Tüketici güveninde düşüş, pazardaki büyüme hızında yavaşlama, kurdaki volatilite ve pazardaki yoğun rekabete bağlı fiyat savaşları nedeniyle kârlılık sorunu yaşayan tüketici elektroniği sektöründe teknoloji marketler zarar yazmaya devam ederken; pazardaki oyuncular mağaza kapanışları ile küçülmeye gidiyor.
#TeknolojiAvrupa’nın en büyük üçüncü elektronik ürün satıcısı Darty, Türkiye ile İspanya pazarının da bağlı olduğu ve zarar ettiği İtalya faaliyetlerini yüzde 15 hisse karşılığında İtalyan DPS’e devredecek. Şirket, hisseler için ayrıca 3 milyon euro ödeyecek.
Tüketici elektroniğinin yılın ilk 7 ayında yakaladığı yüzde 24’lük büyüme ile Türkiye’yi Avrupa’nın 5’inci büyük pazarı haline getirdiğini belirten Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin, “Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir büyüme yok. Nazar değmesin diye tahtaya vuruyoruz. Avrupa’nın önde gelen pazarlarından İtalya, İspanya ve İngiltere resmen sürünüyor. Yurtdışından gelen ortaklarımıza Türkiye’deki pazarı anlattığımızda şoke oluyorlar. Geçen yıla kadar 6’ncı sırada olan Türkiye, Hollanda’yı geride bırakarak ilk 5 ülke arasına girdi. Yılın ilk yarısında 10 milyar liralık hacme ulaşan pazarda, bizim de bulunduğumuz tüketici elektroniği zincirleri ise yüzde 31.5 büyüdü” dedi.
Darty Türkiye CEO’su ve Kesa Türkiye’nin ortağı Nedim Esgin, tüketici marketlerinin dünyayla birlikte aynı hızda Türkiye’de yayıldığını belirterek, “Daha önce senetle yapılan alışveriş, kredi kartına kullanımı arttıkça teknoloji marketlerinden yapılmaya başlandı. 2010 yılını yüzde 6’lık bir büyümeyle kapatacağını düşünüyoruz” dedi.
Kriz yılı 2009’da yüzde 60’la rekor düzeyde büyüdüklerini, 2010’da yüzde 40 büyüme beklediklerini anlatan Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin, “Türkiye’de elektronik perakendesi 10 milyar dolardan 7-8 milyara geriledi. Yerli ve yabancı organize perakendecilerin payı sadece yüzde 15-20. Aslında boşuna yaygara yapılıyor. Bir kaşık suda kıyamet kopuyor” dedi.
Fransız Kesa Grubu’nun Türkiye ortağı ve Darty Türkiye CEO’su Nedim Esgin, 9 ülkeye yayılan grubun ’Kriz Komitesi’nin Başkanı oldu. Esgin’in bu göreve gelmesinde 2001 krizindeki deneyimi rol oynadı. Esgin, Türkiye’deki alışveriş merkezlerinde gerçekleşen kira indirimlerini Avrupa’ya da taşıdı.
Yılda 7.2 milyar Euro ciroya ulaşan İngiliz devi Kesa’nın tüketici elektroniğindeki markası Darty yeni mağazalar açmaya devam ediyor. Darty Türkiye’nin CEO’su ve Kesa Türkiye’nin ortağı Nedim Esgin, "Yabancı ortaklarım bana bir kez olsun ’Türkiye’de neler oluyor’ diye soru sormadı. Satışlarda genel olarak duraksama var ancak yatırımlar devam ediyor" dedi.