geliyor. Kârlılığın değil, insan esenliğinin önemsenmesine ihtiyaç var” diyor.
#Gazetehaberleriİnsan Kaynakları yöneticilerinin nitelikli çalışana ulaşmasını kolaylaştıran ve işe alım süreçlerinde hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlayan Jobuum uygulaması hayata geçti. Sektörün dijitalleşmesi hedefiyle Türk yazılımcılar tarafından geliştirilen ve aynı zamanda sosyal kariyer platformu sunan uygulama sayesinde akıllı eşleşme ile belirlenecek adaylar cv yerine video mülakatlarını gönderecekler. IK yöneticilerinin ses tonu, dış görünüş ve konuşma tarzına büyük önem verdiği işe alım sürecinde, Jobuum sayesinde mülakatlar uygulama üzerinden gerçekleştirilecek.
#İş GörüşmesiAmgen, 100 ülkede 20 binden fazla çalışanıyla hastalara hizmet etmeyi amaç edinmiş bir biyoteknoloji şirketi. 2012 yılında ülkemizin köklü ilaç şirketlerinden o dönemki adıyla Mustafa Nevzat olan Gensenta’nın gücünü de yanına alarak Türkiye hikayesini yazmaya başladı.
#AmgenDeloitte Türkiye, ‘COVID-19 Sonrası Çalışma Hayatının Geleceği Raporu’nu yayımladı. Tüm şirketleri ve çalışanları yakından ilgilendiren salgın sonrası yeni çalışma hayatıyla ilgili merak edilen tüm konuların ele alındığı raporda, iş dünyasının neleri beklediğinin yanı sıra neler yapması gerektiğiyle ilgili de ipuçlarına yer verildi. Rapor, 4 ay boyunca yüzlerce şirket sahibi, yöneticileri, çalışanları ile birebir görüşmeler gerçekleştirilerek hazırlandı. COVID-19’un gelecekteki iş hayatına etkisine ilişkin Türkiye’de gerçekleştirilen en kapsamlı raporda, salgının başlangıcından itibaren kurumların ve çalışanların nasıl bir deneyim yaşadığı, normalleşme sürecinde nelere odaklandıkları ve ilerisi için nasıl planlar yaptıkları “Cevap Verme – İyileşme ve Gelişme” başlıkları altında üç farklı evrede işleniyor.
#KoronavirüsRoyal Canin Türkiye’de kadın çalışanların oranı, erkeklerle eşit ağırlığa sahip olmakla birlikte, kadınlar üst düzey yönetim kadrosunda da kritik görevler üstleniyor. Royal Canin Türkiye’de, ofis çalışanlarının %51’i, yönetim kademesinde ise çalışanların %80’i kadın.
#Royal CaninKüresel salgına dönüşen koronavirüs ülkemizde de kendini yoğun şekilde gösteriyor. Hepimizin endişeli olduğu bu dönemi, atlatabilmemiz için birlik ve beraberlik içinde kurallara uyarak hareket etmemiz ve uyarılara kulak vermemiz gerekiyor. Bu zor günlerde Hürriyet Bursa olarak iş ve cemiyet hayatının tanınmış isimleriyle koronavirüslü yaşam hakkında kısa sohbetler gerçekleştirdik ve bir yazı dizisi hazırladık. Birlikte başarmak dileğiyle.
#Bursaİnsan Kaynakları liderlerini bir araya getiren yılın en prestijli organizasyonu CHRO 2019 Summit, Hilton Bomonti’de gerçekleşti. Türkiye’nin En Etkin 50 CHRO’su, ödüllerini Fortune-DataExpert işbirliği ile BMI tarafından Hilton Bomonti’de düzenlenen CHRO Summit 2019 Zirvesi'nde aldı.
#2019 Chro SummitYetenek savaşları arttıkça şirketler işveren markası stratejilerine daha çok dikkat etmeye başladılar. Araştırmalara göre günümüzde ücret ve yan haklar halen bir çalışanı şirkete çeken en önemli etken. Ancak, bir yeteneği şirkette tutma söz konusu olduğunda işveren markasının yüksek olması büyük önem taşıyor.
#İşveren MarkasıHer yıl dünyanın 61 ülkesinde 1,8 milyon gençle gerçekleşen Universum En Çekici İşverenler Araştırması’nın bu yıl Türkiye’de 6.sı düzenlendi. Türkiye’nin gençlerinin şirketlerden neler beklediğini ortaya çıkaran araştırma, 2018’in en çekici işveren markalarını da açıkladı.
#ÜniversiteÖnceki kuşaklara göre farklı özelliklere sahip olan ve dijital dünyaya daha yatkın Y kuşağının talepleri de ezber bozuyor. Şirketler bu hızlı değişime uyum sağlayabilmek için farklı yollar deniyor. Yeni kuşağı daha iyi tanımak ve kendilerini onların yerine koymak isteyen yöneticiler, artık gençlerden oluşan geleceğin danışma kurullarından yardım istiyor.
#Yönetim KuruluTürkiye’de hayata geçirdikleri uygulamalarla Vaillant Global’de öne çıkan Vaillant Group Türkiye İK ekibi, projelerini yurtdışına taşıyor. Almanya’dan davet alan Vaillant Group Türkiye İK ekibinden 3 kişi, Vaillant Group’un faaliyet gösterdiği İngiltere, Fransa, Çin, İspanya, İtalya gibi ülkelerdeki İK ekiplerine destek verecek.
#TürkiyeKuşak araştırmalarıyla dikkat çeken ve bu konuda ilklere imza atan Evrim Kuran’ın, Türkiye’nin yaşayan 5 kuşağının çarpıcı yönlerini anlattığı kitabı “Telgraftan Tablete” tüm kitapçılarda. Bizim de dahil olduğumuz Y kuşağı başta olmak üzere kuşaklar arası ilişkilere göz kırpan bu kitabın yazarını hep birlikte tanıyalım dedik.
#Üniversite91. sayımızda Kariyer sayfamızın konuğu, Dinamo Danışmanlık Kurucu Ortağı ve Universum Orta Doğu Direktörü Evrim Kuran. Kuran ile üniversite öğrencilerini, kariyer yollarında yakından ilgilendiren People Make The Brand – Campus etkinliği hakkında konuştuk.
#Evrim Kuranİstanbul Bilgi Üniversitesi Kariyer Merkezi tarafından düzenlenen “BİLGİ Kariyer Günleri’18” kendi sektörünün lideri 100’e yakın kurumsal şirketin katılımıyla 15 Mart’ta başlıyor. Kariyer Günleri’nde öğrenciler ve mezunlar, iş dünyasının önde gelen isimleri ve sektör profesyonellerinden ilham alma fırsatını yakalayacak.
#Üniversite