İstanbul Ticaret Odası (İTO) ve Türk Telekom, ülke ekonomisinin önemli gücünü oluşturan KOBİ’lerin küresel rekabette avantaj elde etmelerini sağlamak için iş birliği yaptı. Bu kapsamda Türk Telekom, İTO’nun Avrupa Birliği destekli KOBİ’lerin dijitalleştirilmesi projesinin nihai ürünü olan ve dijitalkobim.org adresinden erişilebilen platformun stratejik ortağı oldu.
#Türk Telekomİstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç "2021 yılında, salgının getirdiği ve ihracatımızı artıracak çok önemli bir fırsat 'sınır aşan şirketten tüketiciye (B2C) elektronik ticaret' olacak. Girişimcilerimize sesleniyorum, bu kar topu gibi büyüyecek ticarette yerimizi vaktinde almalıyız" dedi.
#Şekib AvdagiçDenizbank İnovasyon Komitesi Başkanı ve Dijital Kuşak Bankacılığı Grup Müdürü Gürhan Çam, tüketicilere fayda sağlayacak uygulamalar sunulduğunda ve bu uygulamalar ile hayatları kolaylaştığında olumlu geribildirimler elde edildiğini belirterek “Dijital uygulamalarımızı Denizbank olarak geliştirmeye başladığımız 2012 yılından beri her zaman müşteriyi merkezde konumlayan bir strateji uyguluyoruz” dedi.
#Gürhan Çam4. Sanayi Devrimi'nin yarattığı yeni ekonomi büyük ölçekli şirketler arasında bir dijital dönüşüm rekabeti başlattı. Ancak, bu dönüşüm sadece büyük firmaları etkilemiyor. Büyük firmalarla iş birliğine devam edip ekonomik yaşantısını sürdürmek isteyen küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) de yeni ekonomiye ayak uydurması gerekiyor. KOBİ’ler büyüme, markalaşma, ihracat, kârlılık gibi hedeflerine artık dijital KOBİ’ye dönüşerek ulaşabiliyor. Dijitalleşmenin bir adım sonrası ise akıllı KOBİ haline gelmek.
#Dijital SanayiSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye-Avrupa Birliği, Bilim, Araştırma, Teknoloji ve Yenilik Yüksek Düzeyli Diyalog 2. Toplantısı’nda AB Komiseri Iliana Ivanova ile ortak basın toplantısı düzenledi. Toplantıda konuşan Bakan Kacır, “Avrupa’nın inovasyon ve teknoloji ekosistemine dinamizm ve ivme kazandıran genç araştırmacılarımız ve girişimcilerimiz için vize muafiyetinin kritik önemi haiz olduğunu belirtmek istiyorum” dedi.
#Mehmet Fatih KacırHızla büyüyen e-ticaret ve e-ihracat pazarı girişimcilere yeni fırsatlar sunarken, birçok işletme yola nasıl çıkacağını bilmiyor. E-ticaret altyapı sağlayıcısı IdeaSoft’un CEO’su ve TOBB E-ticaret Meclis Üyesi Seyhun Özkara, süreci adım adım anlattı. İşte 10 maddede e-ticarete giriş...
#Ideasoftİş dünyasına dair haberleri ve yenilikleri modern bir perspektifle okurlarıyla buluşturan Milliyet Executive’in 27. sayısı, 6 Mart tarihinde raflarda yerini alıyor. Sayı; Girişimcilik ve Yenilik kavramları ile geniş konu seçkisine yer veriyor.
#Milliyet ExecutiveYemek kartı, kurumsal hediye ve sosyal yardım kartı, akaryakıt ve filo çözümleri gibi ürünleriyle şirketler için tasarruflu gider yönetimi hizmetleri sunan Multinet Up, Ramazan ayında çalışan motivasyonu ve teşvik uygulamaları kapsamında çalışanlarını mutlu etmek isteyen işverenlere çözüm ortağı oluyor.
#Sponsorlu İçerikHer ölçekte işletme için öncelikli gündem dijital dönüşüm oldu. Tabi bu süreçte yazılım ihtiyacı da kritik önemde. KOBİ’lerin hızlı ve uygun maliyetli yazılım ihtiyacını gören yerli girişim Xpoda, ‘kodsuz yazılımla’ dijital dönüşümü hızlandırıyor. Kendi girişimini kurmak isteyen start-up’lar da fikirlerini hızla yazılıma çevirip piyasaya sunabiliyor.
#KOBİKonya Organize Sanayi Bölgesinde bir fabrika açılışına katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, “Artık rahatlıkla söyleyebilirim ki; Türk sanayisi, küresel üretim üslerinden biridir. 2002 yılında 36 milyar dolar seviyelerinde ihracatımız vardı. Bugün ise 255,8 milyar dolarlık rekor bir ihracattan söz ediyoruz” dedi.
#Mehmet Fatih KacırTicaret Bakanı Ömer Bolat, ‘‘TDT’ye Üye ülkelerin 2022 yılında kendi aralarındaki ticaret hacmi toplamı yaklaşık 33 milyar dolar seviyesindedir. 2023’te 42 milyar dolara yükseldi. Söz konusu rakam üye ülkelerin dünyaya toplam ihracatlarının yüzde 6’sına tekamül etmektedir. Bu rakamı hedefimiz olan yüzde 10’a ulaştırmak istiyoruz’’ dedi.
#ToggSanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye sanayisinin dünyanın bütün coğrafyalarına, bütün ülkelerine rekabetçi şekilde ihracat yapabilecek güçte olduğunu belirterek, “Özellikle son 5 yılda milli gelirimiz içerisinde hem toplam sanayinin hem imalat sanayinin payının yükseldiğini gözlemliyoruz. Tabii bizim için en gerek düşük, orta düşük, gerek orta yüksek, yüksek teknolojide 13 yıl boyunca pandemi dönemindeki 1-2 ay hariç neredeyse aralıksız bir yükseliş trendi var.” dedi.
#Mehmet Fatih KacırKocaeli'de TÜBİTAK Marmara Teknokent'te (MARTEK) Yapay Zeka Ekosistem Çağrısı İmza Töreni'ne katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, "İlk çağrımızda, 4 tematik alandaki 10 konsorsiyuma toplam 18 milyon TL destek sağladık. Bugün de ikinci çağrımız çerçevesinde akıllı üretim sistemlerinden, akıllı tarım, gıda ve hayvancılığa, iklim değişikliği ve sürdürebilirlikten, akıllı eğitim ve finans teknolojilerine kadar 5 tematik alanda 17 konsorsiyum projesine 55 milyon TL'nin üzerinde bütçe ile destek sağlayacağız" dedi.
#Mehmet Fatih Kacır30 yıldır Türkiye pazarında hizmet veren Sodexo Grubu, yola Pluxee markasıyla devam edecek. Dönüşümün detaylarını anlatan Pluxee Türkiye CEO’su Eda Uluca Özcan, “1.5 milyon çalışana dokunan bir markayız. Çalışanların değişen ihtiyaçlarına daha iyi karşılık verebilmek için kimliğimizi, sunduğumuz ürün ve fırsatları değiştirdiğimiz yepyeni bir marka yarattık. Pluxee ile dijital deneyimi kusursuzlaştırmaya devam edeceğiz. Hedefimiz teknoloji yatırımlarımızı 5 yıl içinde 6 kat artırmak” dedi.
#Sponsorlu İçerik30 yıldır Türkiye pazarında hizmet veren Sodexo Grubu, yola Pluxee markasıyla devam edecek. Dönüşümün detaylarını anlatan Pluxee Türkiye CEO’su Eda Uluca Özcan, “1.5 milyon çalışana dokunan bir markayız. Çalışanların değişen ihtiyaçlarına daha iyi karşılık verebilmek için kimliğimizi, sunduğumuz ürün ve fırsatları değiştirdiğimiz yepyeni bir marka yarattık. Pluxee ile dijital deneyimi kusursuzlaştırmaya devam edeceğiz. Hedefimiz teknoloji yatırımlarımızı 5 yıl içinde 6 kat artırmak” dedi.
#SodexoTüm ödeme işlemleri güvenli, basit, akıllı ve erişilebilir hale getirerek; her yerde, kullanıcılarına fayda sağlayan kapsayıcı dijital bir ekonomi yaratmayı hedefleyen Mastercard, Türk KOBİ’lerinin işletmelerini büyütmelerine yardımcı olacak çeşitli çözümler sunuyor. MasterKOBİ sadakat platformu ile özel ayrıcalık ve indirimlerden yararlanan KOBİ’ler, e-Karne ile ihtiyaçlarını belirlerken Mastercard’ın ticari kart çözümleri, POSmobil hizmeti ve e-ticaret koruması gibi birçok avantajla dijital dönüşüm yolculuklarında emin adımlarla ilerliyor.
#Sponsorlu İçerik