Beyoğlu İstiklal Caddesi'nde yeni açılan Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesi’nde sergilenen Feyhaman Duran’ın ikonik eseri 'Mavi Şalvarlı Kız' dile geliyor... Müzenin çok amaçlı salonu BlackBox’ta 14 Aralık Perşembe akşamı saat 17.00’de 'Gül İrepoğlu Anlatıyor: Mavi Şalvarlı Kız Dile Gelse' başlıklı konferans gerçekleştirilecek.
#Türkiye İş Bankası Resim Heykel Müzesiİzmir’deki Folkart Gallery, ‘Ayasofya ressamı’ olarak anılan Türk resminin büyük ismi Şevket Dağ’ın Türkiye tarihindeki ilk kişisel sergisini ağırlıyor. Hazırlığı dört yıl süren ‘Zaman ve Mekânın Büyüsünde Bir Ressam: Şevket Dağ’ sergisinde aralarında sanatçının başyapıtı ‘Ayasofya İçi’nin de olduğu çeşitli koleksiyonlardan derlenen 60 eser yer alıyor.
#Şevket DağSanat Tarihçisi Linda Nochlin, 1971 yılında yayınlanan “Neden Hiç Büyük Kadın Sanatçı Yok” adlı makalesinde, kadın sanatçıların niçin tarih sahnesinde yer almadığını feminist bir bakış açısıyla sorgular. Nochlin’in bu makaleyle sanat tarihi sahnesinde kadınların da var olduğunu kanıtlama çabasına girdiği okunabilir.
#Mihri HanımBozlu Art Project’in kurucusu Dr. Şükrü Bozluolçay’ın yaklaşık 40 yılda oluşturduğu sanat koleksiyonundan bir seçkiyi Özlem İnay Erten küratörlüğünde bir araya getiren ‘Hayal Fanusu’ sergisi, izleyiciyi Türk resminin başlangıç noktasından alıp günümüze kadar heyecanlı bir yolculuğa çıkarıyor.
#Hayal FanusuKendisi de resim yapan Sultan Abdülmecid tarafından gönderildiği Paris’te, ressam Fernand Cormon’un atölyesinde çalıştıktan sonra İstanbul’a dönen ve 1914 Kuşağı adı verilen ressamlar grubunun en önemli isimlerinden sayılan Hüseyin Avni Lifij’in Pierre Loti’deki mezarı, seyyar satıcılar tarafından işgal edildi.
#Hüseyin Avni LifijSabancı Müzesi’nde (SSM) açılan ‘Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Ressam Hocaların Ressam Öğrencileri’ sergisi, Türk resminin ilk yıllarındaki kuşaklar arası etkileşimi görünür kılıyor. SSM’nin müdürü Dr. Nazan Ölçer, “Osmanlı’dan Türkiye Cumhuriyeti’ne imge üretimindeki dönüşümü takip etmemize olanak veren SSM koleksiyonlarını farklı bir bakış açısıyla ele almak istedik. Hoca-öğrenci ilişkisine odaklanan prensibimiz daha önce teşhir etmeye fırsat bulamadığımız eserlerimizi de bu kapsamda değerlendirmemize fırsat verdi” diyor.
#SSMMeşher’de açılan ‘Alexis Gritchenko - İstanbul Yılları’ adlı sergi, Ukraynalı sanatçının 1919-1921 arasında yaşadığı İstanbul’u konu alan 150’den fazla eserini ilk kez bir araya getiriyor. İzleyiciyi 100 yıl öncenin işgal altındaki İstanbul’unda keşfe çıkaran sergi kapsamında Gritchenko’nun Atatürk’ün kitaplığında da bulunan ‘İstanbul’da İki Yıl’ adlı kitabı da Yapı Kredi tarafından Türkçeye kazandırıldı.
#Alexis Gritchenko‘7. Kıta’ temalı 16. İstanbul Bienali ve art arda açılan yeni müzelerle hayli hareketli bir yılı geride bırakırken yılın en iyi sergilerini 11 kişiden oluşan sanat yazarları jürisi değerlendirdi. Jürinin ‘ilk 10 sergi’ sıralamasına göre yaptığımız puanlamanın sonunda, Arter’de açılan Altan Gürman retrospektifi ilk sıraya yerleşti. İşte, 2019’un en iyi 15 sergisi...
#2019 En İyi SergilerTürkiye’de modern resmin kurucusu kabul edilen 1914 Kuşağı’nın en önemli ismi Avni Lifij, ilk kez bir araya getirilen 800’ü aşkın eseriyle Sabancı Müzesi’nde. Lifij’in 20’li yaşlarında yaptığı ve kendisini 40’lı yaşlarında bohem bir ressam olarak tasvir ettiği ‘pipolu otoportre’si Türk resminin en ünlü tablolarından. Otoportreleriyle bohem sanatçı kimliğini kuran, Türkiye’de resim sanatının terminolojisini değiştirdiğini Lifij, bu kuşak sanatçıları arasında Ahmet Haşim’in sembolizmine en yakın isimdir.
#Avni LifijBugünden itibaren kışın resmi olarak başlayacağı 1 Aralık’a kadar tam 77 gün kaldı. Sonrası kar, fırtına, boran... Soğuklar iyice bastırmadan, kitaptan tiyatroya, sinemadan televizyona, sergilere, konserlere, restoranlara, festivallere kadar her gün bir tanesini yapabileceğiniz kültür-sanat, stil, gurme, kent ve seyahat önerileri derledik.
#Güzİki yeni müze, bir bienal, bir sanat fuarı, onlarca sergi ve etkinlik... Sanat sezonu en çarpıcı ve yoğun açılışlarından birini yapıyor eylül ayında. Alanında dünyanın en saygın etkinlikleri arasında yer alan ve uluslararası sanat profesyonellerini Türkiye’ye çeken İstanbul Bienali yaklaşırken Contemporary İstanbul’un yanı sıra müze ve galeriler de en iddialı sergilerine hazırlanıyor. Bu yılın heyecanını artıran önemli gelişme ise merakla beklenen iki yeni müzenin; Arter ve Odunpazarı Modern Müze’nin art arda açılıyor olması. İşte sanat dünyasının altın sezonu...
#16. İstanbul BienaliDr. Necmi Sönmez’in küratörlüğünde Sabancı Müzesi’nde açılan ‘Selim Turan. Tez-Antitez-Sentez’, Batı sanat dünyasında kabul gören ilk Türk sanatçılardan Selim Turan’ın dünyasına girmenizi sağlayan, ‘gerçekçi’ dönemden soyuta ve hareketli heykellere sanattaki arayışını ortaya koyan, çok iyi hazırlanmış bir sergi.
#KitapsanatBu sıralar SÜ Sakıp Sabancı Müzesi’nde herkesin mutlaka vakit ayırması gereken çok önemli bir sergi var: Feyhaman Duran - İki Dünya Arasında… Sakıp Sabancı Müzesi’nin kuruluşunun 15. yılında; Sabancı Holding’in katkıları ve İstanbul Üniversitesi işbirliğiyle 1914 Kuşağı’nın önde gelen temsilcilerinden ve Türk sanat tarihinde portreciliğin öncüsü olan sanatçı Feyhaman Duran’ın 1000’i aşkın eseri ve kişisel eşyaları ilk kez bu kadar büyük bir sergide bir araya geliyor ve sanatseverlere sunuluyor. Biz de 30 Temmuz’a kadar ziyaret edebileceğiniz ‘İki Dünya Arasında’ sergisinin ‘neden bu kadar kıymetli’ olduğunu anlamaya çalıştık...
#HdlabsSakıp Sabancı Müzesi’nin yeni sergisi ‘Feyhaman Duran - İki Dünya Arasında’, verimli, mütevazı ve kendine has ressam Feyhaman’ı tüm yönleriyle tanıtıyor. Sergide sadece onu ünlü kılan portrelerini değil, örnek bir sanatçı, aşık bir adam ve gürül gürül bir İstanbul bulacaksınız.
#Sakıp Sabancı MüzesiSakıp Sabancı Müzesi (SSM), kuruluşunun 15’inci yılını ‘Feyhaman Duran. İki Dünya Arasında’ isimli sergiyle kutluyor. Ünlü ressam Feyhaman Duran’ın binin üzerinde eserinin yer aldığı sergi, sanatçının Osmanlı’dan Cumhuriyet’e, gelenekselden moderne uzanan serüvenini ele alıyor.
#Sakıp Sabancı Müzesi