MEB Abide uygulaması gündem başlıkları arasında yer alıyor. Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) araştırması, öğrencilerin okullarda edindiği bilgi ve becerileri değerlendirerek eğitim sistemine geri bildirim verme amacıyla yapılıyor. Peki, MEB ABİDE uygulaması nedir, ne zaman başlayacak? İşte detaylar...
#MEB ABİDEResmi Gazete'de yayımlanan 2021 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programına göre, MEB tarafından, pandemi süreci ve gelişecek yeni durumlara göre, öğrenci devamı takip edilerek devamsızlık raporu hazırlanacak. Türkçe ve matematik derslerinden temel düzeydeki kazanımları yeterli düzeyde edinemeyen üçüncü sınıf öğrencilerine ilkokullarda yetiştirme programı kapsamında eğitim verilecek. 4, 8 ve 10’uncu sınıf düzeylerindeki öğrencilerin, üst düzey zihinsel becerileri ve kendileri hakkındaki görüşleri, öğrenme biçimleri ABİDE araştırması kapsamında belirlenecek. EBA'nın etkin kullanımının sağlanması amacıyla sisteme eklenen ders destek materyallerinin ve uygulamaların sayısı arttırılacak. Yükseköğretimde, meslek icra yetkisi veren hukuk, sağlık ve mühendislik alanlarının asgari başarı puan şartı artırılacak ve bu uygulamanın kapsamı genişletilecek.
#Eğitim‘2020 Yılı Yatırım Programı’na göre MEB, eğitimde ölçme ve değerlendirme kapasitesini arttırmak için bu yıl 16 milyon liralık yeni yatırım yapacak. Bakanlığın ölçme, değerlendirme ve uygulamalarını izleme ile ‘Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi’ çalışmaları için 10 milyon lira ayırması planlanıyor. e-Sınav merkezlerinin altyapısının güçlendirilmesi için de 6 milyon lira ayrılması hedefleniyor.
#E-SınavMEB, PISA ve TIMSS gibi öğrencilerin akademik becerileriyle ilişkili öğrenci, öğretmen ve okul özelliklerinin belirlenmesi amacıyla Türkiye genelinde binlerce 4 ve 8'inci sınıf öğrencisine yönelik yapılan 'ABİDE' eğitim araştırmasının veri analizleri tamamladı. Rapora göre, 8'inci sınıf öğrencilerinin Türkçe, matematik, fen bilimleri, sosyal bilgiler testlerinde alt yeterlik düzeylerinde bir düşüş olurken üst yeterlik düzeylerinde bir artış gerçekleşti.
#MEBMEB tarafından yapılan, ileriye dönük eğitim politikalarının geliştirilmesinde kullanılması planlanan ve öğrenci başarısındaki gelişimin izlenmesi amacıyla 38 bin 8’inci sınıf öğrencisinin katılımıyla hazırlanan Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) Projesi'nin verilerinden oluşan ilk raporun sonuçları belli oldu. Raporla öğrencilerin Türkçe, matematik, fen ve teknoloji ile sosyal bilgiler testlerindeki başarı düzeylerinin PISA ve TIMMSS ile örtüştüğü ortaya çıktı. En çarpıcı sonuç ise matematikte ortaya çıktı. Rapora göre öğrencilerin yüzde 26.4’ü yani yaklaşık 4’e 1’i temel altı, yüzde 3.1’i ise ileri yeterlilik düzeyinde.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin farklı soru tipleri ölçmeyi hedefleyen "Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi" (ABİDE) kapsamında, gelecek yıl 50 bin öğrencinin katılımıyla yeni bir araştırma yapacak.
#MEBMilli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi (ABİDE) projesiyle öğrencilerin, içerisinde açık uçlu soruların da bulunduğu sınavlara alınacağını ve nerede eksiklikleri olduğunun görülüp, takviyenin ona göre programlanacağını söyledi.
#Nabi AvcıMilli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu'nda yer alan bilgilere göre; zorunlu ders saatleri ve çeşitleri, tüm kademelerde azaltılarak, temel derslerde derinleşilebilmesi, kişiselleştirme yapılabilmesi ve uygulama etkinliklerinin yürütülebilmesi için gereken zaman sağlanmış olacak. Eğitim sistemindeki tüm sınavlar, amacı, içeriği, soru tiplerine bağlı yapısı ve sağlayacağı yarar bağlamında yeniden düzenlenecek. Sınav öncesi her ay paylaşılacak örnek sorularla belirsizlik ortadan kaldırılacak ve öğrencilerin deneyimi artırılacak. Sınav sonrası yerleştirme puanının hesaplanmasında öğrencinin okul başarı puanı da dikkate alınacak.
#SınavHer alanda kullanılan ‘performans’ ve ‘kalite’ kavramları üretim sektörünün vazgeçilmez ifadeleri arasında. Ancak MEB’in taslak yönetmeliğinde ‘performans’ın ne olduğuyla ilgili kavramsal bir tanımın olmadığı dikkat çekiyor. Ayrıca öğrenciden, öğrenci velisinden alınacak bilgileri öğretmeni değerlendirme amacıyla değil ona sunulacak veri kümesi olarak değerlendirmek daha yararlı olacaktır.
#ÖĞRETMENYÖK tarafından düzenlenen ‘ Yükseköğretimden Endüstriye: Nitelikli İnsan Gücü Çalıştayı’nda açıklanan anket sonuçlarına göre, bu okulların sektörle ilişkisi sınırlı, çoğu alanına uygun yerde kurulmuyor ve sosyal imkanları sınırlı, bazı ön lisans programlarının iş hayatında karşılığı yok. YÖK Başkanı Prof. Dr. Saraç, "Meslek yüksekokullarında öğretim elemanı başına 58 öğrenci düştüğü görülüyor. Beceri eğitimine dayalı mesleki eğitim için bu rakamları oldukça yüksek. Bu yıldan itibaren MYO programlarında öğretim üyesi sayısını artırmayı hedefliyoruz. Yeni yasal düzenlemeyle meslek yüksekokullarının organize sanayi bölgelerinde açılması teşvik edilecek" dedi.
#YÖK