Ipsos haberleri sayfasında Ipsos hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 581 Ipsos haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Ipsos’un 2023’e ilişkin Türkiye geneli online alışveriş araştırması, 2021’den bu yana e-ticaretten alışverişin altı kat büyüdüğünü ortaya koydu. Araştırmaya göre 2022’den 2023’e büyüme yüzde 96 oldu. Yıllık hacim 500 milyar TL’ye ulaştı. Ortalama kişi başı harcama 15 bin 362 TL olurken tüketicilerin daha seyrek ama daha yüksek meblağda ürün satın aldıkları görüldü.
#IpsosIpsos’un son Hane Paneli araştırması özellikle temel gıda ürünlerinde market markalarının payının arttığını gösterdi. Araştırmaya göre her 100 TL’lik alışverişin yaklaşık yarısı markalı ürünlere yapılırken, yüzde 22’sinde market markalı ürünler tercih ediliyor. Araştırma, market sepetlerinin de geçen yıla göre küçüldüğünü gösterdi.
#IpsosTeknolojide Kadın Derneği, IPSOS ve Bahçeşehir Üniversitesi’nin akademik katkılarıyla Türkiye’de “insan ve teknoloji” ilişkisini odağına alan kapsamlı bir araştırma yaptı. “Türkiye Teknoloji ve İnsan Endeksi” adlı araştırmada; öğrencilerin, ailelerin ve yetişkinlerin teknolojiye ve teknolojik gelişmelere yönelik bilgi, tutum ve sahiplik düzeyi incelendi. Hazırlanan rapor; başta pazarlama ve teknoloji alanında faaliyet gösteren şirketler olmak üzere, sivil toplum kuruluşları, kamu kurumları, akademi camiası ve ilgili diğer tüm paydaşların kurumsal hedefleri için önemli veriler ve toplumsal tespitler içeriyor.
#WtechGoogle ve Ipsos’un gerçekleştirdiği Global Perakende Araştırması’na göre, Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 72’si doğru seçimi yaptığından emin olmak için alışverişten önce internette araştırma yapıyor. Tüketiciler alışverişe ayırdıkları zamanın yüzde 60'ını internette harcıyor.
#AlışverişKüresel araştırma şirketi Ipsos, Türkiye dahil 29 ülkeyi kapsayan Ipsos Global @dvisor araştırması kapsamında insanların yemek yeme alışkanlıklarına, gıda tercihlerine, diyet programlarına ve gıdanın geleceğine yönelik görüşlerini derledi. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkler et yemekten vazgeçemiyor, evde yemek pişirmeye yönelik eğilim artıyor. İşte araştırmanın çarpıcı sonuçlarından birkaç satırbaşı…
#IpsosTürkiye Araştırmacılar Derneği’nin, bu yıl altıncısını düzenlediği ‘Baykuş Ödülleri Töreni’nde ödüller sahiplerini buldu. Konu ile ilgili araştırma şirketi Ipsos’tan yapılan açıklamada “Ipsos’a 5’i altın olmak üzere toplam 9 ödül birden geldi. Böylelikle Ipsos, 2018’in en çok ödül alan araştırma şirketi oldu” denildi.
#İpsosIpsos, 2011 yılından bu yana Türkiye dahil 28 ülkede, siber zorbalık konusunu ve kamuoyunun bu konudaki algısını araştırıyor. Bu araştırmanın 2018 sonuçları; kamuoyunda siber zorbalık konusundaki farkındalığın artış gösterdiğini fakat yine de global olarak her dört kişiden birinin siber zorbalığı daha önce hiç duymadığını gösteriyor.
#Siber Zorbalık34 şehirden 15 bin 918 kişiyle yapılan araştırmaya göre, giderek evlerimize kapanıyoruz ve nostalji duygusuyla yaşayanların oranı düzenli biçimde artıyor. Nüfusun yüzde 68’i dış dünyanın acımasız, tahmin edilemez gerçeklerinden dolayı evde kalarak kendini koruma ihtiyacı hissettiğini söylüyor. Yüzde 72, boş vakitlerini alışveriş merkezlerinde geçiriyor. AVM’lerde geçirdiğimiz süre, ortalama üç saat. Yüzde 35 hiç kitap okumuyor, yüzde 44 hiç sinemaya gitmiyor, yüzde 64 hayatında hiç konser, tiyatro veya opera izlememiş. Ipsos tarafından iki yılda bir hazırlanan “Türkiye’yi Anlama Kılavuzu” araştırması, her dört kişiden üçünün geçmişe özlem duyduğunu ortaya koyuyor.
#Ipsos'Ipsos Hane Tüketim Endeksi Raporu’na göre Ocak ayında toplam hızlı tüketim ürünleri harcaması Aralık ayına kıyasla cirosal olarak artış göstermedi. Yılın ilk aylarındaki harcamaların geçen aya göre ciddi artış göstermemesi, hızlı tüketim harcamalarında olağan olarak değerlendiriliyor.
#IpsosTürkiye’de sayıları 3.5 milyonu bulan Suriyelilerin durumunu İnsani Gelişme Vakfı ve IPSOS araştırdı. 10 ilde yapılan araştırma Suriyelilerin yüzde 64’ünün geleceğe umutla baktığını, yüzde 52’sinin ise geleceğini Türkiye’de gördüğünü gösterirken, kayıt dışı, ucuz işgücü olarak çalıştırılan Suriyelilerin günlük satın alma gücünün ise 2 doların altında olduğu gerçeğini ortaya koydu.
#İNGEVETÜDER ve IPSOS’un ortaklığıyla gerçekleştirilen ev dışı tüketim pazarı araştırmasına göre Türkiye’de ev dışında tüketim harcamaları kişi başına 528 TL’yi bulurken bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL’ye ulaştı.
#Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri DerneğiBirleşmiş Milletler’in (BM) desteğiyle 143 ülkede yapılan değerlendirmeler sonucu belirlenen son Dünya Mutluluk Raporu’na bakıyorum. Finlandiya 7. kez birinci sırada yer alıyor. Danimarka ikinci, İzlanda üçüncü, İsveç dördüncü, İsrail beşinci sırada. Hollanda, Norveç, Lüksemburg, İsviçre ve Avusturya ilk 10’da. Almanya 24’üncü, Türkiye 98’inci sırada.
#Dünya Mutluluk Raporu31 ülkede 3 bin 716 kişiyle cinsiyet eşitliği üzerine yapılan anket sonuçlarına göre 16-29 yaş arasındaki genç erkeklerin üçte biri feminizmin topluma yarar sağladığını düşünüyor. Bu elbette iyi bir sonuç. Fakat ankete katılanların yüzde 16’sı feminizmin fayda değil zarar getirdiğini söylüyor.
#Meltem FıratlıIpsos’un 2023’e ilişkin Türkiye geneli online alışveriş araştırması, 2021’den bu yana e-ticaretten alışverişin altı kat büyüdüğünü ortaya koydu. Araştırmaya göre 2022’den 2023’e büyüme yüzde 96 oldu. Yıllık hacim 500 milyar TL’ye ulaştı. Ortalama kişi başı harcama 15 bin 362 TL olurken tüketicilerin daha seyrek ama daha yüksek meblağda ürün satın aldıkları görüldü.
#IpsosIpsos’un Visa için yaptığı araştırmaya göre Türkiye’ye gelen turistler ortalama 11 gece konaklıyor. En çok lezzetli yemekleri seviyorlar, Türkiye’yi bütçe dostu buluyor, cazip alışveriş imkânlarına bayılıyorlar. Seyahat başına ortalama 2 bin 900 dolar harcayan turistlerin yüzde 40’ı 12 ay içinde tekrar ülkemize gelmek istiyor.
#TuristHollanda seçim sonuçları için oy sayımı işlemi başladı. Ipsos tarafından yayınlanan sandık çıkış anketine göre Frans Timmermans liderliğindeki Yeşil İşçi İttifakı’nın 26 sandalye, Dilan Yeşilgöz-Zegerius liderliğindeki Özgürlük ve Demokrasi için Halk Partisi’nin 23 sandalye ve Pieter Omtzigt liderliğindeki Yeni Sosyal Sözleşme’nin 20 sandalye kazanması bekleniyor. Yeşilgöz Zegerius, seçilmesi halinde ülkenin ilk kadın başbakanı olabilir. Dilan Yeşilgöz ülkede geçici hükümetin Güvenlik ve Adalet Bakanı olarak görev yapıyor. Peki, Dilan Yeşilgöz kimdir, kaç yaşında, nereli? İşte Hollanda Başbakan adayı Dilan Yeşilgöz'ün hayatı.
#Hollanda Seçim Sonuçları 2023İngiltere Kraliçesi 2. Elizabeth’in 4 yaşından beri veliaht olarak anılan büyük oğlu Charles resmen tacını giyince İngiltere milli marşı artık ‘Tanrı kralı korusun’ diye söylenmeye başladı. Anketlere göre halkın desteğini de almış görünüyor. 73 yaşında, İngiltere tarihinin tahta en geç oturan hükümdarı olma unvanını kazanan 3. Charles’ın hayatına bakalım...
#Kral CharlesKAGİDER, Habitat Derneği ve Endeavor Türkiye ortaklığında çalışmak isteyen depremzedeler için ofisler kuracak. Hatay, Adıyaman, Malatya ve Kahramanmaraş’ta kurulacak ofisleri HAN Spaces hazırlayacak. İlk ofis için Hatay Belediyesi’yle protokol imzaladıklarını belirten KAGİDER Başkanı Emine Erdem, “Haziranda açılış yapacağız. 1700 metrekarelik bir alan tahsis edildi. Sonra diğer iller gelecek” dedi.
#DepremzedePrens Charles, İngiltere monarşisinde en uzun süre taht sırası bekleyen veliaht olarak tarihe geçti. Bu bekleyiş zaman zaman alay konusu olmasına bile yol açtı. Ancak tek bekleyen Charles değildi. Yıllarca başka 'Kraliçe Elizabeth'lerin gölgesinde kalan, ön plana çıkabilmek için sabırla bekleyen başkaları da vardı. Nasıl mı? Cevabı haberimizde...
#Kral CharlesDünyanın en çok satan beş telefon markasından biri olan vivo, 2021 yılında Türkiye’de toplam 20 milyon dolarlık yatırımla hizmete giren fabrikasında yeni üretim bantlarını devreye alarak kapasitesini artırmayı ve daha fazla kişiyi istihdam etmeyi planlıyor. Tüketicilere kaliteli ve yüksek performanslı cihazlar sunmak amacıyla fabrikada üretilen tüm cihazların kalite kontrollerini en üst seviyede gerçekleştiren vivo, kendisine güven duyan Türk tüketicisine teşekkür etmek için ülkemizde ilk kez giriş ve orta segment telefonlarda iki büyük Android güncelleme garantisi sözü veriyor.
#Sponsorlu İçerikIpsos’un son Hane Paneli araştırması özellikle temel gıda ürünlerinde market markalarının payının arttığını gösterdi. Araştırmaya göre her 100 TL’lik alışverişin yaklaşık yarısı markalı ürünlere yapılırken, yüzde 22’sinde market markalı ürünler tercih ediliyor. Araştırma, market sepetlerinin de geçen yıla göre küçüldüğünü gösterdi.
#IpsosBugün temelleri yaklaşık 100 yıl önce atılan Dünya Tasarruf Günü tüm dünyada kutlanıyor. Tasarrufun hem vatandaşlar hem de ülke ekonomisi için önemini hatırlatan Dünya Tasarruf Günü, aynı zamanda yarattığı farkındalık ile vatandaşların finansal geleceklerine de daha sağlam adımlar atmasını amaçlıyor. Peki şu anda vatandaşların tasarruf eğilimleri nasıl?
#Tasarruf