2018'de aralarında İstanbul’un da bulunduğu birçok Avrupa başkentinden Joon markası ile uçuşlar gerçekleştirmeye başlayan Air France, bundan sonra uçuşlarına yeniden Air France markası ile devam etme kararı aldı. Air France açıklamasından: "Sektörde birçok markanın bulunması ne yazık ki karışıklık yarattı ve neticesinde Air France markasının zayıflamasına neden oldu"
#Air FranceAir France çalışanlarının temsil edildiği 10 sendika tarafından yapılan yazılı açıklamada, 22 Şubat - 8 Mayıs tarihlerinde 15 gün greve gidildiği anımsatılarak, Air France İcra Kurulu Başkanı Jean-Marc Janaillac'ın istifası üzerine askıya alınan grevlerin 23 ve 26 Haziran'da yeniden uygulanacağı bildirildi.
#Air FrancePandemiden sonraki en hızlı toparlanma bu yıl oldu. Hem yolcu sayıları arttı, hem de uçak sayıları. Elbette uçulan nokta sayısı, havalimanlarındaki uçak indi-kalktı grafikleri hızla yükseldi. Uçak fabrikalarının imalat hızları arttıkça sistem doruğa ulaşacak. Ancak uçak imalatlarının artması için yan saniyelerinde hıza ayak uydurması bekleniyor. Uçak bilet fiyatlarının yüksekliğine rağmen hemen her havayolu kapasitesinde ya da üstün de bir doluluk yakalıyor. Dünyada ortalama uçak dolulukları yüzde 70-80 hatta zaman zaman üstünde gerçekleşiyor. Dünyanın en çok noktasına uçan havayolları arasında liste başı olan THY taşıdığı 85 milyon yolcu ile bir rekora imza attı.
#THYTürk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, artan uçak ihtiyacını gidermek için 240'ı kesin, 115'i opsiyon olmak üzere toplam 355 uçak almayı planladıklarını ve ilk teslimatların 2026 yılında olacağını açıkladı.
#Türk Hava YollarıHavayolu yolcularının kâbusu yanlarına, arkalarına ya da önlerine oturan, yerinde duramayan sorunlu yolculardır. Yandaki yolcu ile sürekli sohbet etmek ister. Dirsek koyma yerinin mülkünü ele geçirmek için sürekli çaktırmadan itip kakmalar yapar. Hele alkolü fazla kaçıran yolcu yanındaki yolcu için tam bir kâbus oluşturur. Uzun uçuşlarda bir yolcunun başına gelebilecek en büyük sorundur bu.
#AvrupaAvrupa’nın en önemli havacılık grupları arasında olan Air France-KLM ortaklığına ait Transavia Havayolları, Paris Orly Havalimanı’ndan haftada 4 gün, Lyon Saint Exupery Havalimanı’ndan ise haftada 2 gün olacak şekilde İstanbul Havalimanı’na direkt uçuşlara başlıyor.
#FransaAvrupalı havayolu şirketleri 2022 yılı yaz aylarından önemli kârlar bekliyorlardı. Pandemi dönemindeki zararların eriyeceği tahmin ediliyordu. Ama öyle olmadı. Ufukta mali yapıda hızlı bir düzelme de görülmüyor. Türkiye’de ise beklenenden fazla doluluk var. İptal edilen uçuş nokta sayısı da yok denecek kadar az.
#AvrupaAvrupa genelinde 13-19 Temmuz tarihleri arasında gerçekleştirilen uçuşlara göre İstanbul Havalimanı, Avrupa’nın en yoğun havalimanı oldu. Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı’nın (EUROCONTROL) açıkladığı en çok uçuş yapılan ilk 10 havalimanı listesinde Antalya Havalimanı da 7’nci sırada yer aldı. En fazla uçuş yapılan ülke ise İngiltere oldu.
#Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti TeşkilatıYolcuların pandemi döneminde kabinde çıkardıkları olaylar o kadar hızla arttı ki, şirketler kurallarını hukukçularla konuşarak yeniden düzenlemeye başladılar. Uçuş güvenliği için de tehlike yaratan yolcu diklenmeleri kabin ekiplerinin tolere edemeyeceği kadar fazlalaştı.
#Asi YolcuPandemi döneminde yerde kalan rakiplerine rağmen kısa sürede yeni stratejiler geliştiren Türk Hava Yolları bilançosuyla göz doldurdu. Bilet iadeleriyle müşteriye güven veren THY, çalışanların yaptığı maaş fedakârlığı, kargoya dönüştürdüğü yolcu uçakları ve Ankara’dan sağladığı stratejik destekle 2021’in üçüncü çeyreğinde 722 milyon dolar kâr yazdı.
#THYHavayolları için Afrika ülkelerine uçuş giderek cazip hale geldi. Yıllar önce Afrika uçuşlarının tümünü ele geçirmek için Air France yaygın bir ağ kurdu. Ama son yıllarda THY geç girdiği özellikle orta Afrika uçuşlarında birçok noktaya, yüksek kapasiteli uçaklarla seferler düzenleyerek pazar payını doruk noktasına çıkardı.
#THYAfganistan’dan kaçmak için Amerikan Hava Kuvvetleri’ne ait bir uçağın iniş takımlarına giren 3 kişi piste düşerek öldü. Hürriyet’in deneyimli havacılık yazarı Uğur Cebeci ile emekli Hava Pilot Tümgeneral Beyazıt Karataş ise yaşananları Hürriyet’e değerlendirdi:
#GazetehaberleriDünya önceki gün sivil havacılık tarihine geçecek aksiyon filmi gibi bir olaya tanık olmuştu. Belarus lideri Aleksander Lukaşenko, muhalif blog yazarı Roman Protaseviç’i tutuklatmak için yolcu uçağını zorla yere indirtmiş, olay dünya gündemine bomba gibi düşmüştü. Roman Protaseviç’in ilk ifadesi ortaya çıktı.
#Belarus