Dünyanın en büyük dijital pazarlama ve reklamcılık sektör derneği olan Interactive Advertising Bureau (IAB)’nin Avrupa bölgesel kuruluşu IAB Europe tarafından düzenlenen MIXX Awards Europe 2023'te en başarılı dijital reklamlar ödüllerini aldı.
#MIXX Awards EuropeTicaret Bakanlığı’nın, pazar yerlerinin ve e-ticaret sitelerinin e-ihracata hazırlanması, yurtdışı pazarlarda ve pazaryerlerinde Türk ürünlerinin ve markalarının çevrim içi sergilenmesi, tanıtılması, yurtdışı siparişlere ilişkin hızlı teslimat giderlerine katkı sağlanmasına yönelik destekleri belli oldu.
#Ticaret BakanlığıPandemi ve yangınların ardından Rusya ve Ukrayna arasında çıkan savaşın da etkilerini hisseden turizm sektöründe Turizm Bakanlığı, belediyeler ve odaların girişimleri ile yeni pazarlar ile bağlantılar kurulmaya başlandı. Ana pazarı İngiltere olan Marmaris için dijital reklamlar yayınlanmaya başlarken, Avrupa ülkelerinde de tanıtım hamleleri arttırıldı.
#TuristTürkiye’nin ve dünyanın gözde turizm kentlerinden olan Muğla’nın Marmaris ilçesinde oteller yeni sezon hazırlıklarını tamamlayarak misafirlerini ağırlamaya başlarken, çoğunluğu İngiltere, İsrail, Belçika ve İranlı olan turistler güneşi gördükçe kendilerini sahillere attı.
#MarmarisTürkiye’de 2015 yılında kurulduktan sonra kısa zamanda büyüyen ve bugün değeri 7.5 milyar doları aşan Getir, Almanya pazarında büyümeyi hedefliyor. Getir’in kurucu ortaklarından Tuncay Tütek, Berlin’de katıldığı tanıtım toplantısında, şirketin dünya ve Almanya çapındaki hedeflerini anlattı. Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Tütek, “Almanya’da 3.5 milyona yakın Türk nüfusunun desteğini de arkamda görmek isteriz“ dedi.
#AlmanyaCOVID-19 salgını sürecinde belirsizlik hepimizi çok zorluyor ve yoruyor. Bilinmezliğe olan bu yolculuk, elbette pazarlama ve iletişim sektörünü de derinden etkiliyor. Birçok kurum 2019 yılının son çeyreğinde hazırladığı stratejik iletişim planını hızlıca revize etmek durumunda kaldı. 2020 yılı yaz ayları için planlanan kampanyalar, projeler rafa kalktı. Bunun yerine daha çok fayda odaklı iletişim faaliyetlerine ağırlık verildi.
#PazarlamaVolkswagen Ticari Araç’ın kullanıcılarının taleplerini daha iyi anlamak ve kişiye özel öneriler sunmak için geliştirdiği “Akıllı Ekranlar” projesi, dijital iletişim çalışmalarının ödüllendirildiği uluslararası In2Sabre Ödülleri’nde “En İyi Pazarlama Teknolojisi” kategorisinde birinci seçildi.
#Volkswagen Ticari Araç13. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl büyük ödül Kıpkırmızı’yı Audi için hazırladığı ‘Cehennem’ başlıklı reklamla Tribal Worldwide İstanbul kazandı. Kırmızı Bölge’nin Kıpkırmızı ödülü Antalya merkezli Graphx’e, Kırmızı Dijital’in Kıpkırmızı’sı ise Plasenta Conversation Agency’ye gitti.
#ÖdülSon 13 yıldır reklam dünyasına yön veren Kırmızı Ödülleri, bu yıl dijitalleşen dünyayı da eksenine kattı. Kırmızı Ödülleri’nde bu yıl geleneksel basın reklamlarının yanı sıra dijital reklamlar ve ajanslar da yarışa katılıyor. Kırmızı Ödülleri’nde ilk kez 46 farklı dijital alanda en iyiler belirlenecek.
#Kırmızı Reklam ÖdülleriGümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, yılın ilk yarısında 2.2 milyar liraya ulaşan reklam sektörünün büyümesine çok önem verdiklerini ancak bu büyümenin hukuka ve etik ilkelere uygun olması gerektiğini söyledi. Yazıcı, 4077 sayılı kanunda reklamların yanıltıcı, içeriğini başkalaştırıcı sonuçları da ortadan kaldıracak şekilde yeniden hazırladıklarını vurguladı.
Saatte 800 kilometre hızla giden bir uçakta internete nasıl bağlanabiliyorsunuz? O kadar yüksekte yiyecekler ve içecekler nasıl ısıtılıp hazırlanıyor? En önemlisi de 40.000 fit yükseklikte tuvaletler nasıl çalışıyor? Uzmanlar teker teker anlattı...
#Uçak TuvaletleriAz kullanılmış, temiz ve hatta dünyaca ünlü markaları daha uygun fiyatlara almak mümkün. Gençler arasında ikinci el giysi kullanmak son dönemin trendi. Stil yazarları Neslişah Aygören ve Damla Durak ikinci el alışveriş için adresler verdi, satın alanlarsa niçin tercih ettiklerini anlattı.
#İkinci ElGaller Prensesi Catherine'in, hakkındaki spekülasyonların önüne geçebilmek için paylaştığı Anneler Günü fotoğrafı tabiri caizse elinde patladı. Fotoğrafa yapılan dokunuşlar kısa süre içinde sosyal medyanın diline düştü. Peki bu tür manipülasyonlara karşı uyanık olmak isteyenler hangi detaylara bakmalı?
#Kate MiddletonTicaret Bakanlığı tarafından hazırlanan Dijital Mecralarda Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Araştırma Raporu’na göre dijital mecralarda kişisel verilerin paylaşılması konusunda her iki tüketiciden birinin endişeli olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya göre her 10 kişiden 4’ü alışveriş platformlarında mal ve hizmetlere dair yanıltıcı indirim ve fiyatlarla karşılaşırken, neredeyse her iki kişiden biri sosyal medya alışverişlerinde mağduriyet yaşıyor.
#Ticaret BakanlığıVize başvuru firmasının ismini kullanarak 2 bin 12 kişiden 100 milyon liralık vurgun yapan çeteye operasyon düzenlendi. İzmir merkezli 7 ayrı ilde yapılan operasyonlarda 70 kişi gözaltına alındı. CNN TÜRK İstihbarat Haber Müdürü Nihat Uludağ, bu operasyonlarla ilgili çarpıcı detayları canlı yayında paylaştı. Uludağ, "Müthiş bir çete. Şu dönemde vize alamayan vatandaşları hedef alan bir çete. Uyanıkça bir şey yapmışlar ve Fethiye'de ultra lüks bir villa kiralamışlar ve merdiven altı santral oluşturmuşlar, çalışanları da villaya kapatmışlar. Burada binlerce kişiden yüz milyon liralık vurgun yapmışlar." ifadelerini kullandı.
#Dolandırıcılık