E-Ticaret haberleri sayfasında E-Ticaret hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 21191 E-Ticaret haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
2021 yılında başlattığı sanat projesi ile sanata ve sanatçılara özel alan açtığını duyuran e-ticaret platformu Trendyol, 15 Nisan Dünya Sanat Günü’nde sanatseverleri bağımsız sanatçıları yakından tanımaya ve eserlerini incelemeye davet etti.
#Dünya Sanat GünüTürk ürünlerini e-ihracat yoluyla uluslararası pazarlara ulaştıran Trendyol, 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. İlk 3 aylık dönemin e-ihracat şampiyonu ‘Made in Türkiye’ tekstil ürünleri ve mutfak ürünleri oldu. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış gerçekleştirdi.
#E-TicaretBir e-ticaret platformunun açıkladığı verilere göre 2024’ün ilk çeyreğinde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise, ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti.
#TrendyolKullanıcılarına, günlük hayatın her anında tek uygulamadan ihtiyaçlarını karşılamayı vadeden Türkiye İş Bankası iştiraki online alışveriş platformu Pazarama, e-ticaret kategorisindeki yükselişine devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikTürk üreticilerin bir e-ticaret platformu üzerinden şubat ayında en çok Azerbaycan ve Suudi Arabistan’a satış yaptığı açıklandı. Şubatta en çok e-ihracat yapan şehirlerse İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Adana, Gaziantep, Denizli, Aydın, Mersin ve Antalya oldu.
#TrendyolHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#IdeasoftIpsos’un 2023’e ilişkin Türkiye geneli online alışveriş araştırması, 2021’den bu yana e-ticaretten alışverişin altı kat büyüdüğünü ortaya koydu. Araştırmaya göre 2022’den 2023’e büyüme yüzde 96 oldu. Yıllık hacim 500 milyar TL’ye ulaştı. Ortalama kişi başı harcama 15 bin 362 TL olurken tüketicilerin daha seyrek ama daha yüksek meblağda ürün satın aldıkları görüldü.
#IpsosIDEASOFT, 2023 KOBİ e-ticaret raporu açıklandı. Kıbrıs’ta bayi toplantısı düzenleyen IdeaSoft, burada raporun sonuçlarını paylaştı. Buna göre, Ideasoft’un geliştirdiği e-ticaret altyapısını kullanan siteler; 2023’te 9 milyon tüketicinin 103 milyon adet ürün ihtiyacını karşıladı.
#IDEASOFTE-ticaret sitelerinden satış yapan esnafın aldığı hizmete göre değişkenlik gösteren komisyon oranları için taban ve tavan belirlenmesi gerektiğini dile getiren Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Günümüzde adeta vazgeçilmez bir hal alan internet alışverişlerinde müşteri portföyü genişleyen esnafın ulaştığı kitle artsa da e-ticaretteki komisyonlar, sitelerin yaptığı reklamların bedelinin esnafa yansıtılması gibi durumlar esnafın belini büküyor. Alınan hizmete göre farklılık gösteren, yüzde 45’i bulan komisyon oranlarına taban ve tavan uygulaması getirilmeli” dedi.
#TESKYılın son indirim seferberliği e-ticarette gerçekleştirilecek. ETİD Başkanı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, “Türkiye’nin yerli e-ticaret lokomotifi olarak yılın son günlerini bize özgü bir kampanya ile kapatacağız. Önemli indirimlerle halkımıza daha uygun fiyatlarla ürün ulaştırmaya çalışacağız” dedi. İndirimlerle beraber biriken stokların da eritilmesi amaçlanıyor.
#E-Ticaret1 Ocak'tan itibaren kargo iade masraflarının tüketiciler tarafından ödeneceğine ilişkin haberlere dair açıklama yapan Ticaret Bakanlığı, yönetmelik değişikliğinin 1 Ocak 2025 tarihine kadar ertelendiği belirterek iddiaların gerçeği yansıtmadığını ifade etti.
#Ticaret BakanlığıTrendyol oluşturduğu modelle ister Kars’ın bir köyünden, isterse İstanbul’un bir mahallesinden satış yapan KOBİ ve esnafı dünya pazarlarına açtı. 2 yılda 51 bin satıcı çeşitli ülkelere 37 milyonu aşkın ürün sattı. Trendyol, satıcıları aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye’de sepet ortalaması 20 dolarken Körfez ülkelerinde bu fiyat 120 dolara çıkıyor.
#TrendyolKasım ayı kampanyaları ile e-ticarette 400 milyar liralık hareket beklediklerini söyleyen ETİD Başkanı Hakan Çevikoğlu, “Büyük indirim ve kampanyalar bir aya yayılacak. Üniversite öğrencileri vergisiz telefon ve tabletlere rağbet gösterecek. Aralık ayında ise ‘Yılın Son Pazarı, Türkiye’nin Pazarı’nı kuracağız” dedi.
#AlışverişTüm dünyayı etkisi altına alan ve milyonlarca kişinin ölümüne neden olan COVID-19’un yeni varyantı “Eris” konuşulurken, “Covid”, “Kovid” ve “Varyant” kelimelerinin marka olması için, Türk Patent ve Marka Kurumu’na Türk girişimcilerce başvuru yapıldığı ve her üç kelimenin de marka olarak onaylandığı ortaya çıktı.
#Kovid2021 yılında başlattığı sanat projesi ile sanata ve sanatçılara özel alan açtığını duyuran e-ticaret platformu Trendyol, 15 Nisan Dünya Sanat Günü’nde sanatseverleri bağımsız sanatçıları yakından tanımaya ve eserlerini incelemeye davet etti.
#Dünya Sanat GünüUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, oltalama, bankacılık oltalama, zararlı yazılım ve siber saldırı başlıkları altında 330 binin üzerinde zararlı bağlantı tespit edilerek kontrollerinin yapıldığını ve altyapı seviyesinde erişim engeli getirildiğini açıkladı.
#Abdulkadir UraloğluTürk ürünlerini e-ihracat yoluyla uluslararası pazarlara ulaştıran Trendyol, 2024 yılının ilk çeyrek verilerini açıkladı. İlk 3 aylık dönemin e-ihracat şampiyonu ‘Made in Türkiye’ tekstil ürünleri ve mutfak ürünleri oldu. Bu dönemde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış gerçekleştirdi.
#E-TicaretBir e-ticaret platformunun açıkladığı verilere göre 2024’ün ilk çeyreğinde Türk üreticiler en çok Suudi Arabistan, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne satış yaptı. En çok ihracat gerçekleştiren iller İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra; Bursa, Adana, Gaziantep, Denizli ve Mersin oldu. Tekstil ve mutfak eşyaları ise, ihracatı en fazla yapılan ürün grupları olarak dikkat çekti.
#TrendyolBu yıl bir litre kaliteli sızma zeytinyağının üretim maliyeti 250-360 TL arasında değişiyor. Buna ambalaj, etiket, nakliye masrafları ve kâr payı da eklendiğinde bir litre zeytinyağının litresi tüketiciye 400 liradan ulaşıyor. TMMOB Gıda Mühendisler Odası, vatandaşa “Sosyal medyada satılan, etiketsiz, faturasız ürünleri tüketmeyin” çağrısında bulundu.
#Zeytinyağı2023’ün teknoloji alanında hızla büyüyen girişimcilik ekosistemi için zorlayıcı ama fırsatları da beraberinde getiren bir yıl olduğunu belirten İstanbul Bilgi Üniversitesi Teknolojide Girişimcilik ve İnovasyon Yüksek Lisans Programı Direktörü Dr. Öğr. Üyesi Çağla Gül Şenkardeş, aynı yılda yeni kurulan işletmelerin aldığı yatırımların son 5 yılın en düşük seviyesine düştüğünü, bu düşüşe rağmen 100 yeni girişim Unicorn, yani 1 milyar Doların üzerinde yatırım aldığını söyledi.
#1Geçen yıl yüzde 104 büyüme kaydettiklerini belirten Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 360 derece çözümler için yeni anlaşmalar yaptıklarını belirtti. Gökçetekin, “Büyük TV’ler, buzdolapları sipariş ediliyor. Bunlar için vinç şirketiyle anlaştık. Kargo vinçle teslim ediliyor” dedi. Gökçetekin, e-ticaret yasasının şimdiden piyasadaki yerlilerin işlerine katkı yarattığını da vurguladı.
#Hepsiburada CEOKullanıcılarına, günlük hayatın her anında tek uygulamadan ihtiyaçlarını karşılamayı vadeden Türkiye İş Bankası iştiraki online alışveriş platformu Pazarama, e-ticaret kategorisindeki yükselişine devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikDerimod’ta işin başına geçen ikinci kuşak, geçmişten gelen değerlere sahip çıkarak ikinci 50 yılda hedefi daha da yukarıya koydu. Derimod İcra Kurulu Başkanı Murat Zaim, “Amacımız sadece işlerimizi büyütmek değil, bunları yaparken de geçmişimizde olduğu gibi topluma ve ekosisteme faydalı bir marka olmaya devam etmek” dedi.
#Sponsorlu İçerikTürk üreticilerin bir e-ticaret platformu üzerinden şubat ayında en çok Azerbaycan ve Suudi Arabistan’a satış yaptığı açıklandı. Şubatta en çok e-ihracat yapan şehirlerse İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Adana, Gaziantep, Denizli, Aydın, Mersin ve Antalya oldu.
#TrendyolHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#Ideasoft