MENÜ

Franchise

Franchise ile ilgili tüm haberleri, son dakika Franchise haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Bugün Franchise haberlerinde son durum nedir? İşte tüm flaş gelişmeler...

Toplam 1.604 Franchise haberi bulunmuştur.

Franchise Haberleri

Tostçular yeni girişimci avında

Tostçular yeni girişimci avında

Dışarıda yeme-içme sektörünün gelişmesi birçok yerel lezzeti de Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırdı. Bu ürünlerin başında da tost geliyor. Marmaristen Susurluk’a kadar birçok bölgede öne çıkan tostçular franchise sektörüyle büyümeye başladı.

Franchise’da yerel fırsatlar

Franchise’da yerel fırsatlar

Erciyes, Konya, Bursa, Cunda, Beylerbeyi, Bitez, Altınoluk... Tüm bunlar son yıllarda karşımıza sıkça çıkan restoranların isimlerinde yer alan il ve ilçe adları. Birçok franchise veren marka isimlerinde il ve ilçe isimlerini kullanarak şubeleşmesini hızlandırıyor.

Franchise’da TL fırsatı

Franchise’da TL fırsatı

Yıllık 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türkiye franchise sektörü, döviz kurlarının yükselmesiyle harekete geçti. Uluslararası Franchising Derneği’ne (UFRAD) üye 195 marka franchise giriş bedellerinde TL’ye dönmeye başladı. UFRAD Genel Başkanı Mustafa Aydın da bu dönemin girişimciler açısından önemli bir fırsat olduğunu yorumladı.

Avrupalı şirketlerden Türkiye atağı

Avrupalı şirketlerden Türkiye atağı

Son yıllarda yerli markaların etkisiyle büyüme yakalayan franchise sektörüne Avrupalı şirketler damga vurmaya hazırlanıyor. 2018 yılı sonuna kadar 150’ye yakın yeni girişimci arayan şubeler kahveden spora, yeme-içmeden giyime kadar birçok alanda faaliyet gösteriyor.

Amerika şubesi için geri sayım başladı

Amerika şubesi için geri sayım başladı

KÜÇÜCÜK bir dükkânda başlayan hikâyesini 15 ilde 85 şube ve günde 12 tonluk üretimiyle büyüten Göçmen Börekçisi, şimdi de Amerika’ya açılıyor.

6.08.2018Ekonomi
Franchise fırsatları

Franchise fırsatları

SON yıllarda hızla büyüyerek 40 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşan Türkiye franchise sektörü, 2018 yazında girişimcilere büyük fırsatlar sunuyor. Bu kampanyalar arasında en çok dikkat çeken uygulamalar ise franchise bedellerini düşürmek ve franchise bedellerinde TL’ye dönmek var. Bazı şirketler ise reklam katkı payı gibi uygulamalardan da kısa bir süreliğine feragat ediyor. Bu da girişimciler için önemli bir fırsat sunuyor.

Çatı katı 15 milyon Euro

Çatı katı 15 milyon Euro

Son dönemde birçok şirketin yeni gayrimenkul projeleri başlattığı Çeşme’de, bir yenilik de Dilek Holding’in olan Çeşme Sheraton Oteli’nde gerçekleşecek. Dilek Holding otel ve kongre merkezini baştan aşağı değiştirerek 50 milyon Euro’luk yatırım yapacak. 15 milyon Euro’luk bir penthouse’un (çatı katı) da olduğu projede 6 villa, 103 rezidans yapılacak.

3.08.2018Ekonomi
350 ‘Fit’ girişimci aranıyor

350 ‘Fit’ girişimci aranıyor

Türkiye’de spor salonlarının sayısı son yıllarda yeni yapılan konut projeleri ve alışveriş merkezleriyle birlikte çoğaldı. Son 5 yılda pazara giren kişisel antrenman stüdyolarına ilgi de hızla arttı. 2018 yılında 350’ye yakın antrenman stüdyosu ve spor salonu açılması planlanıyor.

Kahve’nin dünyası büyüyor

Kahve’nin dünyası büyüyor

Dünyanın 6’ncı, Türkiye’nin en büyük kakao üreticisi olan Altınmarka Şirketler Grubu’nun bünyesinde hızla büyüyen  ‘Kahve Dünyası’ 5 yıl içinde dünyanın en büyük kahve zincirlerinden biri olmayı hedefliyor. Kahve Dünyası Genel Müdürü Kaan Altınkılıç, “Şu an yurtdışında 11 mağazamız var. Çin’de 100 mağaza açacağız, Amerika’ya gireceğiz.  Her yıl yüzde 30-40 büyüyoruz” dedi.

27.07.2018Ekonomi
Raptors’ın Kawhiyi ikna planı şekilleniyor

Raptors’ın Kawhi'yi ikna planı şekilleniyor

Toronto Raptors şansı az gözükse de Kawhi Leonard’ı kadroda tutmaya kararlı ve NBA’in en cazip organizasyonu Los Angeles Lakers’a karşı kendi planlarıyla geliyorlar.

24.07.2018Basketbol
Tabaktan robota geçiş

Tabaktan robota geçiş!

Yemek takımları başta olmak üzere mutfak ürünleri odaklı Karaca, yaklaşık 2.5 yıl önce küçük ev aletleriyle tüketici elektroniği pazarına girdi. Mutfak robotlarından elektrik süpürgesine kadar çeşitli ürünleri tüketicilerin beğenisine sunan şirketin icra kurulu üyesi Galip Bağcı, “Yemeğin hazırlanma sürecini sahiplenen bir markayız. Bu yüzden küçük ev aletleri pazarında hızla büyüyoruz. Şu anda ilk 5 içindeyiz” dedi.

22.07.2018Ekonomi
Yatırımın gözdesi caddeler oldu

Yatırımın gözdesi caddeler oldu

Yüksek kiralar ve kentsel dönüşüm nedeniyle bir dönem gözden düşen cadde mağazacılığı yeniden çıkışta. Özellikle franchise veren markaların sayısının artması ve kiraların düşmesiyle birçok cadde yeniden hareketleniyor. Bugün baklavacıdan köfteciye, giyimden dondurmacıya kadar birçok marka sadece caddelerde franchise veriyor.

4 otele 45 milyon lira

4 otele 45 milyon lira

TURİZME yeni bir konsept kazandırmak için yola çıkan Muzaffer Yıldırım, The Stay markası ile hızlı bir büyüme yakaladı. İlk otelini geçtiğimiz yıl eylül ayında Alaçatı’da açan The Stay, İstanbul’daki 3 House Otel’i de bünyesine kattı.

7.07.2018Ekonomi
Sucular franchIse atağında

Sucular franchIse atağında

Son dönemlerde hızlı büyüyen su markaları yeni girişimcilerle şube sayısını arttırıyor. Franchise bedeli talep etmeyen markalar, düşük yatırım bütçeleri ile de girişimcilerin gözdesi haline geldi. Bu dükkanlar ortalama 30 bin liralık bir bütçe ile 24 ayda yatırımı geri döndürebiliyor.

Yıl sonunda 80 şubeye ulaşacak

Yıl sonunda 80 şubeye ulaşacak

YAKLAŞIK 8 yıl önce İstanbul Üsküdar’da şube açan KasapDöner, bugün 58’nci restoranını İstanbul Aqua Florya’da açtı.

2.07.2018Ekonomi
Tantuni fırsatı

Tantuni fırsatı

Dışarıda yeme-içme sektörü büyürken, yatırımcılar da daha çok bütçesi düşük ama talebi yüksek projelere odaklanıyor. Bu alanda da başı “tantuni” şubeleri çekiyor.

100 yeni dondurmacı aranıyor

100 yeni dondurmacı aranıyor

Dışarıda yeme-içme sektörü hızlı bir büyüme yakalarken kurumsallaşma da hız kesmeden sürüyor. Son yıllarda önemli adımlar atan dondurma markaları bu yaz adeta büyüme rekoru kıracak. Sahil kentleri başta olmak üzere İstanbul ve Ankara gibi şehirlerde de yapılanmasını arttıran dondurma markaları, yıl sonuna kadar 100’den fazla şube açmayı planlıyor.

Kuru temizlik yatırımı büyüyor

Kuru temizlik yatırımı büyüyor

TÜRKİYE’de iş gücüne katılım arttıkça birçok farklı hizmet sektörü gelişiyor. Bu sektörlerden biri de kuru temizleme.

Oto yıkamacılar 200 şube açacak

Oto yıkamacılar 200 şube açacak

SON yıllarda alışveriş merkezleriyle markalaşma sürecine giren oto yıkama şirketleri, yıl sonuna kadar 200’e yakın şube açmayı hedefliyor.

Tek tuşla pizza siparişi

Tek tuşla pizza siparişi

Domino's Pizza Türkiye, geliştirdiği teknolojileri düzenlediği bir basın toplantısıyla tanıttı. Şirketin dikkat çeken yeniliklerinden biri geliştirilen akıllı bir tuş oldu. Bu tuşla kullanıcılar tek dokunuşla pizza siparişi verebiliyor.

7.06.2018Ekonomi
Lahmacun atağı

Lahmacun atağı

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan dışarıda yeme-içme sektörü, genç girişimciler peşinde.

3 yılda 33 otel açacak

3 yılda 33 otel açacak

Türkiye’de 5 markasıyla toplamda 60 otelde hizmet veren Hilton, 33 otel daha açmak için yatırımcılarla anlaşma imzaladı. Hilton Türkiye’nin, İngiltere’den sonra Avrupa, Ortadoğu, Afrika blokundaki en büyük ikinci pazar olduğunu vurgulayan Hilton Worldwide Kıdemli Yatırım Direktörü Tuğrul Temel, “Türkiye turizmi sadece İstanbul ve kıyı şeridinden ibaret değil, Anadolu şehirleri hem iş hem de turizm amaçlı birçok fırsat barındırıyor” dedi.

25.05.2018Ekonomi
Sağlıklı yatırım

Sağlıklı yatırım

Türkiye’de sağlıklı yaşam ve doğal beslenme her geçen gün önem kazanıyor. Bunu gören markalar da taze meyve ve meyve suları pazarında hizmet veren girişimciler arıyor. 2018 yılında yerli ve yabancı markalar 150’ye yakın girişimci arıyor. Şube açılışlarında en çok tercih edilen lokasyon ise spor salonları.

İsteyen yönetici kendi restoranını açıyor

İsteyen yönetici kendi restoranını açıyor

Bugün 85 ülkede faaliyet gösteren Domino’s Pizza’nın Türkiye’de de 500 restoranı bulunuyor. Türkiye’deki restoran sayısını 900’e kadar çıkarabileceklerini öngören firma kendi yöneticilerine de franchise açma konusunda destek oluyor.

Çaycılar 200 franchise verecek

Çaycılar 200 franchise verecek

KÜRESEL kahve markalarının son 10 yılda hızlı bir büyüme yakalaması, çay alanına yapılan girişimleri de harekete geçirdi.

Çıtır çıtır kazandırıyor

Çıtır çıtır kazandırıyor

SON 20 yılda Türkiye’de hızlı bir büyüme yakalayan simit markaları 2018 yılında da büyümesini sürdürüyor.

250 köfteci aranıyor

250 köfteci aranıyor

SON dönemlerde kurumsal zincir markalarla büyüyen köfte üzerine uzmanlaşmış restoranların sayısı artıyor. Bunda düşük yatırım bedelleri, talebin fazla olması ve yatırımın kısa sürede geri dönmesi etkili oluyor.

Franchise’da yerli yabancı kapışması

Franchise’da yerli yabancı kapışması

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan ve 50 milyar doları aşan Türkiye franchise pazarında tam anlamıyla yerli yabancı kapışması yaşanıyor. Yerli ve yabancı markaların en sıkı rekabet ettiği alanların başında ise fast-food ve gayrimenkul danışmanlığı geliyor. Yabancılar franchise giriş bedelini dolar olarak, yerliler ise TL olarak talep ediyor.

Pizzama tükürdü, 6 kilo verdim

'Pizzama tükürdü, 6 kilo verdim'

Eskişehir'de pizza dağıtımı yapan motosikletli kurye Burak S.'in, apartmanda açtığı kutudaki pizzaya tükürüp, bunu da cep telefonuyla kayda alması, ardından da müşteriye teslim etmesiyle ilgili açılan dava, Tüketici Mahkemesi'nde başladı. Firma avukatı olayın kurgu ve şantaj amaçlı olduğunu ileri sürerken, şikâyetçi Hüseyin Alyüz ise "Olaydan önce 82 kiloydum, şimdi 76 kiloyum. Dışarıda yemek yiyemiyorum. Kurye ile benim yakınlığımdan söz edilemez. Kurgudan bahsetmek mümkün değildir. Şantaj iddiasını kabul etmiyorum" ifadelerini kullandı.

19.04.2018Gündem
Kumpir mevsimi

Kumpir mevsimi

Son yıllarda hızlı bir büyüme yakalayan kumpir markaları Türkiye’nin dört bir yanına yayılıyorlar. Franchise ile büyümeyi tercih eden markalar bu yıl sonuna kadar 150 yeni girişimci peşinde. Franchise bedelleri 10 bin dolarlardan başlarken, yatırımın geri dönüş süresi 18 aydan başlıyor.

Yazar Sonuçları

ORGANİK ÜRETİMLE DÜNYAYI HEDEFLİYOR

Ağabeyi ile birlikte tekstil sektörüne girince hayatının akışı değişti. Okuduğu bölümde ilerlemeyi planlarken, bu sektöre odaklandı. Ticaret tecrübeleri edindi. Ancak istediği kalitede ürün bulmakta zorluk çekince üretime girdi. Farklı olmaya çalıştı. Bugün firmasında yaklaşık 400 kalem organik bebek ürünü üretiyor. Dünyada organik bebe sektörünün çok fazla olmadığını söyleyen Kitikate Markası Kurucu Ortağı Taner Merden, 3 yıl önce riske girip, şirketin bütün gücünü organiğe kaydırdıklarını belirterek, “Firmamızı, Türkiye’nin en ucuz organik ürün üreten firma haline getirdik. Hedefimiz dünyanın güvenilir bebek markası olmak” diyor.

2.09.2018

Bata bata batmamayı öğrendi

İlk girişimcilik deneyimini 20’li yaşlarda internet kafe açarak yapar.

19.08.2018

Usta formülü vermedi ama...

BİR yandan baba mesleği balıkçılığı yapar.

22.07.2018

İnsanlık için bir kase çorba

Bazen bazı iyi şeyler zincirleme kendiliğinden birbirini buluyor. İki yıl önce Ayvalık’ta gerçekleşen “Slow Olive” etkinliği sırasında yemek yazarı ve Beyrut Slow Food’un kurucularından Barbara Abdeni Massaad ile tanışmıştık.

18.05.2018

Mine öğretmenden tatlı bir girişim

  Aslında aklının ucundan dahi girişimcilik geçmez.

5.05.2018

Aile boyu gastro pub

İstanbul’da kiraların yüksekliği restoran sektörünün en büyük sorunlarından biri.

4.05.2018

Sosyal sorumluluk projeleri markalara değer katıyor

İtalya’nın Milano kentinde gerçekleştirilen EuroCucina, mutfak araç ve gereçleri konusunda dünyanın en ünlü fuarlarından biri. Tabii söz konusu mutfak ve yeme-içme kültürü olunca konu ister istemez dünyanın beslenme konusundaki sorunlarına da geliyor.

20.04.2018