Türk Hava Yolları'nın yeni markası olan ve 104 uçakla kurulan AJet özel bir uçuşla Ankara'dan İstanbul'a ilk seferini yaptı. Uçuş öncesi düzenlenen tanıtım programında konuşan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat " AJet'imiz 2024 yılında 104 uçakla ve 24 milyon yolcuyla bütçelenerek operasyonlarına başlıyor. 1.8 milyar dolar gelirimiz olacak. 2028 yılında ise uçak sayımızı 200'e çıkarmaya çalışacağız. Gelirimiz de 4.1 milyar dolar olacak. Bugün 'Yeniden merhaba Ankara' derken Ajet'in, hem Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan hem de Ankara'dan ülkemizi dünyaya açan kapıları olacak" dedi.
#AjetPandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYÇok ama çok hızlı yolculukların sırrı hidrojende yatıyor. Elektrik gibi çözümler uçakları çok uzun süre uçabilecek, çok büyük hızlara ulaştıramıyor. Bu yüzden artık projeksiyonda hidrojen yakıtı var. Hız konusuna gelince süpersonik yerine hipersonik hedefleniyor.
#Yolcu UçağıKoronavirüs pandemisi yüzünden ağır darbe alan havayolu şirketleri, daha pandemi bitmeden gelen ekonomik krizle birlikte oldukça zor günler geçirmeye devam ediyor. Sürekli olarak kriz yaşayan şirketler çalışanlarını ya işten çıkarıyor ya da önlerine tatsız seçenekler sürüyor…
#Qantas HavayoluHava yolculuğu dünya çapında sert sorunlarla karşı karşıya. Bagajların kaybolması çok büyük bir şanssızlık olmaktan çıktı, yolcuların sık yaşadığı bir realite haline geldi. Peki bavullar neden kayboluyor? Yolcular hangi önlemleri alabilir?
#UçakPandeminin etkisinden kurtulmaya başlayan turizm sektörü bu kez de Rusya-Ukrayna savaşının sıkıntılarıyla karşı karşıya kaldı. Tüm sınırlamalara rağmen özellikle aile ziyareti ya da tatil için Türkiye’ye gitmekten vazgeçmeyen Avrupalı Türkler için Anadolu’daki havalimanlarına seferlerini sürdüren Corendon Havayolları’nın kurucularından Yıldıray Karaer, Avrupa’da, Türkiye’de tatil için çok büyük bir ‘iştah’ olduğunu söyledi. Kısa zamanda dünyanın 65 ülkesinde 165 havalimanına uçan bir havayolu şirketi haline gelen Corendon’un Yönetim Kurulu Başkanı Karaer, 2022 sezonunu Hürriyet’e anlattı...
#Corendon HavayollarıPersonel bulmakta güçlük çeken havalimanları ciddi sıkıntıya düştüler. Başta İngiltere, Almanya ve Fransa olmak üzerek birçok ülkenin büyük havalimanlarında tam bir kaos yaşanıyor. Bavullar ortada kalıyor. Check-in kuyrukları uzayıp gidiyor. Bazı uçuşlar iptal ediliyor. Havalimanına uçmak için gelenler ya ıstırap çekiyor ya da uçamadan geri dönüyor.
#HavalimanıABD ve Avrupa'daki havacılık sektörü son dönemin en büyük krizi ile karşı karşıya... Artan talep ve grevler sonrası pek çok uçuş iptal oldu, havalimanları çaresizce bekleyen yolcularla doldu. Tepkilere nenden olan bu durum sonrası İngiliz COO istifa kararı aldı. CNBC ise Avrupa'ya uçacak yolculara 'kaosa hazır olun' uyarısında bulundu.
#ABDPandemi havacılık sektöründe çalışanları büyük ölçüde tembelleştirdi. Evden çalışmaya alışanların bir kısmı ofislere dönmedi. Sektörde işten çıkarılanlar ise başka işkollarında iş buldukları için havacılık dünyasından vazgeçti. Şimdi özellikle havayolları ve havalimanlarında yetişmiş personel sıkıntısı çekiliyor.
#Türk Hava YollarıTHY-Lufthansa ortak şirketi SunExpress çok başarılı bir operasyon sunuyor. Türk-Alman ilişkilerinde zaman zaman meydana gelen inişli çıkışlı ilişkilerden her zaman korunmuş bir havayolu. Anadolu içinde ve Avrupa arasında ağırlıklı bir hava köprüsü oluşturdu ve çapraz uçuşlar için en iyi olanakları sundu. Şirket geçen yılı ise 75 milyon Euro kâr ile kapattı.
#SunexpressZafer Güder, Almanya’da yaşayıp, Türkiye’ye dönen bir ailede büyüdü. İki kültür arasında sıkıştı. Polislikten emekli olduktan sonra şirket kurdu, İHA lisansı almak istedi ve hayatı o günden sonra tümden değişti. Bugün İHA Pilot Eğitimi, zirai çalışmalar, yenilenebilir enerji alanında denetim ve kurulum, maden sahalarında denetim yapan Zafer Güder Havacılık Uzay Sanayi ve Ticaret Ltd Şti’nin sahibi Zafer Güder, “Amacımız İHA’yı maksimum seviyede Türk Malı üretebilmek. Türk Markası olarak piyasaya sunabilmek” diyor.
#BursaElektrikli araç devi Tesla, Türkiye’de kurduğu ‘Tesla Motorları’ isimli şirketle ilgili üç önemli hamle yaptı. Şirketin CEO’su daha önce Lufthansa Türkiye-Irak CEO’su olarak görev yapan Kemal Geçer oldu. Şirket, hızla yapılanmasını tamamlayarak Model X, Model Y, Model 3 ve Model S isimli 4 modelini de bu sene satışa sunacak. Şirketin sermayesi ise tek kalemde 50 milyon lira artırıldı.
#TeslaYaklaşık iki yıldır hayatlarımızda olan koronavirüs salgını sadece hükümetleri değil dünyanın dört bir yanındaki şirketleri de oldukça sıkı ve acımasız önlemler almaya itiyor. Bunun son örneği ise Hong Kong merkezli bir havayolu şirketinde yaşandı.
#KoronavirüsDünyada çok sayıda havayolu şirketi yolcularından dijital aşı pasaportu istemeye hazırlanıyor. Yani sonuçta aşı olmadan uçmak giderek zorlaşacak gibi görünüyor. Belli birkaç aşının iki dozunu olmak ve son dozdan sonra 14 gün geçmesi şartı giderek yaygınlaşıyor. Havayolu şirketlerinin ve hükümetlerin PCR testlerine olan güvenleri de giderek azalıyor. İş şimdiden sahte aşı pasaportları ve PCR test sonuçları ile işi sahtekârlık boyutuna taşındı bile.
#YazarArtık iyice ortaya çıktı. Aşılama arttıkça havayolu kullanımı artacak. Ama 2019 yolcu sayılarına ulaşmak yine de zaman alacak. Araştırmacılar bunu 2024’ten önce beklemiyorlar. Yeni uçak teslimatları ve siparişlerdeki pozitif oynamalar da önemli. Aşılama arttıkça yolcu artıyor ve uçaklara olan ihtiyaç büyüyor. Elbette bu şimdilik çok ağır seyrediyor.
#YAZARSivil havacılık salgının etkisini en derinden hisseden sektörlerin başında geliyor. Yolcu sayılarındaki ani azalma ve ülkelerin getirdiği kısıtlamalarla birlikte dünyadaki birçok havayolu şirketi iflas bayrağını çekmek üzere. İnsanlar virüs salgının yarattığı korku nedeniyle uçak yolculuğunu tercih etmez oldu. Krizden elbette sektör çalışanları da etkileniyor. Havaalanlarında her türlü sosyal mesafe ve hijyen odaklı önlemler alınmasına, uçaklarda saatte 15-20 kez havayı sirküle eden hepa filtrelere vurgu yapılmasına rağmen birçok insan halen daha uçak yolculuğunu tercih etmiyor. Süreçte bazı havayolları farkındalık oluşturmak için uçaklarına maske boyaması bile yapmaya başladı. Garuda Indonesia’yla birlikte Lüksemburglu havayolu Cargolux yakın zamanda Boeing 747-8 uçağına maske boyaması yaptı.
#BURSASon dakika haberleri...İngiltere'de koronavirüsün mutasyona uğrayıp daha bulaşıcı bir hale gelmesinin ardından, ülkeler İngiltere'ye uçuşları durdurma kararı aldı. İngiliz yetkililer, virüsün bulaşma hızının ciddi ölçüde arttığını ifade etti. Bilim insanları benzer mutasyonların diğer ülkelerde de görülebileceğine dikkat çekti. Durumun kötüye gitmesi halinde İngiltere ile hava ve deniz ulaşımı tamamen kesilebilir. Öte yandan Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, İngiltere, Danimarka, Rusya, İsviçre, Hollanda ve Güney Afrika'dan Türkiye'ye olan uçuşlarda geçici durdurma kararı alındığını belirtti. Ayrıca halen yolda olan uçuşlar için tüm yolculara test yapılacağı ve karantina kuralları uygulanacağı açıklandı. Fransa Sağlık Bakanı virüsün mutasyona uğramış yeni türünün ülkede dolaştığından şüphelendiklerini söyledi.
#Koronavirüs