57 ülkede 121 iştirak, 22 marka ve 55 bin çalışana ulaşan Arçelik dünya operasyonlarında artık Beko adını kullanacak. Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu ile Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu “Avrupa’da bir numara olduk yeni hedefimiz dünya liderliği” diye konuştular.
#BekoGeçen hafta faiz kararını açıklayan ABD Merkez Bankası, hâlâ piyasaların ana gündem maddesi konumunda. Faiz beklendiği üzere değişmezken, faiz arttırmı için mart ayına işaret edildi. Yapılan açıklamalar piyasaları dalgalandırdı. Böylece 2020’nin mart ayında başlayan parasal genişlemenin de sonuna yaklaşıldığı yönünde değerlendirmeler geldi. Yol haritası da şekillendi.
#Faiz KararıKoç Holding Üst Yöneticisi Levent Çakıroğlu: "Son 5 yılda yaptığımız 35 milyar liralık yatırım, ülkemize duyduğumuz güvenin somut bir göstergesidir. Piyasadaki zorlu koşullara rağmen disiplinli yönetim anlayışımız, dengeli portföyümüz ve güçlü bilançomuzla başarılı finansal sonuçlara ulaştık. Şirketlerimiz uluslararası pazarlarda başarılı sonuçlar almayı sürdürdü ve ülkemize döviz kazandırmaya devam ettik" açıklamasında bulundu.
#Koç HoldingEkonominin yüzde 7.4 büyüdüğü 2017 yılı şirketler için de iyi geçti. Türkiye’nin en büyük 500 şirketi net satışlarını yüzde 29.4, net kârlarını ise yüzde 52.3 arttırmayı başardı. Ancak, satış ve kâr artışı istihdama yansımadı. 500 dev istihdamını sadece yüzde 2.5 arttırdı. İmalat ve inşaatta ise istihdam kaybı büyük.
#GazetehaberleriDünya çapında 10 farklı markasıyla 130 ülkede tüketici elektroniği ve ev teknolojileri sunan Arçelik, özellikle Asya Pasifik ülkelerine odaklandı. Arçelik Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, “Doğu’dan Batı’ya ticareti geliştiren İpek Yolu gibi, biz de Türkiye ve Asya Pasifik arasında bir ‘Beko Yolu’ oluşturacağız. İpek Yolu üzerindeki ülkelerde liderlik için çalışacağız” dedi.
#PakistanFortune 500 Türkiye araştırmasında TÜPRAŞ yine Türkiye’nin en büyük şirketi olurken, satışlarını yüzde 19.5 arttıran büyük şirketlerin net kârı yüzde 2 geriledi. Araştırmayı Fortune dergisi ile birlikte hazırlayan Crif Türkiye’nin Genel Müdürü Didem Taner, “Büyük şirketler satışını artırmış ama kârdan fedakârlık yapmışlar” dedi.
#Fortune DergisiKoç Holding, 2011’in ilk 9 ayında 1 milyar 653 milyon lira azınlık payı sonrası net kâr açıkladı. Holdingin bu dönemde toplam satış gelirlerini yüzde 43 artışla 54 milyar 930 milyon liraya ve faaliyet kârını yüzde 35 artışla 4 milyar 372 milyon liraya çıkardığı bildirildi.
İSO’nun “Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasına göre, 2010’da Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları Tüpraş, EÜAŞ ve Ford Otomotiv oldu. Geçen yıl üretim satışlarda 2009 krizinin negatif etkilerini büyük ölçüde aşan sanayi şirketleri cirolarını, kârlarını, ihracat ve istihdamlarını ciddi oranda artırdı. Ancak özkaynak yerine borçlanma artınca mali yapıları bozuldu.
Küresel danışmanlık şirketi The Boston Consulting Group’un (BCG) “Global Challengers 2011 (Yükselen Yıldızlar 2011)” raporunda, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu hızlı gelişmekte olan ekonomilerden gelen “yükselen yıldızların” bazı gelişmiş küresel devlerin önüne geçtiği belirtildi.
Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2009 listesine 167’nci sıradan giren Fruko, tarihinde ilk defa İSO’ya 'yanlışlıkla' bildirimde bulundu. Fruko’da bildirimi kimin yaptığı bilinmezken, yöneticiler listede kendi şirketlerini görerek büyük bir şaşkınlık yaşadı. Böylece 2002 yılında Fruko'yu satın alan Pepsi'nin tüm dünyada şirketlerinin finansal bilgilerini kamuoyuna paylaşmama prensibi de son bulmuş oldu.