Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı’nı hizmete alarak Çekmeköy’e ulaşımı 16 dakikadan 1 dakikaya indirdiklerini söyledi. Törende konuşan Uraloğlu, “Kavşağımız ile yıllık toplam 44 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 403 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Projemiz ile ayrıca olası bir İstanbul depreminde bölgenin tahliyesine büyük katkı sağlayacak ve trafik tıkanıklığından dolayı oluşacak olumsuz durumların önüne de şimdiden geçmiş olduk” dedi.
#Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Çekmeköy-Taşdelen-Alemdağ Köprülü Kavşağı’nı hizmete alarak Çekmeköy’e ulaşımı 16 dakikadan 1 dakikaya indirdiklerini söyledi. Törende konuşan Uraloğlu, “Kavşağımız ile yıllık toplam 44 milyon lira tasarruf edeceğiz. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da 403 ton azaltarak doğanın korunmasına katkı sağlayacağız. Projemiz ile ayrıca olası bir İstanbul depreminde bölgenin tahliyesine büyük katkı sağlayacak ve trafik tıkanıklığından dolayı oluşacak olumsuz durumların önüne de şimdiden geçmiş olduk” dedi.
#Bakan UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan corona virüsüne karşı alınan yeni tedbirler doğrultusunda bazı ülkelere belli bir süreliğine uçuş yasağının getirildiğini bildirdi. Canlı yayından değerlendirmelerde bulunan Bakan Turhan'ın açıklamalarının ardından hangi ülkelere uçuş yasağını getirildiği gündeme geldi. Peki, hangi ülkelere uçuş yasağı getirildi? Uçuşlar ne zamana kadar durduruldu? İşte corona virüs nedeniyle uçuş yasağı getirilen Avrupa ülkeler ve konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler...
#Hangi Ülkelere Uçuş Yasağı Getirildiİstanbul Ankara yüksek hızlı tren hattına entegre edilmesi için kapatılan, Halkalı-Sirkeci arasında devam eden banliyö tren hattındaki çalışmalarda sona doğru gelinirken, güzergahta test lokomotiflerinin sürüşü başladı. Test lokomotiflerinin güzergah boyunca yaptığı denemeler havadan görüntülendi.
#Banliyö Hattıİstanbul Ankara yüksek hızlı tren hattına entegre edilmesi için kapatılan, Halkalı-Sirkeci arasında devam eden banliyö tren hattındaki çalışmalarda sona doğru gelinirken, güzergahta test lokomotiflerinin sürüşü başladı. Test lokomotiflerinin güzergah boyunca yaptığı denemeler havadan görüntülendi.
#Halkalıİstanbul Ankara yüksek hızlı tren hattına entegre edilmesi için kapatılan, Halkalı Sirkeci arasında devam eden banliyö tren hattındaki çalışmalarında gelinen son durumu havadan görüntülendi. Sirkeci-Halkalı ve Söğütlüçeşme- Gebze arasındaki banliyö hatları, İstanbul Ankara arası Yüksek hızlı tren projesine entegrasyon için yıllardır kapatılmıştı. Marmaray’ın yapılması ile Ankara’dan İstanbul Pendik’e kadar gelen tren yolu Marmaray entegrasyonu sayesinde Halkalıya kadar uzatılması hedefleniyor. Uzun süren inşaat süreci, projenin ilerlemesine büyük engel oldu. İstanbul Halkalı’dan Ankara’ya Yüksek Hızlı Tren ile ulaşım imkanı sağlayacak proje kapsamında kapatılan Halkalı Sirkeci arası hizmet veren banliyö tren hattında yürütülen son çalışmalar havadan görüntülendi. İki il arasında hizmet veren yüksek hızlı trene entegre edilecek olan Halkalı Sirkeci banliyö tren hattı için çalışmalar hızla sürdürülüyor. Havadan çekilen görüntülerde Marmaray’dan sonra devam edecek olan yolun güzergahı net bir şekilde belli olduğu görülüyor. Ayrıca proje kapsamındaki tren yolu güzergahında çalışmaların hızla devam etiği görüntülere yansıdı. Tren yolu üzerinde gerçekleştirilen çalışmalarda gelinen son durum havadan çekilen görüntülerle gözler önüne serildi. Kimi vatandaşlar projenin çok uzun sürdüğü ve geciktiğini belirtirken kimileri de projenin bitmesini dört gözle beklediklerini ifade ettiler. Çevrede oturan vatandaşlar inşaatın birkaç ay öncesine kadar durma noktasına geldiğini birkaç ay içinde ise gözle görülür bir şekilde inşaat sürecinde ilerleme olduğunu ifade etti. 2018 yılında banliyö tren hattının açılmasını bekleyen vatandaşlar bir an önce projenin faaliyete geçmesini istiyor. Kimi vatandaşlar çevre esnafının mağdur olduğunu dile getirirken kimileri de yapıldıktan sona büyük bir ulaşım imkanı olacağını belirtti.
#Htvhaberİstanbul-Ankara yüksek hızlı tren hattının entegrasyonu için kapatılan Halkalı-Sirkeci arası banliyö tren hattındaki çalışmaların son durumu havadan görüntülendi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptığı açıklamada Asya ve Avrupa yakasındaki hat çalışmalarının hızlandığının altının çizerek “2018 sonunda bu iş tamamlanıyor” demişti.
#İstanbulİstanbul-Ankara yüksek hızlı tren hattının entegrasyonu için kapatılan Halkalı-Sirkeci arası banliyö tren hattındaki çalışmaların son durumu havadan görüntülendi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan yaptığı açıklamada Asya ve Avrupa yakasındaki hat çalışmalarının hızlandığının altının çizerek “2018 sonunda bu iş tamamlanıyor” demişti.
#Sirkeci-Bakırköy Tren HattıHızı saatte 107 kilometreye çıkan lodos fırtınası Marmara ve Ege’de hayatı felç etti. Bursa’da Timsah Arena Stadı’ndaki dev vinç şiddetli rüzgârla yola devrildi, altında kalan bir taksici can verdi. Üç kişi çatıdan düşerek, bir kişi başına çatı düşmesi sonucu ölürken, çatılar, tabelalar uçtu, ağaçlar devrildi, su taşkınları yaşandı.
- TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar ile Piri Reis Treni'nin Gebze-Arifiye bölümündeki test sürüşüne katıldı - Karaman: - "İstanbul ve Ankara'yı birbirine bağlayan YHT hattının çalışmaları devam ediyor. Bu yıl sonuna kadar bütün hazırlıklarımızı yapıp, eksikliklerimizi tamamlayıp, bölgesel trenleri çalıştırmaya başlayacağız" - "Sinyalizasyon çalışmaları tamamlandığında daha önce 120 dakika olan Pendik ve Arifiye arası 70 dakikaya inecek"
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun İstanbul- Ankara arası Yüksek Hızlı Trenle ilgili "Sinyalizasyon sistemi bitmeden binmem" açıklamasına cevap verdi. "Canın isterse bin kardeşim" diyen Elvan, ”Uluslararası akreditasyon kuruluşlarından bu trenin burada işletilebileceğine dair belgeyi, onayı alıyoruz. Üniversitelerden onayı alıyoruz. Bunlar bağımsız kuruluşlar. Tatmin olmuyormuş. Otobüsle git. İstersen binme” dedi.
İstanbul henüz Marmaray'a alışamadı. Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan'ın verdiği bilgilere göre kullanıma açılalı 116 gün olan Marmaray bu süre içerisinde 13.5 milyon yolcu taşıdı. Bu rakam ilk bakışta İstanbul'un nüfusu kadar yüksek gözükse de günde 116 bin 379 yolcuya denk geliyor. İstanbul'un ulaşım ağı düşünüldüğünde bu rakam düşük gözüküyor. İETT rakamlarına göre metrobüs günde ortalam 750 bin kişi taşırken Özel Halk Otobüs'leri ise günde ortalama 1.4 milyon yolcu taşınıyor.
#İstanbulUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Ankara Metrolarının açılış tarihinin 29 Ekim olmayabileceğini belirterek, “Bizim Ankara Metroları için verdiğimiz tarih 2013 sonudur. 2013 bitmeden Kızılay-Çayyolu ve Batıkent-Sincan hatları açılacak. Tandoğan-Keçiören hattının ise 2014’ün ilk yarısında açılması planlanıyor” dedi.
Binali Yıldırım, 2013’te Marmaray, Ankara-İstanbul YHT ve uzun süredir bitirilmesi planlanan Ankara Metrosu projelerinin tamamlanacağı müjdesini verirken, İstanbul’a 3. Havalimanı, 3. Köprü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin de başlayacağını belirtti. Yıldırım, “3 bin 844 kilometre ile 2013 sıcak asfalt yılı olacak” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattının tamamlanmasıyla, güzergâh üzerindeki tüm bölgenin kalkınmasında adeta bir lokomotif olacağını, ticaret ve turizm açısından da bölgeyi harekete geçireceğini belirterek, “Ankara-İzmir arası 14 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek. Hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz.” dedi. Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin tamamlanması ile mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafenin 624 kilometreye ineceğini anımsatarak, “Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa olmak üzere toplam 180 kilometrelik kesimindeki altyapı işlerinin yüzde 63’lük fiziksel ilerleme sağladık. Projenin bir bölümünü 2026, tamamını ise 2027 yılında bitirmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
#Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattının tamamlanmasıyla, güzergâh üzerindeki tüm bölgenin kalkınmasında adeta bir lokomotif olacağını, ticaret ve turizm açısından da bölgeyi harekete geçireceğini belirterek, “Ankara-İzmir arası 14 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecek. Hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz.” dedi. Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinin tamamlanması ile mevcut demiryolu bağlantısıyla 824 kilometre olan mesafenin 624 kilometreye ineceğini anımsatarak, “Banaz-Eşme, Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa olmak üzere toplam 180 kilometrelik kesimindeki altyapı işlerinin yüzde 63’lük fiziksel ilerleme sağladık. Projenin bir bölümünü 2026, tamamını ise 2027 yılında bitirmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
#Ulaştırma Ve Altyapı BakanlığıAnkara-Diyarbakır hattında işletilecek olan Turistik Diyarbakır Ekspresi, ilk seferi için Ankara'dan uğurlandı. Treni uğurlayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Ankara-Diyarbakır seferinde Malatya'da 3 saat, Diyarbakır-Ankara seferinde ise Elazığ'da 4 saat, Kayseri'de 3 saat turizm amaçlı durulacak. Hiç şüphesiz Turistik Diyarbakır Ekspresi, uzun süre durarak gezme imkanı sağlayacağı Malatya ve Yolçatı destinasyonları başta olmak üzere bölge ekonomisine de katkıda bulunacak" dedi.
#Abdulkadir Uraloğluİstanbul ve Sivas arası hızlı tren ile daha hızlı gidilebilecek. Sivas-İstanbul Yüksek Hızlı Tren seferleri başlıyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivas ile İstanbul arasında başlayacak olan aktarmasız yüksek hızlı tren seferlerine ilişkin açıklamalarda bulundu. İstanbul - Sivas hızlı tren durakları ve süresi de bu sebeple merak edilmeye başlandı. Bakan Uraloğlu, Sivas ve Ankara’dan Yüksek Hızlı Trenler ile seyahat eden yolculardan gelen aktarmasız Sivas-İstanbul sefer talepleri doğrultusunda çalışmaların tamamlandığının müjdesini verdi. Peki, İstanbul - Sivas hızlı tren kaç saat sürüyor? Sivas-İstanbul YHT kaç kilometre?
#Sivas-İstanbul YHTUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivas ile İstanbul arasında aktarmasız YHT ekspres seferlerinin 4 Mayıs itibariyle başlayacağını belirterek, “Sivas-Ankara YHT hattını kullanan vatandaşlarımızın taleplerini doğrultusunda çalışmalarımızı tamamladık. 483 yolcu kapasitesine sahip setler ile işletilecek ekspres ve aktarmasız olarak İstanbul-Sivas arasında seferleri başlatıyoruz.” dedi.
#SivasUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivas ile İstanbul arasında aktarmasız YHT ekspres seferlerinin 4 Mayıs itibariyle başlayacağını belirterek, “Sivas-Ankara YHT hattını kullanan vatandaşlarımızın taleplerini doğrultusunda çalışmalarımızı tamamladık. 483 yolcu kapasitesine sahip setler ile işletilecek ekspres ve aktarmasız olarak İstanbul-Sivas arasında seferleri başlatıyoruz.” dedi.
#SivasUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Bu bayram tatilinin uzun olması ve okulların ara tatiline de denk gelmesi nedeniyle yollarımız milyonlarca araca ev sahipliği yaptı ve otoyollarımızı da 11 milyon 236 bin 983 araç kullandı" dedi.
#Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan Başkent Ankara’nın kent içi ulaşımının en önemli parçalarından biri olan ve 12 Nisan 2018’de açılan Başkentray’ın 6 yılda 89 milyon yolcuya hizmet verdiğini açıkladı. Uraloğlu, Başkentray projesi ile metro standardında banliyö işletmeciliği yapılarak günde 60 bin yolcuya hizmet verildiğini belirterek, "Son 22 yılda Ankara için durmadan duraksamadan çalıştık. Ankara’nın 23,1 kilometrelik raylı sistem hattını 80,5 kilometre uzatarak 103,6 kilometreye çıkardık" dedi.
#Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından yapılan Başkent Ankara’nın kent içi ulaşımının en önemli parçalarından biri olan ve 12 Nisan 2018’de açılan Başkentray’ın 6 yılda 89 milyon yolcuya hizmet verdiğini açıkladı. Uraloğlu, Başkentray projesi ile metro standardında banliyö işletmeciliği yapılarak günde 60 bin yolcuya hizmet verildiğini belirterek, "Son 22 yılda Ankara için durmadan duraksamadan çalıştık. Ankara’nın 23,1 kilometrelik raylı sistem hattını 80,5 kilometre uzatarak 103,6 kilometreye çıkardık" dedi.
#Abdulkadir UraloğluUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Mart 2009'da Ankara-Eskişehir hattında hizmet vermeye başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliğinin şu an 11 ilde yolcu taşıdığını belirterek, “Nüfusun yüzde 35’ine doğrudan, yüzde 54’üne ise bağlantılı olarak YHT konforunu sunabiliyoruz. İlk göz ağrımız Ankara-Eskişehir hattında da açılışından bu yana tam tamına 20 milyon 419 bin 448 yolcu taşındı. Sadece geçen yıl taşınan yolcu sayısı 641 bin 657’e ulaştı. Bu rakamlar bile ne vatandaşlarımızın konforu için kadar doğru bir yatırım yaptığımızın kanıtıdır” dedi.
#Abdulkadir Uraloğlu