Çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en büyük organizasyonu ‘ContactCenterWorld-2014 Top Ranking Performers’ ödülleri sahiplerini buldu. Turkcell müşterilerine sunduğu müşteri hizmetleri ile ‘En İyi Müşteri Deneyimi ve Uygulaması’ kategorisinde dünya birinciliğini kazandı.
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) kabul edilen torba kanun teklifi kararıyla birlikte Turkcell’deki 6 kez üst üste toplanamayan ‘Genel Kurul’ krizi için yetki alan Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) atama yapmadan önce İngiliz Yüksek Mahkemesi Privy Council’in bugün açıklanacak kararını yakından inceleyecek.
Anadolu Üniversitesi (AÜ) Açıköğretim Fakültesi’nde eğitim gören 1 milyon 350 bin öğrenci için çağrı merkezi açıldı. Üniversitenin, Turkcell Global Bilgi işbirliğiyle Eskişehir’de açtığı merkezde üniversitelilerin kayıt, dikey-yatay geçiş, kimlik kartı ve sınav işlemleri gibi konularda bilgi verilecek.
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Pekkan, Türkiye’de faaliyet gösteren yaklaşık bin adet çağrı merkezinde, 60 bin kişinin istihdam edildiğini belirterek, “Önümüzdeki 5 yıl içinde toplam 100 bin kişiye iş olanağı sağlanacağı tahmin ediliyor” dedi.
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Bahadır Pekkan, Türkiye'de faaliyet gösteren yaklaşık bin adet çağrı merkezinde, 60 bin kişinin istihdam edildiğini belirterek, “Önümüzdeki 5 yıl içinde toplam 100 bin kişiye iş olanağı sağlanacağı tahmin ediliyor” dedi.
Turkcell Global Bilgi, çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en büyük organizasyonu ContactCenterWorld’ün düzenlediği 2012’nin En İyileri yarışmasının bölge finallerinde, “En iyi Dış Kaynak İş Ortaklığı”, “En İyi Self Servis Teknoloji Uygulaması” kategorilerinde birincilik, “En İyi Telesatış Projesi” kategorisinde ise üçüncülük ödülü aldı.
Turkcell Global Bilgi, ‘2011 Top Ranking Performers’dan iki ödülle döndü ve ‘Dünyanın En İyi Çağrı Merkezi’ seçildi. Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan, “Çağrıda bölgesel oyuncu olmayı hedefliyoruz. Doğu Avrupa, Ortadoğu ve çevre ülkelerde daha fazla dile hizmet vermeyi planlıyoruz” dedi.
Kamuda çağrı merkezi kullanımı yaygınlaşırken, son bir yılda “müşteri temsilcisi” sayısı yüzde 300 artış gösterdi. İMİ Fuarcılık tarafından bir araştırma şirketine yaptırılan “Türkiye Çağrı Merkezi Araştırması”na göre, ekonomideki büyüme çağrı merkezi sektörünü de olumlu etkiledi.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye’de çağrı merkezi sektörünün geliştiğini belirterek, “İşin eksik ayağı dil. Bu sorunu aşmak için organize olmak lazım. Dil konusunda yeterli mesafeyi alırsak Türkiye sektörde küresel oyuncu haline gelir” dedi.
Türkiye Çağrı Merkezleri Derneği Başkanı Bahadır Pekkan, Türkiye’de dış kaynak hizmeti ve kurumiçi çağrı merkezlerinin pazar büyüklüğünün 2011’de 1.1 milyar dolara çıktığını belirterek, “Sektörde 55 bin kişi istihdam ediliyor. Kamunun da bu alana önem vermesiyle istihdam 150 binlere çıkabilir” dedi.
Son 5 yılda çağrı merkezlerine 200 milyon liralık yatırım yapılırken, bu alanda Diyarbakır, Bingöl, Sivas, Erzurum, Erzincan ve Malatya gibi doğu illeri de öne çıkmaya başladı. En büyük yatırımı Erzincan çekerken, Erzurum’da 3 farklı merkez kuruldu. Halen orta ve büyük ölçekli toplam 1300 çağrı merkezinde 40 bin civarında kişi istihdam ediliyor.
Global Bilgi A.Ş Genel Müdürü Bahadır Pekkan, Türkiye'de çağrı merkezi sektöründe 2010 yılına kadar yıllık en az yüzde 10-12 arasında büyüme gerçekleşeceğini, kamu projelerinin devreye alınması halinde ise bu rakamın yıllık yüzde 15-20'lere ulaşacağı tahmininde bulundu.