Hazir Giyim Sektörü haberleri sayfasında Hazir Giyim Sektörü hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 1510 Hazir Giyim Sektörü haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
2021 yılının ilk dokuz aylık döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artış ile 14,8 milyar dolara ulaştı. Verilere bakıldığında, ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Bu kapsamda, 16-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek LifeStyle Türkiye 2022 Kadın Hazır Giyim Fuarı, Türkiye ekonomisine katkı sağlaması açısından önemli bir konumunda bulunuyor.
#Hazır Giyim SektörüHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, geçen ay 2020'nin aynı ayına göre yüzde 184,7 artışla 1 milyar 632 milyon 42 bin dolar ihracat gerçekleştirirken, ocak-nisan döneminde 6 milyar 336 milyon 207 bin dolar ile tüm zamanların en yüksek ilk 4 aylık ihracatına da imza attı.
#Hazır Giyim Sektörüİstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, sektörün ihracatta üç aylık kan kaybının ardından hazirandan itibaren çok hızlı bir toparlanma dönemine girdiğini belirterek, "Temmuzda 1,8 milyar dolar çıtasını aşarak aylık ihracat rekorumuzu kırdık. Ağustosta da 1 milyar 546 milyon dolarla en fazla ihracat yapan sektör olduk." dedi.
#İstanbul Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliğiİstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, "2018'i 17 milyar 642 milyon dolar ihracatla kapattık. Bir önceki yıla göre yüzde 3,6 artıdayız. Miktar bazında ise yüzde 7'lik bir yükseliş var. Hazır giyim endüstrisi olarak ihracatta ikinci büyük sektör konumumuzu 2018'de de devam ettirdik." ifadelerini kullandı.
#Hazır Giyim SektörüTEKSTİL, hazır giyim ve konfeksiyon sektörü, toplamda 25 milyar dolarlık ihracata imza atıyor. Bu başarılı sektörümüzün sözcüleri, ‘hammadde ithalatını zorlaştıran vergilerin’ kalkmasını istiyorlar ve “Moda-marka yapıyoruz, organizatör ülke oluruz” diyor.
#TekstilYakın dönemde Amerika’ya ihracatı 5 milyar dolara çıkarmayı hedefleyen tekstil ve hazır giyim sektörü, New York’ta gövde gösterisi yaptı. İhracatçılar, Amerika’nın önde gelen 120 şirketiyle yüz yüze görüştü. Hedefte orta ve üst gelir grubu Amerikalılar var.
#AmerikaTalep daralması ve düşen rekabet gücü nedeniyle zorluk çeken tekstil sektörü üretim gücünün artması için ilgili bakanlıklardan koruyucu önlemler almasını istedi. İstihdam kayıpları yaşayan ve kapasite kullanım oranı hızla düşen sektör adına konuşan İTHİB Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Öksüz, “Dahilde İşleme Rejimi Türkiye’de üretimi olmayan ürünler için kullanılmalı. Pamuk ipliği ve kesik elyaf gibi ürünlerde ilave gümrük vergileri en az yüzde 20 olmalı” dedi.
#TekstilTürkiye’nin hazır giyimde dünyanın en nitelikli üreticilerinden biri haline geldiğini söyleyen Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Ramazan Kaya, “Fırsatlar tamam ama yapmamız gerekenler var. Yeşil dönüşümü gerçekleştirmek zorundayız. Küreselleşmenin ucuz fiyatlı dönemi sona eriyor. Sektör yüksek katma değer-kalite öncelikli alıcıların tedarikçisi olacak” dedi.
#Giyim Sanayicileri DerneğiTüm İç Giyim Sanayicileri Derneği'nin (TİGSAD) organize ettiği 'Linexpo' İç Giyim ve Çorap Fuarı, İstanbul Fuar Merkezi'nde kapılarını açtı. İstanbul Fashion Connection (IFCO) ve Fashionist Fuarları ile eş zamanlı olarak düzenlenen etkinliğin açılışını Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç yaptı. Fuara 103 ülkeden yaklaşık 5 bin yabancı katılım sağladı.
#Linexpo2021 yılının ilk dokuz aylık döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artış ile 14,8 milyar dolara ulaştı. Verilere bakıldığında, ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Bu kapsamda, 16-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek LifeStyle Türkiye 2022 Kadın Hazır Giyim Fuarı, Türkiye ekonomisine katkı sağlaması açısından önemli bir konumunda bulunuyor.
#Hazır Giyim SektörüTürkiye’nin Paris İklim Anlaşması’nı kabul etmesi ve COP26 hedeflerine katılmasının ardından hazır giyim sektöründe yeşil dönüşüm heyecanı başladı. Bir kaç yıldır sürdürülebilirlik adına çalışmalar yapmaya başlayan şirketler, karbon ayak izi ölçümü için danışmanlık almaya başladı.
#Paris İklim AnlaşmasıEn büyük arzularının girişimcilerin ve sektörün gelişimine katkı sağlamak olduğunu ifade eden Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Böylece uygulanabilir, ölçülebilir, teknolojik yeniliği ve derinliği olan, milli ve yerli üretimi destekleyen fikirleri sektörümüze kazandırarak, ekonomimize katkı sağlamasını hedefliyoruz” dedi.
#GazetehaberleriÖNÜMÜZDEKİ perşembe salgının gölgesinde geçecek üçüncü bayrama gireceğiz. Bu bayram da geçen yıl olduğu gibi evlerde kapalı olacağız. Bu bayram da kutlamaları cep telefonları, bilgisayarlarla sanal ortamlarda yapacağız. Geçen bayram çoğu aramızda olup bu yıl bizimle olamayan 43 bin yakınımızın hüznünü yaşayacağız.
#İzmirHazır giyim ve konfeksiyon sektörü, geçen ay 2020'nin aynı ayına göre yüzde 184,7 artışla 1 milyar 632 milyon 42 bin dolar ihracat gerçekleştirirken, ocak-nisan döneminde 6 milyar 336 milyon 207 bin dolar ile tüm zamanların en yüksek ilk 4 aylık ihracatına da imza attı.
#Hazır Giyim SektörüOsmanbey Tekstilci İş İnsanları Derneği (OTİAD) Başkanı Eda Arpacı "Dünyanın 6’ncı büyük, Avrupa’nın ise 2’nci büyük tedarikçi ülkesi konumunda olan Türkiye, Almanya, İtalya, İngiltere, Fransa, Belçika, İspanya, Hollanda, Danimarka gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra ABD, Balkanlar, Rusya ve BDT ülkeleri, Afrika, Orta Doğu ve Körfez ülkelerine de yaptığı ihracat ile dikkati çekiyor" dedi.
#Eda ArpacıEndüstri 4.0 olgunlaşıyor. 2011 yılında Hannover Messe’de ‘öncü Alman projesi’ olarak başlayan proje, Bosch’un çalışmalarının da katkısıyla küresel ilgi odağı oldu. Endüstri 4.0 ile ağa bağlı üretimin kendisini otomatik olarak optimize etmesi ve tek bir üründen oluşan bir parti bile olsa özelleştirilmiş ürünler üretilmesini ekonomik hale getirmek amaçlanıyor. Bosch, 2012 yılından bu yana hem kendi hem de müşterilerinin fabrikalarını bu yeni sanayi çağında sistematik olarak yönetiyor ve bu taahhüt karşılığını veriyor. Şirket son on yılda, Endüstri 4.0 ile 4 milyar Euro’nun üzerinde satış gerçekleştirdi. Bu satışın, ağa bağlı üretim çözümleriyle 700 milyon Euro’nun üzerindeki kısmı sadece 2020 yılında yapıldı.
#BoschSanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye'nin güçlü ekonomisi, nitelikli iş gücü, geniş iç pazarı, lojistik konumu, kesintisiz reform süreci, elverişli nüfusu, kazançlı teşvikleri ve avantajlı Ar-Ge ekosisteminin, yerli ve yabancı yatırımcılar için adeta mıknatıs görevi gördüğünü söyledi.
#Doğa Dostu Tekstil Fabrikasıİtalya'nın kumaş üreticilerinin, Türk hazır giyim markaları ile İstanbul’da bir araya geldiği duyuruldu. JMK Tekstil tarafından düzenlenen ve salgın nedeniyle yurt dışında yapılamayan organizasyonları Türkiye'ye taşıdığı belirtilen "Fabricdays Man-Woman Autumn-Winter-Tasarım Kumaşla Başlar" etkinliği, İstanbul’da bulunan Elite World Basın Ekspress'te başladı.
#Fabricdays Man-Woman Autumn-Winter-Tasarım Kumaşla Başlarİstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe, sektörün ihracatta üç aylık kan kaybının ardından hazirandan itibaren çok hızlı bir toparlanma dönemine girdiğini belirterek, "Temmuzda 1,8 milyar dolar çıtasını aşarak aylık ihracat rekorumuzu kırdık. Ağustosta da 1 milyar 546 milyon dolarla en fazla ihracat yapan sektör olduk." dedi.
#İstanbul Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği