Türkiye otomotiv piyasasında gündemi değiştirecek bir görev değişimi yaşanıyor. Renault Mais'te 16 yıllık İbrahim Aybar Genel Müdürlüğü dönemi bitti. Aybar'ın yerine eski Doğuş Otomotiv CFO'su Berk Çağdaş Genel Müdür oldu. Bu görev değişiminin otomotiv dünyasında liderlik yarışını kızıştırması bekleniyor. Doğuş Otomotiv bünyesindeki Volkswagen ile Renault uzun yıllardır en çok satan marka yarışında ilk 2 sırada yer alıyor. Diğer taraftan İbrahim Aybar'ın Berk Çağdaş'ın Genel Müdür olması sonrası Renault Mais'in Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine getireleceği belirtiliyor.
#RenaultRenault’un Türkiye’deki gücü ve etkisi Japon ortağı Nissan’ı da harekete geçirdi. Önce Renault-Nissan’ın CEO’su Carlos Ghosn yatırım sinyalini verdi, ardından Oyak Grubu ortaklık çağrısı yaptı. Tüm bunlarından ardından geçtiğimiz yıl Nissan, Türkiye’deki temsilciliği satın alıp başına 22 yıllık Renault tecrübesi bulunan Sinan Özkök’ü geçirdi. Özkök, “İlk hedefim 2 yıl içinde 40 bin adetlik satışa ulaşmak. Bu olursa yatırım kaçınılmaz” açıklamasını yaptı.
#Renault-Nissan’In CEO’Su Carlos GhosnYeni Megane üretimini İspanya’ya kaptıran Oyak Renault, boşluğu Clio ve Fluence ile doldurmaya hazırlanırken, motor üretiminde ise yeni müşteri buldu. Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, Bursa’da ürettikleri 1.5 litre dci motoru Renault ve Dacia’dan sonra Mercedes’e de satacaklarını açıkladı.
Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, “İşçi eylemleri yüzünden Türkiye’den ürün tedariğinin durması nedeniyle Fransa’dan Çin’e kadar Renault fabrikalarında üretimin aksadı” dedi. Renault Avrasya Bölge Başkanı Jean Christophe Kugler ise, “Eylemler devam ederse, uzun vadeli yatırım planlarımızı gözden geçirebiliriz” dedi.
#EylemSatışların rekor kırdığı, ihracatın arttığı bir dönemde işçilerin yaptığı eylemin tatlarını kaçırdığını belirten Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, “Şu anda kaybımız dakikada 1 araç. Ayrıca Renault diğer fabrikaları için motor, şanzıman ve yedek parça da ihraç ediyoruz. Yani global bir köydeyiz. Dolasıyla Türkiye’de duran üretim yurdışındaki fabrikalardaki üretimi de durduruyor, imajımızı bozuyor” dedi.
#BursaTürkiye’de uzun süredir tartışılan Nissan yatırımına ilişkin Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Başkanı Celal Çağlar, “Suyun kaynaması için 100 dereceye ulaşması lazımdır. Biz de doğru zamanı bekliyoruz. 2020’ye kadar OYAK–Nissan olarak Türkiye’ye 500 milyon dolarlık bir ortak yatırımı muhakkak yapacağız” dedi.
#NissanOyak Otomotiv ve Çimento grubu başkanı Celal Çağlar, Oyak Grubu'nun Renault ile yürüttüğü ortaklığın yanı sıra, Japon Nissan ile de Türkiye'de üretim yapmak istediklerini, 2-3 yıl içinde özellikle Nissan yatırımı için ciddi bir şans olabileceğini söyledi. Çağlar, yatırımın İskendurun ya da Bursa'da olabileceğini belirtti.
FRANSIZ Renault’un Türk ortağı Oyak’ın Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, “IŞİD riskini Türkiye’de üreten düşünsün’ diyen PSA Grubu Ortadoğu ve Afrika Direktörü Jean-Christophe Quemard’a, “Bugün Türkiye’de üretim yapan markalar krizlerden kurtuldu. PSA Grubu’nu iflasa sürükleyen yanlış ülkelere yatırım oldu. Türkiye’ye yatıran her zaman kazanır” cevabını verdi.
2010 yılında Paris’te yaptığı açıklamada, Nissan’ın Türkiye’deki pazar payından memnun olmadığını belirten Renault ve Nissan CEO’su Carlos Ghosn, Renault’nun başarısını örnek göstererek, Türkiye’de Nissan’ın büyümesi için üretim yapmasının kaçınılmaz olduğunu söylemişti.
Başbakan Tayyip Erdoğan’ın Türk markalı oto çağrısına Fiat’tan sonra Renault da talip oldu. Renault Euromed Bölge Başkanı Jean-Christophe Kugler, “‘En Türk’ üretici biziz. Eğer bir Türk markası yaratma arzusu varsa bunu en hızlı biz yapabiliriz” dedi.
OYAK Çimento Grubu, 2011’de 10.5 milyon ton çimento satışı yaparak, bu rakama ulaşan ilk çimento şirketi oldu. 350 milyon lira yatırım yapacaklarını belirten Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Şirketleri Başkanı Celal Çağlar, yurtiçinde yapacakları satın almalar için Rekabet Kurumu’na takılabileceğini belirtti.
Başbakan Tayyip Erdoğan’ın ‘Türk malı oto’ talebine Ford Avrupa Başkanı ve CEO’su Stephen Odell’den uyarı geldi. Odell, “Mevcut pazar büyümezse Türk malı otomobil, orada yatırımı olan uluslararası markaların canını yakabilir. Bu konuda dikkatli olunması lazım. Aksi takdirde Türkiye’ye yönelik yeni senaryolar gündeme gelebilir” dedi.